• stellanocte

    Vi som börjar med IVF hösten 2017

    Hej!

    Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

    Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

  • Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-10-17 19:25:44 följande:

    Började blöda idag så ruvartiden är över för mig. Har egentligen testdag först den 23 oktober men kände det på mig redan innan att det inte blev något denna gången.

    Ska ringa kliniken i morgon. Har två i frysen och hoppas kunna göra en FET så snart som möjligt. Någon som vet hur länge man måste vänta?

    Tung dag idag :(


    Styrkekram!
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

    Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

    Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..


    Vad roligt! Grattis till lyckat ÅP!
  • frikenfröken
    Mariana79 skrev 2017-10-18 14:12:48 följande:

    Härligt, strålande resultat! Nu hejjar vi! :)


    hanna8911 skrev 2017-10-18 16:26:18 följande:

    Vad roligt! Grattis till lyckat ÅP!


    Tack tjejer!! :)
  • MollyB
    frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

    Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

    Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..


    Härligt att ni fick så många! Håller tummarna!!
  • frikenfröken
    MollyB skrev 2017-10-18 17:19:38 följande:

    Härligt att ni fick så många! Håller tummarna!!


    Ja de var kul, hoppas verkligen att de är bra ägg :) är nervöst och ska bli spännande att höra hur många som har blivit befruktade imorgon. Känslan att de skulle ringa och säga att inget har blivit befruktat ligger så nära ytan att jag vill kräkas. Men samtidigt tänker jag, de är ju ändå 16 chanser!
  • Tesora
    frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

    Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

    Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..


    Åh vad härligt med så många :) håller tummarna inför imorgon
  • Tesora

    Åh nu har jag äntligen fått mens så imorgon ska jag ringa in till kliniken så kanske jag får sätta in mitt ägg snart :)

  • waldesten16
    frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

    Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

    Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..


    Håller tummarna att många blir befruktade ! Heja äggen !
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017