• Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

    Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

    ?

  • Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Hedblomster
    Elsisi skrev 2017-08-27 09:20:55 följande:

    Är nu på BIM -4

    Skulle vänta med att testa till BIM men det räckte lite molvärk så började jag testa - herre Gud så dåligt tålamod man har!

    Översta testet är fredag och de två i mitten lördag och så idag,söndag, längst ner.

    Undrar om det bara är torkstreck?

    På det nedersta kunde man ana något även innan det torkade, men kan lika gärna vara stirrsymptom :)


    Visst kan man ana något på alla men svårt att säga om det är positivt eller tork, är inte så bra på gravtest. Hoppas det är plus!
  • Elsisi
    Hedblomster skrev 2017-08-27 09:33:45 följande:

    Visst kan man ana något på alla men svårt att säga om det är positivt eller tork, är inte så bra på gravtest. Hoppas det är plus!


    Tack för peppen! Jag kikade på ett torkat test från ett jag gjorde innan äl, det visade ingenting - inte ens torkstreck. Men får visa sig längre fram om det är något eller bara spök :)
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-27 08:05:50 följande:

    Wow snyggt jobbat!

    Det ska vi ha nästa månad ;) :)

    Ingen mens än men känner att den är på g. :/

    Bättre den kommer snabbt så får man börja om så snart som möjligt.

    Det borde lyckas om ni prickade alla dagar :) hoppas hoppas! När är BIM? Hur länge har ni försökt?


    Haha ja eller hur :) tror inte vi haft så någon av de andra månaderna vi försökt faktiskt. Så tycker man borde maxat alla chanser ju! Hoppas!

    BIM kan va lite när som, jag har så oregelbunden mens så de har varierat mellan 25-36 dagar. Nu är jag på dag 28. Vi har försökt 9 månader. Känner smått "mensvärk" och ryggvärk nu.. så vi får väl se..

    Jobbigt när man känner dem där mens symtomen. Man vill inte den ska komma samtidigt som man vill den ska komma så man kan försöka igen.. men blää
    Matheus 131002!
  • Emmaapersson

    Hejsan, jag hoppar in här då jag hade bim idag, men fick mens igår :(

    Så nu är de nya tag inför nästa ägglossning som ska vara ungefär 6 september, och nytt bim är 20 september. Blir andra försöket. Jag har ganska korta cyklar på 25-26 dagar. Varit väldigt irriterande när det känns som man har mens hela tiden, men skönt nu när man försöker och inte behöver vänta så länge.

    När ska man börja med ägglossningtesten ungefär? :)


    Emilia * 2011
  • Grus grus
    mjaomjao skrev 2017-08-27 08:58:42 följande:

    Men! Jag tänker att ni inte kan ha försökt överdrivet länge m ett syskon om första är i 1-års åldern?

    Tog hen länge att få till?

    Jag är 33 och vill ha tre eller kanske tom fyra barn, försöker m andra barnet nu.. Men, ja, man tänker ju olika..


    Vi har försökt i ett halvår. Innan vi fick dottern fick jag två missfall, varav det ena sent. Gick in i depression och allt var bara en enda röra. Så nu när vi skulle försöka igen sa vi att vi skulle försöka ett halvår eller en graviditet. Skulle det bli mf skulle vi lägga ner, eller om jag inte blir gravid inom ett halvår skulle vi lägga ner. Detta är sista månaden. Jag har förlikat mig med det, och det känns bra att inte gå och hoppas i flera år. Jag hade känt annorlunda om vi inte haft några barn, men nu när vi har världens finaste skatt, känner jag att jag hellre gläds med henne, än gräver ner mig i sorg. Men självklart hoppas jag ändå att denna sista månad ska ge ett plus!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    Jokri85 skrev 2017-08-27 08:02:00 följande:

    Lägger ni ner för alltid eller ett tag?

    Vi vill gärna ha ett somarbarn så vi båda kan vara hemma...men lyckas vi ej funderar vi nästan på att vänta till nästa sommar. Men sjukvården är så dålig och ännu värre på sommaren så kanske ej gör något om man missar....

    Hur tänker ni om det?


    Vi lägger ner för gott.

    Vår dotter föddes i juni, precis när första semesterveckan inom vården dragit igång. Vi fick därmed inte plats på "vårt" sjukhus utan fick åka i 45 min med bil till ett annat sjukhus. Trodde nästan att hon skulle komma på motorvägen och vi hann bara vara på förlossningen i två timmar. Efteråt fick maken springa och assistera barnmorskan när hon sydde mig då det fattades usk.

    Jag vägrar föda en sommar till.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Snultan

    Perioden när man kastas mellan hopp och förtvivlan.... tiden innan mens(eller icke mens).. gaah


    Matheus 131002!
  • Gitarrsolo
    Snultan skrev 2017-08-27 20:12:21 följande:

    Perioden när man kastas mellan hopp och förtvivlan.... tiden innan mens(eller icke mens).. gaah


    Jotack,. Fruktansvärt. Håller tummarna för alla här som kämpar!!
  • Snultan
    Emmaapersson skrev 2017-08-27 17:32:17 följande:

    Hejsan, jag hoppar in här då jag hade bim idag, men fick mens igår :(

    Så nu är de nya tag inför nästa ägglossning som ska vara ungefär 6 september, och nytt bim är 20 september. Blir andra försöket. Jag har ganska korta cyklar på 25-26 dagar. Varit väldigt irriterande när det känns som man har mens hela tiden, men skönt nu när man försöker och inte behöver vänta så länge.

    När ska man börja med ägglossningtesten ungefär? :)


    Finns en sån uträknare för sånt och enligt den ska du börja testa på dag 8-9 :) så om du fick mens igår ska du börja testa 2-3 september
    Matheus 131002!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017