• Wuuaau

    Vi som vill plussa i september

    En tråd för oss som vill plussa i september!

    Nu blir det sjunde försöket för vår del. Det är hjärtskärande varje gång mensen kommer men det är väl bara att hoppa på bebis-fabriks-tåget igen. Hur många är med mig? När har ni äl alt. BIM?

    Äl 5/9

    BIM 19/9

  • Svar på tråden Vi som vill plussa i september
  • FruSi

    Jag hoppar in här med. Har ÄL 16/9 och BIM 29/9.
    Tredje försöket och jag håller tummarna så hårt!!

  • jennie08

    Jag har en lite fundering.

    Enligt min app så skulle jag haft ägglossning den 27:e augusti och Bim den 9:e september (jag har kort cykel).

    Men jag tog ett ägglossningstest den 27 och den var svagare än kontrollstrecket och på måndagen var strecket ännu svagare. Alltså hade jag ägglossning tidigare. Detta innebär ju att Bim är tidigare än vad min app säger. Ska jag ändå vänta till nästa helg eller hur ska jag räkna?

    Hur skulle ni ha tänkt?

  • luciabarn
    jennie08 skrev 2017-09-03 10:56:00 följande:

    Jag har en lite fundering.

    Enligt min app så skulle jag haft ägglossning den 27:e augusti och Bim den 9:e september (jag har kort cykel).

    Men jag tog ett ägglossningstest den 27 och den var svagare än kontrollstrecket och på måndagen var strecket ännu svagare. Alltså hade jag ägglossning tidigare. Detta innebär ju att Bim är tidigare än vad min app säger. Ska jag ändå vänta till nästa helg eller hur ska jag räkna?

    Hur skulle ni ha tänkt?


    Jag tänker som dig.. dvs att äl bör ha varit tidigare och därmed även bim :)
  • XAHHA92
    Frallanz skrev 2017-09-03 06:56:22 följande:

    Nån här som också tagit ut p-stav eller annat prev. ?


    Japp, jag tog ut min p-stav november 2015 :)
  • Frallanz
    HannaPanna92 skrev 2017-09-03 17:09:42 följande:
    Japp, jag tog ut min p-stav november 2015 :)
    Okej! Har du varit gravid sen dess? När kom din mens igång? :)

    Jag tog ut min i torsdags, fick molvärk dagen efter o vi började bebisverkstaden då :p har molvärk än, precis som vid äl. Men samtidigt känns det som när jag väntade min son, sådär molvärk så man mår illa. Men så snabbt tror jag inte kroppen går igång :) även om jag pratat med 3 st som blivit gravida bara dagarna efter uttag av p-stav.
  • jennie08
    luciabarn skrev 2017-09-03 12:10:20 följande:

    Jag tänker som dig.. dvs att äl bör ha varit tidigare och därmed även bim :)


    Då tänker vi lika. Kommer nog ändå vänta några dagar med att testa. Är så rädd för att bli besviken.
  • Mrs-A

    Jag är 28 min man 29
    Vi har försökt sedan Oktober 2016 till och från.
    Har denna månaden försökt med rosenrot fram till ägglossning som jag hade den 27/8 ( ägglossningstest )

    Idag är det 8 dagar kvar till besökande mens( som jag hoppas inte ska komma )

    Det jag har känt :
    ? Huvudvärk från helvetet ( till och från )

    ? uppblåst i magen så att det gör ont ( 6 senaste dagarna )

    ? halsbränna ( varje dag )

    ? fryser rätt mycket speciellt på kvällarna

    ? små ont i halsen och snuvig ( sedan 2 dagar tillbaka )

    ? JÄTTE trött kan sova 10 timmar på natten sedan 3 timmar på dagen utan problem

    ? molnvärk i nedre delen av magen som dagen innan mens

    ? stickningar i nedre delen av magen typ i äggstockarna

    Är så rädd att jag är skengravid vilket jag har varit innan ... vad tror ni? Har vi lyckats?

  • jennie08
    Mrs-A skrev 2017-09-03 18:27:20 följande:

    Jag är 28 min man 29

    Vi har försökt sedan Oktober 2016 till och från.

    Har denna månaden försökt med rosenrot fram till ägglossning som jag hade den 27/8 ( ägglossningstest )

    Idag är det 8 dagar kvar till besökande mens( som jag hoppas inte ska komma )

    Det jag har känt :

    ? Huvudvärk från helvetet ( till och från )

    ? uppblåst i magen så att det gör ont ( 6 senaste dagarna )

    ? halsbränna ( varje dag )

    ? fryser rätt mycket speciellt på kvällarna

    ? små ont i halsen och snuvig ( sedan 2 dagar tillbaka )

    ? JÄTTE trött kan sova 10 timmar på natten sedan 3 timmar på dagen utan problem

    ? molnvärk i nedre delen av magen som dagen innan mens

    ? stickningar i nedre delen av magen typ i äggstockarna

    Är så rädd att jag är skengravid vilket jag har varit innan ... vad tror ni? Har vi lyckats?


    Det låter onekligen som att det skulle vara något på G :)

    Vi håller tummarna!
  • Mrs-A
    jennie08 skrev 2017-09-03 18:43:03 följande:
    Det låter onekligen som att det skulle vara något på G :)

    Vi håller tummarna!
    Jag hoppas... funderar på om jag ska ta ett test imorgon på morgonen vet att det är för tidigt men... i don't know...
    vill bara inte vara skenis igen
Svar på tråden Vi som vill plussa i september