• Millannn

    BIM november 2017

    Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

    Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

  • Svar på tråden BIM november 2017
  • Millannn
    Sams skrev 2017-10-29 17:20:20 följande:

    Jag brukar få molvärk direkt efter äl men denna månad har det bara stramat och kittlats. Igår kväll började jag få mer molvärks känsla, känner mig även svullen. Försöker tänka att om det nu inte är en graviditet på gång så håller kroppen på att förbereda sig för att klara en graviditet. Slutade med p-piller i mars så det kanske tar ett tag att återställa kroppen. När tänkte du testa?


    Ska nog försöka vänta åtminstone två dagar till BIM-3.. om jag kan! Jag är en person som vill ha något och vill ha det NU! Noll tålamod.. har bara 2 tester kvar också så vill inte slösa dom på tillexempel eftermiddagsurin
  • Sams
    Millannn skrev 2017-10-29 17:26:40 följande:
    Ska nog försöka vänta åtminstone två dagar till BIM-3.. om jag kan! Jag är en person som vill ha något och vill ha det NU! Noll tålamod.. har bara 2 tester kvar också så vill inte slösa dom på tillexempel eftermiddagsurin
    Jag har också svårt med tålamodet men är sällan sugen på att testa på morgonen och precis som du säger vill jag inte slösa bort test för eftermiddagsurin. Nu har jag bestämt mig för att testa nästa helg på BIM-1 så oavsett om jag känner för det eller ej kommer jag testa då . Hoppas verkligen att det blir två streck på stickan för oss båda. 
  • Millannn
    Sams skrev 2017-10-29 17:56:06 följande:

    Jag har också svårt med tålamodet men är sällan sugen på att testa på morgonen och precis som du säger vill jag inte slösa bort test för eftermiddagsurin. Nu har jag bestämt mig för att testa nästa helg på BIM-1 så oavsett om jag känner för det eller ej kommer jag testa då . Hoppas verkligen att det blir två streck på stickan för oss båda. 


    Jag tog bild på mina bröst igår för att visa sambon att jag fått synliga blodådror vilket jag fortfarande har och sen nu när jag skulle byta från bh till topp pga ömmande bröst så märker jag att bröstvårtorna är mörkare.. tar därför en till bild och sätter bilden bredvid den från igår och jo mycket riktigt så är bröstvårtorna brunare och mörkare idag! såna symtom kan man väl inte inbilla sig??
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-29 17:26:40 följande:

    Ska nog försöka vänta åtminstone två dagar till BIM-3.. om jag kan! Jag är en person som vill ha något och vill ha det NU! Noll tålamod.. har bara 2 tester kvar också så vill inte slösa dom på tillexempel eftermiddagsurin


    Jag har också NOLL tålamod!! Inte jätte bra kombo i jakten efter ett plus... Hur går det för dig? Fortfarande mycket symptom?
  • Millannn
    Charlizee skrev 2017-10-29 18:06:19 följande:

    Jag har också NOLL tålamod!! Inte jätte bra kombo i jakten efter ett plus... Hur går det för dig? Fortfarande mycket symptom?


    Ja gud ja! Jag känner mig nästan säker (peppar peppar) på att jag är gravid. Aldrig känt såhär förut. Molvärk, diverse värk både på höger sida och vänster sida, hugger till i höger sida när jag ställer mig upp ibland, halsbränna (vilket jag bara haft en gång tidigare), synliga blodådror på brösten, ömma bröst och idag mörkare bröstvårtor!! Kan väl inte inbilla mig?
  • Horisonten
    Sams skrev 2017-10-29 17:04:22 följande:

    Jag tänkte också testa nästa helg. Vet inte än om det blir lördag eller söndag. Appen sätter BIM 7/11 men jag tror mer på 5/11. Jag har ett testa tidigt från graviditetskollen som jag tänkte köra. Har aldrig fått varken plus eller spök på dem. 


    Åh vad spännande. Är blir de absolut tidigast söndag eftersom jag egentligen skulle hållit mig till 7/11 som är dagen innan bim. Så söndag blir bim-3 och troligtvis äl+12/13 så ändå tidigt och testa då så vill inte ännu tidigare. Okej bara testat deras äl tester för många år sen. Ingen koll på deras graviditets test.

    Så spännande. Skall hålla tummarna :)
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-29 18:10:23 följande:

    Ja gud ja! Jag känner mig nästan säker (peppar peppar) på att jag är gravid. Aldrig känt såhär förut. Molvärk, diverse värk både på höger sida och vänster sida, hugger till i höger sida när jag ställer mig upp ibland, halsbränna (vilket jag bara haft en gång tidigare), synliga blodådror på brösten, ömma bröst och idag mörkare bröstvårtor!! Kan väl inte inbilla mig?


    Låter ju väldigt lovande!! Spännande att få följa dig!! Hoppas du får ett fint plus <3
  • theLovelyJ
    michimichi skrev 2017-10-29 18:12:01 följande:

    Någon som har erfarnehet av progesterontillskottet progrestall?


    Jag har testat! Resulterade i försenad mens, vilket iofs är positivt för mig med kort luthealfas. Har inte alls lika kraftig mensblödning nu heller. Nu kör jag Vlomid (Pergotime) och tänker kombinera med progesterall. :)
  • smulis85
    Millannn skrev 2017-10-29 18:10:23 följande:
    Ja gud ja! Jag känner mig nästan säker (peppar peppar) på att jag är gravid. Aldrig känt såhär förut. Molvärk, diverse värk både på höger sida och vänster sida, hugger till i höger sida när jag ställer mig upp ibland, halsbränna (vilket jag bara haft en gång tidigare), synliga blodådror på brösten, ömma bröst och idag mörkare bröstvårtor!! Kan väl inte inbilla mig?
    Låter ju jätte lovande!!! Håller tummarna!! Skrev förut i tråden att jag trodde att jag inte är gravid eftersom brösten typ hade sluta ömma. Men nu tror jag som dig att jag faktiskt kommer få ett plus. Ömma jätte spända bröst, illamående hit och dit och forsar näsblod helt plötsligt utan anledning vilket var ett av mina symtom förra gången ;) sen ilningar i blygdbenet och känner mig uppblåst om nedre delen av magen!
Svar på tråden BIM november 2017