• Tösen88

    Ruvare hösten 2017

    Hej på er!

    Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

    Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

  • Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-16 20:36:34 följande:

    Pigall: Okej, så länge det funkar så är det ju bra :)

    Har du börjat känna några symptom än?


    Ja jag har fullt av symptom! Molvärk, hugg, ömma svullna bröst o.s.v. men jag är väldigt hormonkänslig så det är troligtvis progesteronet som spökar. Var likadant förra gången. Du då?
  • Jennifera

    Jag har också molvärk och lite hugg på vänster sida...även lite ömma bröst. Men vi får se :?)

    Vid denhär tidpunkten visade det ju positivt på stickan sist jsg var gravid, men jag väntar nog, haha

  • Bellelle

    Hej alla. Hoppas det går bra för er. Här blev det missfall i vecka sju hjärtat hade stannat. Men det är bara att försöka igen. Jag fick 3 till frysen. Så nu väntar jag bara på att få mens som är missfallet. Men har den inte kommit till på torsdag så får jag ringa läkaren så får deöra en skrapning. Ursäkta för ett långt och deppigt inlägg kramar

  • Pigall
    Bellelle skrev 2017-11-18 17:56:48 följande:

    Hej alla. Hoppas det går bra för er. Här blev det missfall i vecka sju hjärtat hade stannat. Men det är bara att försöka igen. Jag fick 3 till frysen. Så nu väntar jag bara på att få mens som är missfallet. Men har den inte kommit till på torsdag så får jag ringa läkaren så får deöra en skrapning. Ursäkta för ett långt och deppigt inlägg kramar


    Hej!

    Gud vad jobbigt, jag lider med dig! Vi finns här om du behöver gnälla av dig. Skickar en massa kärlek. Hoppas de i frysen tar sig!
  • Bellelle
    Pigall skrev 2017-11-18 18:15:28 följande:

    Hej!

    Gud vad jobbigt, jag lider med dig! Vi finns här om du behöver gnälla av dig. Skickar en massa kärlek. Hoppas de i frysen tar sig!


    Hej tack så mycket. Det hoppas jag med nu är det bara att vänta. Hur går det för dig kram
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-15 10:00:32 följande:

    Nej, så tråkigt! :(

    Hur gör man vid stimulerad FET?


    Jag ska ta tabletter från mensen första dag för att hjälpa kroppen på vägen att bygga upp slemhinnan och att hindra kroppen för egen ägglossning. Om jag förstått rätt så ska mina äggstockar bli vilande då. Ska in och göra VUL på dag 10-12. Hoppas detta hjälper oss.
  • Längtan1988
    Pigall skrev 2017-11-15 10:41:22 följande:

    Gud vad tråkigt att höra. Hoppas att det stimulerade FET blir bättre!


    Ja tack!!
  • Pigall

    [quote=78202695][quote-nick]Bellelle skrev 2017-11-18 20:08:31 följande:[/quote-nick][/quote]

    Det går sådär. Jag plussar men är rätt säker på att det kommer bli en kemisk graviditet och att mensen dyker upp i början på nästa vecka : ( hade kemisk förra gången med identiska tecken tyvärr förutom att jag plussar något starkare den här gången. Så jag förbereder mig själv för ett sorgligt besked :(

  • kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-19 12:53:03 följande:
    Jag ska ta tabletter från mensen första dag för att hjälpa kroppen på vägen att bygga upp slemhinnan och att hindra kroppen för egen ägglossning. Om jag förstått rätt så ska mina äggstockar bli vilande då. Ska in och göra VUL på dag 10-12. Hoppas detta hjälper oss.
    Ja det får vi hoppas, stort lycka till!!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017