• Tösen88

    Ruvare hösten 2017

    Hej på er!

    Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

    Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

  • Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • Pigall
    lucca81 skrev 2017-12-28 07:54:08 följande:

    Hej, vet inte om nån läser den här tråden fortfarande men jag chansar... mina test såg ut att bli svagare 24-25/12, så jag trodde verkligen det var kört, men sen testade jag igår o då såg det starkare ut igen... så idag tog jag ett med veckoindikator o det visar 2-3 v. Vet inte hur jag ska tolka det, eftersom vi satte in ett 5-dagars embryo den 11/12, så räknas väl befruktningen som 6/12, vilket är drygt 3 v sen, så det borde ju visa 3+... kan en graviditet vara såhär "seg i starten" men ändå gå bra...????


    Hej! En vän till mig fick "gravid 1-2 veckor" 17 dagar efter äl (m. Ovitrelle så hon vet exakt) två dagar tidigare fick hon minus. Hon är ska in på sitt sista ul innan förlossningen om några dagar så visst kan en gravisitet vara lite seg i starten och ändå gå bra: )
  • Tösen88
    lucca81 skrev 2017-12-28 07:54:08 följande:

    Hej, vet inte om nån läser den här tråden fortfarande men jag chansar... mina test såg ut att bli svagare 24-25/12, så jag trodde verkligen det var kört, men sen testade jag igår o då såg det starkare ut igen... så idag tog jag ett med veckoindikator o det visar 2-3 v. Vet inte hur jag ska tolka det, eftersom vi satte in ett 5-dagars embryo den 11/12, så räknas väl befruktningen som 6/12, vilket är drygt 3 v sen, så det borde ju visa 3+... kan en graviditet vara såhär "seg i starten" men ändå gå bra...????


    Det kan väl hända att hcgn kan vara lite för låg för vissa dvs pussen ej syns tillräckligt starkt tror jag om man testar för tidigt. När var det du skulle ha testdag egentligen? Kan du inte ringa kliniken? Här spekulerar vi ju bara hehe:) åh så spännande, har du fått plus ngn gång tidigare? :)
  • lucca81
    Pigall skrev 2017-12-28 12:00:11 följande:

    Hej! En vän till mig fick "gravid 1-2 veckor" 17 dagar efter äl (m. Ovitrelle så hon vet exakt) två dagar tidigare fick hon minus. Hon är ska in på sitt sista ul innan förlossningen om några dagar så visst kan en gravisitet vara lite seg i starten och ändå gå bra: )


    Tack igen för svar!

    Om jag räknat rätt att äl-datum var 6/12 så är det ju 22 dagar sen idag, dvs 3v + 1 dag - kanske inte jättekonstigt om testet visar fel på nån dag, så jag får väl helt enkelt vänta ett par dar o testa igen... o helt säkert vet jag ju isf inte förrän jag varit på vul 12/1, eller fått mens...

    Hoppas allt är bra med dig, vilken vecka är du i..?
  • lucca81
    Tösen88 skrev 2017-12-28 14:15:27 följande:

    Det kan väl hända att hcgn kan vara lite för låg för vissa dvs pussen ej syns tillräckligt starkt tror jag om man testar för tidigt. När var det du skulle ha testdag egentligen? Kan du inte ringa kliniken? Här spekulerar vi ju bara hehe:) åh så spännande, har du fått plus ngn gång tidigare? :)


    Ja, det blir mkt spekulationer, inte så bra egentligen kanske men svårt att låta bli ;)

    Kliniken har stängt till 8/1, så jäkla jobbigt!!! Men jag ringde dem 22/12 när jag testat o fått svagt positivt andra gången i rad o då fick jag boka tid för vul 12/1, så då får jag ju svar... har du fått tid för vul..?

    Jag har plussat en gång förut o det lilla plusset är nu tre år o ligger o sover här intill mig :)

    Vet av erfarenhet att sekundär infertilitet låter som ett lyxproblem när man kämpar för att få sitt första barn, men till sist kan längtan efter syskon nästan bli lika stark... och vi är lite stressad eftersom vi är äldre (jag fyller 37 och min man 45)

    Hoppas allt är fortsatt bra med dig, kram!
  • lucca81

    Förresten, ett tips till alla er som "hänger" här - om ni inte redan läst Klara Zimmergrens bok "Längtan bor i mina steg", gör det!!! Har just lyssnat på den, hög igenkänningsfaktor, även om jag inte alls behövde kämpa så länge som hon...

  • Pigall
    lucca81 skrev 2017-12-28 22:27:17 följande:

    Tack igen för svar!

    Om jag räknat rätt att äl-datum var 6/12 så är det ju 22 dagar sen idag, dvs 3v + 1 dag - kanske inte jättekonstigt om testet visar fel på nån dag, så jag får väl helt enkelt vänta ett par dar o testa igen... o helt säkert vet jag ju isf inte förrän jag varit på vul 12/1, eller fått mens...

    Hoppas allt är bra med dig, vilken vecka är du i..?


    3 v +1 dag sedan äl kan det definitivt diffa några dagar på testet. Clearblue är bra men inga orakel:) testa om några dagar igen så ska du se att drt har stigit. Om du ändå är orolig kan du gå och testa hcg med werlabs. Det kostar en slant men kan kanske lindra (eller öka) oron innan vul. Då kan du se om dina värden stiger som de ska.

    Jag vet hur du känner. Var själv vansinnigt orolig innan vul och inbillade mig både det ena och det andra. Är fortfarande orolig idag i v. 9+3 efter att ha sett ett hjärta men har mer och mer förlikat mig med att jag inte kan göra något åt saken (även om jag skulle vilja ha en ultraljudsapparat på magen dygnet runt :)
  • lucca81

    Ja, det är verkligen mkt oro, under min förra graviditet började jag slappna av lite efter kub iaf...

    Jag tog ett till test igår morse och det visade fortfarande 2-3 v så nu är det nog kört. Känns så galet långt till 12/1 när vi får veta helt säkert och få ett avslut av detta så vi kan bestämma hur/om vi ska gå vidare.

  • Bellelle

    Hej Allihopa. Jag har inte varit inne på ett tag, men nu denna månaden ska vi göra ivf igen???? Jag hoppas det går bra för er alla här inne. Många varma kramar bellelle

  • Tösen88

    Hej. Vi var på ultraljud förra tisdagen. Då såg vi en liten knodd men inga hjärtslag..

    Läkaren sa att troligen missfall och att vi ska vänta för att se om kroppen själv kommer igång.

    Hemskt att få vara med om det.. Ens värsta mardröm:(

    Haft spottings/mindre blodblandadespottings nu sedan i måndags. Inte någon smärta.. Bara i själen :(

    Ska tillbaka imorgon och kolla och bestämma hur vi gör nu.

    Usch känns så tungt..

  • Bellelle

    [quote=78390842][quote-nick]Tösen88 skrev 2018-01-22 08:24:03 följande:[/quote-nick]

    Hej. Vi var på ultraljud förra tisdagen. Då såg vi en liten knodd men inga hjärtslag..

    Läkaren sa att troligen missfall och att vi ska vänta för att se om kroppen själv kommer igång.

    Hemskt att få vara med om det.. Ens värsta mardröm:(

    Haft spottings/mindre blodblandadespottings nu sedan i måndags. Inte någon smärta.. Bara i själen :(

    Ska tillbaka imorgon och kolla och bestämma hur vi gör nu.

    Usch känns så tungt..

    Usch vad tråkigt att höra. Jag var med om samma sak förra året så jag vet hur det känns. Jag är här för dig. Jag fick ha skrapning för det kom inte ut själv. Har du några planer inför helg? Kram

  • Tösen88
    Bellelle skrev 2018-01-23 18:45:26 följande:

    [quote=78390842][quote-nick]Tösen88 skrev 2018-01-22 08:24:03 följande:[/quote-nick]

    Hej. Vi var på ultraljud förra tisdagen. Då såg vi en liten knodd men inga hjärtslag..

    Läkaren sa att troligen missfall och att vi ska vänta för att se om kroppen själv kommer igång.

    Hemskt att få vara med om det.. Ens värsta mardröm:(

    Haft spottings/mindre blodblandadespottings nu sedan i måndags. Inte någon smärta.. Bara i själen :(

    Ska tillbaka imorgon och kolla och bestämma hur vi gör nu.

    Usch känns så tungt..

    Usch vad tråkigt att höra. Jag var med om samma sak förra året så jag vet hur det känns. Jag är här för dig. Jag fick ha skrapning för det kom inte ut själv. Har du några planer inför helg? Kram


    Tack för ditt stöd<3

    Vi har nu fått missfall.. Kroppen kom igång av sig själv och fostret och allt kom ut i torsdags. Haft väldigt ont i magen efteråt, var tom på gynakuten igår å då såg vi att allt kommit ut samt ingen infektion i kroppen osv. Skönt att veta det iaf.

    Vi har haft besök av nära familjemedlemmar i helgen som har gett oss mkt stöd, positiv energi å kärlek det är vi så tacksamma för. Vad har ni gjort i helgen?
  • Tösen88
    lucca81 skrev 2018-01-01 16:42:19 följande:

    Ja, det är verkligen mkt oro, under min förra graviditet började jag slappna av lite efter kub iaf...

    Jag tog ett till test igår morse och det visade fortfarande 2-3 v så nu är det nog kört. Känns så galet långt till 12/1 när vi får veta helt säkert och få ett avslut av detta så vi kan bestämma hur/om vi ska gå vidare.


    Hur har det gått för er? <3
  • Bellelle
    Tösen88 skrev 2018-01-28 13:59:35 följande:

    Tack för ditt stöd<3

    Vi har nu fått missfall.. Kroppen kom igång av sig själv och fostret och allt kom ut i torsdags. Haft väldigt ont i magen efteråt, var tom på gynakuten igår å då såg vi att allt kommit ut samt ingen infektion i kroppen osv. Skönt att veta det iaf.

    Vi har haft besök av nära familjemedlemmar i helgen som har gett oss mkt stöd, positiv energi å kärlek det är vi så tacksamma för. Vad har ni gjort i helgen?


    vad skönt att allt kom ut av sig själv. Och skönt att ha besök av familjemedlemmar som stöttar en:) i helgen tog jag bara det lugnt. Nu har jag en veckas semester. På torsdags så ska jag få en av mina frusna embryo satt in. Jag hoppas denna gången funkar. Min man jobbar så han kommer inte vara där med det känns lugnt ändå. Vad jobbar du med kram
  • lucca81
    Tösen88 skrev 2018-01-28 14:00:36 följande:

    Hur har det gått för er? <3


    Jo, det har faktiskt gått bra, till sist...! På vul 11/1 fick vi mot all förväntan se ett hjärta som slog och storleken var normal för tiden.

    Sen kom nästa chock på kub nu för en vecka sen då vi fick förhöjd sannolikhet på trisomi 13 o 18... men nu har vi just fått svar på nipt att allt ser bra ut! Fast jag undrar ju fortfarande om det är nåt konstigt med den här graviditeten iom att jag hade så lågt hcg i början, och sen var det mina blodprover som gav dåligt resultat på kub... så jag ska försöka tjata till mig lite extra ul och ev andra kontroller, men i övrigt ska vi försöka vara glada o njuta nu :)
  • lucca81
    Tösen88 skrev 2018-01-28 13:59:35 följande:

    Tack för ditt stöd<3

    Vi har nu fått missfall.. Kroppen kom igång av sig själv och fostret och allt kom ut i torsdags. Haft väldigt ont i magen efteråt, var tom på gynakuten igår å då såg vi att allt kommit ut samt ingen infektion i kroppen osv. Skönt att veta det iaf.

    Vi har haft besök av nära familjemedlemmar i helgen som har gett oss mkt stöd, positiv energi å kärlek det är vi så tacksamma för. Vad har ni gjort i helgen?


    Å, jag läste inte hela tråden innan jag svarade... så otroligt tråkigt att höra att ni fick missfall! Ta hand om er, och stort lycka till med framtida försök!!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017