• Längtarsåefterbarn

    Bf juli 2018

    Hej!

    Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

    Plussade imorse och är överlycklig!

    Är det någon mer som precis plussat?

    Behöver någon att prata lite med :)

  • Svar på tråden Bf juli 2018
  • Ignoramus

    Hej! Någon annan som tänker göra ett planerat kejsarsnitt? Eller har gjort ett tidigare? Sa på en gång till min bm att det är det som gäller för mig, men när vi sågs igår pratade hon hela tiden om förlossningen. När jag fick påminna om ks såg hon typ förvånad ut och sa att 1) har jag inte ändrat mig angående det? och 2) att det var alldeles för tidigt att gå vidare med det.

    Men vafan, snart vecka 24, barnet kan ju i teorin födas och överleva vid det här laget. Stämmer det verkligen att det är för tidigt? Jag ville ha det beviljat för typ ett halvår sen för att kunna slappna av ;)

  • Anastacia80
    Ignoramus skrev 2018-03-15 11:16:21 följande:

    Hej! Någon annan som tänker göra ett planerat kejsarsnitt? Eller har gjort ett tidigare? Sa på en gång till min bm att det är det som gäller för mig, men när vi sågs igår pratade hon hela tiden om förlossningen. När jag fick påminna om ks såg hon typ förvånad ut och sa att 1) har jag inte ändrat mig angående det? och 2) att det var alldeles för tidigt att gå vidare med det.

    Men vafan, snart vecka 24, barnet kan ju i teorin födas och överleva vid det här laget. Stämmer det verkligen att det är för tidigt? Jag ville ha det beviljat för typ ett halvår sen för att kunna slappna av ;)


    Jag gjorde planerat kejsarsnitt med andra barnet, pga förlossningsrädsla, och fick det beviljat ganska snabbt har jag för mig, tror att jag var på läkarbesök strax efter rul och fick det då beviljat. Jag har även fått det beviljat denna gång, är i v 24 nu och ska göra en planering i v 32.
  • natalie11

    Nu är det inte superlångt kvar och med andra barnet känner jag att jag vill ha lite gravidbilder. Någon annan som går i likadana tankar? Så svårt att välja bland alla som finns i Stockholm, men bestämde mig för att ta tag i saken

  • Hermioney
    natalie11 skrev 2018-03-15 15:27:24 följande:

    Nu är det inte superlångt kvar och med andra barnet känner jag att jag vill ha lite gravidbilder. Någon annan som går i likadana tankar? Så svårt att välja bland alla som finns i Stockholm, men bestämde mig för att ta tag i saken


    Jag fotar mig när varje ny vecka inleds.
  • Perpen
    Iowhannah skrev 2018-03-15 10:25:36 följande:

    Vi berättade efter KUB. Vår son är bara 2,5 år och kan behöva lite längre förberedelse än större barn så det kändes bra att ta upp det tidigt. Nu ser han ju att min mage växer och vi pratar om att det ligger en bebis där inne. Vi läser även Busiga Bebben ibland och pekar på magen och förklarar.

    Jag vet inte om det är åldern eller det faktum att han vet att jag inte orkar lika mycket som förr, men han har blivit väldigt mycket mer självständig på sistone (samtidigt som han emellanåt vill ha extremt mycket närhet). För bara ett par månader sedan så vägrade han leka själv, nu gör han knappt annat. Det händer att jag inte ens FÅR vara med när han leker.


    Ok. Kanske börjar bli dags för oss att berätta snart också. Stora är 5 år och lilla fyller snart 3. Vi har inte velat säga något till dem ännu för att väntan blir så lång för dem. Men kanske börjar bli dags att nämna det snart.
  • Moorii
    natalie11 skrev 2018-03-15 15:27:24 följande:

    Nu är det inte superlångt kvar och med andra barnet känner jag att jag vill ha lite gravidbilder. Någon annan som går i likadana tankar? Så svårt att välja bland alla som finns i Stockholm, men bestämde mig för att ta tag i saken


    Jag fotade i studio med sonen och funderar på en utomhusfotografering denna gång :)
  • Sopp
    Perpen skrev 2018-03-15 06:48:24 följande:

    Ni som har barn sen tidigare.. Har ni berättat för dem eller när tänker ni göra det?


    Vi berättade efter KUB, dom är snart 2,5 o 4 år gamla. Så kul att kunna prata om det här hemma, de funderar mycket kring vad han äter för något, när han kommer ut, vad de ska leka. Vi pratar en hel del om att små bebisar mest skriker hela tiden och bara ligger och sprattlar, förbereder dom på det värsta - men barn är ju så himla fantastiska, de bara tittar på mig och säger ?när Axel kommer ska jag trösta honom, och säga att han inte behöver vara ledsen!?
  • kattnos
    Sopp skrev 2018-03-15 23:50:58 följande:

    Vi berättade efter KUB, dom är snart 2,5 o 4 år gamla. Så kul att kunna prata om det här hemma, de funderar mycket kring vad han äter för något, när han kommer ut, vad de ska leka. Vi pratar en hel del om att små bebisar mest skriker hela tiden och bara ligger och sprattlar, förbereder dom på det värsta - men barn är ju så himla fantastiska, de bara tittar på mig och säger ?när Axel kommer ska jag trösta honom, och säga att han inte behöver vara ledsen!?


    Men så fint! Härligt att det blev en positiv nyhet för dem!

    Här är det första barnet så ingen att berätta för.. det får gå ändå!

    Igår fick min man känna hur stark bebis har blivit, knådar runt som bara den i magen (just nu på vänster sida under revbenen) och det blir mer och mer likt sparkar snarare än buffar. Så häftigt att vara med om detta!

    Trevlig helg till er alla! Jag har börjat bli förkyld, hoppas att jag slipper influensan..
  • Perpen

    Hej hej! Hur går det för er? Här känns det som om tiden står stilla, går in i vecka 22 idag. Är fortfarande sjuk och har varit det i två veckor nu så är galet less på det, men har i alla fall sluppit feber helt. Har "bara" vansinnig hosta, ont i halsen och huvudvärk. :(

  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-03-21 07:15:21 följande:

    Hej hej! Hur går det för er? Här känns det som om tiden står stilla, går in i vecka 22 idag. Är fortfarande sjuk och har varit det i två veckor nu så är galet less på det, men har i alla fall sluppit feber helt. Har "bara" vansinnig hosta, ont i halsen och huvudvärk. :(


    Jag kan hålla med om att tiden går sakta, samtidigt som den går jättesnabbt. Jag var på v 25-kontroll i dag och allt såg bra ut. Kul att få börja mäta magen! Med sonen låg jag hela tiden exakt på medellinjen och nu hamnade jag strax över.

    Jag känner mig peppad när jag tänker på förlossningen, det ska bli spännande och häftigt att få uppleva det igen! Även om det gör skitont och kan vara traumatiskt (vilket jag tyckte att min förra var) så är det ändå en helt superhäftig upplevelse :D