• Loveinworld471

    Vänd om till Jesus!

    Vänd om till Jesus Kristus nu! I morgon kan det vara försent! Börja läs Bibeln! 

  • Svar på tråden Vänd om till Jesus!
  • oanonym
    Attraktiv skrev 2018-07-18 23:26:17 följande:

    Som jag nämnt tidigare är ?Allah bättre? enligt muslimer, oavsett jämförelse. Inte mycket ödmjukhet mao och det finaste en muslim kan göra är att omvända någon annan att bli muslim.

    Detta i kombination med att antalet infödda muslimer snabbt ökar i Sverige samtidigt som Svenska Kyrkan tappar medlemmar. Det är en oroväckande kombination. Muslimska länder är inte direkt vår förebild.

    Det finns m.a.o. starka skäl att omvända till Jesus om inte Sverige ska ätas upp av Islam och på sikt bli ett muslimskt land.


    Tror du Gud är ok med att jag, och flera andra, vänder om till Jesus utan att tro?

    Är medlemsantalet i SvK viktigt? Varför?

    Om inte Jesus kan få mig att vända om, utan hans anhängare måste hota med islam, då är det nog inte mycket att vända om till.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 00:43:17 följande:

    Tror du Gud är ok med att jag, och flera andra, vänder om till Jesus utan att tro?

    Är medlemsantalet i SvK viktigt? Varför?

    Om inte Jesus kan få mig att vända om, utan hans anhängare måste hota med islam, då är det nog inte mycket att vända om till.


    Ja, det tror jag eftersom det kan innebära att du, och flera andra, kanske blir upplysta och frälsta. Jämför med ett säljmöte du egentligen inte vill gå på, men som du ändå besöker och upptäcker att det finns sådant du inte kände till som förbättrar din tillvaro.

    Ja, det är viktigt för att kyrkan ska få bra med intäkter och kunna fortsätta bedriva sin verksamhet.

    Vad just du tycker har ganska liten betydelse i det stora hela. De flesta av oss (än så länge) är nog överens om att muslimska samhällen är inte en förebild, inget vi bör sträva efter.
  • oanonym
    Attraktiv skrev 2018-07-19 01:05:00 följande:

    Ja, det tror jag eftersom det kan innebära att du, och flera andra, kanske blir upplysta och frälsta. Jämför med ett säljmöte du egentligen inte vill gå på, men som du ändå besöker och upptäcker att det finns sådant du inte kände till som förbättrar din tillvaro.

    Ja, det är viktigt för att kyrkan ska få bra med intäkter och kunna fortsätta bedriva sin verksamhet.

    Vad just du tycker har ganska liten betydelse i det stora hela. De flesta av oss (än så länge) är nog överens om att muslimska samhällen är inte en förebild, inget vi bör sträva efter.


    Ok, du tillhör de kristna som inte anser att tro är avgörande.

    Jag skulle (rent teoretiskt) kunna försöka följa bibeln och leka kristen, men det skulle inte kännas rätt. Så jag tror jag skippar. Jag skulle inte kunna se mig själv i spegeln om jag medvetet gick emot min moral.
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 01:19:46 följande:

    Ok, du tillhör de kristna som inte anser att tro är avgörande.

    Jag skulle (rent teoretiskt) kunna försöka följa bibeln och leka kristen, men det skulle inte kännas rätt. Så jag tror jag skippar. Jag skulle inte kunna se mig själv i spegeln om jag medvetet gick emot min moral.


    Du borde kanske ge kristendomen en chans och gå på ett väckelsemöte? Så länge du inte provat så vet du inte... Det finns en god sak med det; att du bidrar till att Sverige på sikt inte övergår och blir ett muslimskt samhälle.
  • oanonym
    Attraktiv skrev 2018-07-19 07:39:56 följande:

    Du borde kanske ge kristendomen en chans och gå på ett väckelsemöte? Så länge du inte provat så vet du inte... Det finns en god sak med det; att du bidrar till att Sverige på sikt inte övergår och blir ett muslimskt samhälle.


    Hur många religioner har du provat?

    Enligt mig så kan man inte prova en religion. Så länge jag inte är muslim så bidrar jag till att Sverige inte blir muslimskt.
  • Aniiee
    Attraktiv skrev 2018-07-19 07:39:56 följande:
    Du borde kanske ge kristendomen en chans och gå på ett väckelsemöte? Så länge du inte provat så vet du inte... Det finns en god sak med det; att du bidrar till att Sverige på sikt inte övergår och blir ett muslimskt samhälle.
    Har du get shintoism en chans?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Iarwain
    Attraktiv skrev 2018-07-19 07:39:56 följande:
    Du borde kanske ge kristendomen en chans och gå på ett väckelsemöte? Så länge du inte provat så vet du inte... Det finns en god sak med det; att du bidrar till att Sverige på sikt inte övergår och blir ett muslimskt samhälle.
    Jag har varit på väckelsemöte med, bland annat, Livets Ord, det var mest bara skrattretande inte speciellt inspirerande.
    "Pengar, pengar, Halleluja!"
  • Attraktiv
    oanonym skrev 2018-07-19 08:04:40 följande:

    Hur många religioner har du provat?

    Enligt mig så kan man inte prova en religion. Så länge jag inte är muslim så bidrar jag till att Sverige inte blir muslimskt.


    Om man förutsättningslöst går till ett väckelsemöte så har man provat på hur det är att vara där. Det kan i sin tur leda till att du blir frälst.
  • Attraktiv
    Aniiee skrev 2018-07-19 08:14:52 följande:

    Har du get shintoism en chans?


    Egentligen struntar jag i andra religioner än kristendomen. Mitt engagemang bygger på att värna vårt kulturarv och att stävja islam. Muslimska länder är ingen bra förebild.
  • Attraktiv
    Iarwain skrev 2018-07-19 12:00:22 följande:

    Jag har varit på väckelsemöte med, bland annat, Livets Ord, det var mest bara skrattretande inte speciellt inspirerande.

    "Pengar, pengar, Halleluja!"


    Du får kanske prova Jehovas vittne istället...
Svar på tråden Vänd om till Jesus!