• Anonym (Ledsen)

    ”Först måste vi ha hus”

    Börjar bli riktigt uppgiven, längtat efter hund i så många år men mannen säger nej. Det närmaste han sagt ja är ?när vi har hus?.. Vilket ser ut att vara bra många år bort..

    Hur tusan löser man sånt här? Det hade till 99% varit jag som tog hand om den då det är jag som är hemma om dagarna, men han säger i princip att jag inte kommer klara av det.. Känns som han behandlar mig som ett barn.

    Jag är uppvuxen med hundar och vet vad det innebär.. Jag längtar verkligen sönder mig.. Några gånger had han slängt ur sig ?men köp hunden då?, men han menar det inte och tar tillbaka det typ direkt..

  • Svar på tråden ”Först måste vi ha hus”
  • Anonym (Stolpskott)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-05 15:02:42 följande:

    Han säger det inte rakt ut, men det är underförstått.. Han tror inte jag kommer orka gå ut en massa osv..

    Jag driver mitt eget hemifrån så kommer alltid vara hemma eller kunna ha hunden med mig.

    Vid semester så har vi hundgalna släktingar som garanterat kommer vilja passa.


    Vad vill du ha för ras och vad ska du göra med den? Om du verkligen vill ha en hund och är beredd att alltid ta ensamt ansvar för den så köp en hund!
  • Anonym (963)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-05 14:59:11 följande:
    Nej jag vet det.. Men både jag och barnen vill, är det verkligen rättvist att han ska sätta stopp? :/ Han ogillar inte hundar, tvärtom, han är bara bekväm..
    Ja det är rättvist.
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-05 15:05:20 följande:
    Men det hade inte varit hans jobb.
    Det kommer bli hans jobb.
  • Anonym (Ledsen)
    Aniiee skrev 2017-11-05 15:12:47 följande:

    Fast förr eller senare BLIR det hans jobb. Den dagen du och ungarna ligger däckade i influensa till exempel.

    Du får väl fundera på vad som är viktigast., mannen, husfriden eller en hund. Jag personligen väljer ju en hund alla dagar i veckan, men det ser jag till att alla partners också gör, så vi står på samma startlinje från början.


    Det dryga är att jag vet att han skulle älska att ha hund när vi väl är där, han är hopplös med alla större förändringar. Jag hade hund när vi flyttade ihop och det har alltid varit sagt att vi ska skaffa en igen när vi lämnat bebistider och det bakom oss.. Men det verkar han ha glömt.

    Om vi nån gång är så sjuka så är det väl inte konstigare att han hjälper till de tillfällena precis som jag hjälper honom med saker?

    Men som sagt, jag är hundra på att han gärna skulle gå ut med den när den väl är här.
  • Aniiee
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-05 15:55:40 följande:
    Det dryga är att jag vet att han skulle älska att ha hund när vi väl är där, han är hopplös med alla större förändringar. Jag hade hund när vi flyttade ihop och det har alltid varit sagt att vi ska skaffa en igen när vi lämnat bebistider och det bakom oss.. Men det verkar han ha glömt.

    Om vi nån gång är så sjuka så är det väl inte konstigare att han hjälper till de tillfällena precis som jag hjälper honom med saker?

    Men som sagt, jag är hundra på att han gärna skulle gå ut med den när den väl är här.
    Ja, det är väl bara att chansa. Men lova mig att du lastar ut karlen om det inte funkar, inte hunden. Hunden är oskyldig.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Ledsen)
    Aniiee skrev 2017-11-05 15:58:27 följande:

    Ja, det är väl bara att chansa. Men lova mig att du lastar ut karlen om det inte funkar, inte hunden. Hunden är oskyldig.


    Jag kommer självklart inte köpa hund utan att han är med på det :/ det skulle mitt samvete inte tåla.
  • Aniiee
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-05 15:59:39 följande:
    Jag kommer självklart inte köpa hund utan att han är med på det :/ det skulle mitt samvete inte tåla.
    OK, då är ju mannen viktigare än en hund. 

    Men som sagt, om du ändå  är hemma, bli dagmatte.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Ledsen)
    Aniiee skrev 2017-11-05 16:07:11 följande:

    OK, då är ju mannen viktigare än en hund. 

    Men som sagt, om du ändå  är hemma, bli dagmatte.


    Han går inte med på det heller.
  • Lilje

    Tänker du fortsätta gå hemma dom nästa 15-20 åren, eller finns det en chans att du kommer ta ett jobb du med? Dina chanser lär inte förbättras av att du har en hund du behöver anpassa dina tider till.

  • Anonym (Cissi)

    Jaha, och eftersom han är man så bestämmer han och du måste lyda?

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Cissi) skrev 2017-11-05 18:50:27 följande:

    Jaha, och eftersom han är man så bestämmer han och du måste lyda?


    Nej, eftersom vi är en familj så måste vi vara överens.
  • Anonym (ehhhh)
    Anonym (963) skrev 2017-11-05 15:47:56 följande:
    Ja det är rättvist.
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-05 15:05:20 följande:
    Men det hade inte varit hans jobb.
    Det kommer bli hans jobb.
    trams, vad är du för en gammal förlegad stofil

    att barn däremot behöver hjälp är en sak men vi pratar om vuxna människor, och du kvinnor har rösträtt nu förtiden så nog klarar dom att gå ut med en hund också

    ts ta ett rejält snack för det låter ju konstigt att man kan skaffa barn med det ansvaret men inte ett djur med det ansvaret så klarar ni av att vara föräldrar så klarar ni av att ta hand om en hund, och nej alla som har hund bor inte i hus, hundar ska tas på långa promenader och inte bara släppas ut ett par minuter i trädgården.
    var han lika lat när det gällde era barn? att du fick ta hand om allt jobigt för att han var 'bekväm'
  • dgfkihgfkj
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-05 18:57:41 följande:
    Nej, eftersom vi är en familj så måste vi vara överens.
    Så ni är helt överrens om allt han vill ha och har skaffat? du har aldrig kompromissat för honom? han har aldrig kört 'ledsna stuket' med dig?

    Sp han har lovat att ni ska skaffa hund och han vet att du klarar av att ha hund eftersom du hade en när ni träffade? vet du han låter faktiskt otrevlig för det är ju inga riktiga argument han kommer med så i det här fallet så hade jag sagt att eftersom ni kom överrens om det innan så bryter ju du inte mot någon överrenskommelse när du skaffar hund, det är ju han som bryter mot det.

    Sen hade jag blivit riktigt arg om han hade dumförklarat mig på det viset, du har haft hund, ni har barn men ändå nedvärderar han dig? Det låter som han är självisk och inget annat, han bryr ju sig inte om vad ni har klommit överrens om innan och han bryr sig inte om dina eller barnens känslor men ni ska alltså sätta hans känslor först?
  • Anonym (963)
    Anonym (ehhhh) skrev 2017-11-05 19:24:08 följande:
    trams, vad är du för en gammal förlegad stofil

    att barn däremot behöver hjälp är en sak men vi pratar om vuxna människor, och du kvinnor har rösträtt nu förtiden så nog klarar dom att gå ut med en hund också
    Förr eller senare kommer ts vara upptagen, behöva resa bort eller liknande. Då fallerar ju allt. Jag tänker på hunden.
Svar på tråden ”Först måste vi ha hus”