• Anonym (Va?)

    Religösa! Liv efter döden?

    Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?

  • Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?
  • Natali88
    oanonym skrev 2018-04-03 23:41:05 följande:

    Jag anser att jag behöver hjärnan för att vara jag. Gör inte du det?


    Nej det gör jag inte, för att jag har en själ också. :)
  • oanonym
    Natali88 skrev 2018-04-03 23:55:49 följande:

    Nej det gör jag inte, för att jag har en själ också. :)


    Vad är en själ?
  • Trent
    Natali88 skrev 2018-04-03 22:47:46 följande:

    Enligt skrifterna så äger man ej tillträde till Guds rike om man förnekar Honom. Bara för att man är snäll och hjälper sina medmänniskor betyder det inte per automatik att man är en bra människa, detsamma gäller det omvända. Jag tycker att jag var ganska så tydlig i min text där jag skriver att jag tror på att det yttre mörkret väntar dem som förnekar Gud och dem som förnekar hjälp (andlig vägledning) till sina medmänniskor och som istället sitter och pekar finger bara för att, utan att bidra med något positivt i någon annans andliga resa istället, om möjligt. Jag personligen tror att det är nödvändigt att man tror på Gud för att finna ljuset efter jordelivet. Tror du själv på andligt liv efter döden? :)


    Nej. Jag har aldrig funnit någon vettig anledning till att göra det.

    Du skrev i ett annat inlägg att inget existerar bara för att. Hur vet du det?
  • Natali88
    Trent skrev 2018-04-04 06:50:07 följande:

    Nej. Jag har aldrig funnit någon vettig anledning till att göra det.

    Du skrev i ett annat inlägg att inget existerar bara för att. Hur vet du det?


    För att allting förändras och är i konstant utveckling, allt från vår natur till oss människor. Om det inte hade funnits något syfte bakom dess existens så hade allt bara existerat utan någon förändring. Det handlar om logiskt tänkande. Detta blir mitt sista inlägg här då mitt syfte var att svara på om jag tror på liv efter döden. Ha det fint. :)
  • Trent
    Natali88 skrev 2018-04-04 12:10:07 följande:

    För att allting förändras och är i konstant utveckling, allt från vår natur till oss människor. Om det inte hade funnits något syfte bakom dess existens så hade allt bara existerat utan någon förändring. Det handlar om logiskt tänkande. Detta blir mitt sista inlägg här då mitt syfte var att svara på om jag tror på liv efter döden. Ha det fint. :)


    Okej. Men jag måste bara få fråga hur du vet att något som existerar och förändras måste ha ett syfte? Förklara gärna logiskt.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-04 23:50:39 följande:

    Vad är det med människor och att kunna förstå något först när själen håller på att lämna kroppen!


    Vad är en själ?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-05 00:20:42 följande:

    Det är du.. ditt sinne..

    Vet inte hur man ska förklara.. din existens.. din livsform.. hela dig.. utan den hade du inte kunnat existera längre!


    Du har inget svar?

    Jag tror du egentligen menar personlighet, och för den krävs hjärnan.

    Så du kan sluta säga själ, tills du kan förklara vad det är, samt ge belägg för att den existerar.
  • Yabo
    TwoThousand skrev 2018-04-07 03:25:04 följande:

    Få förstod mottaglig på plats hanterar paranormalt under den allra största sekretess!


    Är du helt sjuk i huvudet?
  • Yabo

    Är du en man eller kvinna? Är du en robot, Two thousand?

Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?