• Aniiee

    Vad vill du ha i julklapp?

    Nu är de på mig igen och frågar vad jag vill ha i julklapp. Och som vanligt är svaret de får "ingenting". Och så blir det sura miner för att jag är så satans krånglig.

    Så....

    Vad vill du ha i julklapp? Och vad vill jag ha i julklapp? (den som kan svara på det där sista får fan guldmedalj....)


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden Vad vill du ha i julklapp?
  • Kantorskan

    Min mans familj är JÄÄÄÄTTEMÅNGA, så vi brukar köpa till hans mamma (pappa död) och diverse småkusiner. Min familj är åtta personer totalt inkl två barn, så där får alla julklappar. Både jag och min syster (eftersom vi dessutom bara har ett barn var) tycker att det är noga att barnen ska lära sig att det inte bara är dom som får julklappar.
    Jag och min man köper nåt fint till varandra och några till sonen. Förra året började sonen ge oss julklapp också, något han hade gjort själv... han är 8 år.

  • Stårschan

    Om du mot förmodan inte har läst Terry Pratchetts böcker så önskar du dig dem. Pronto.

  • Anonym (Saga)

    Du vill ha anteckningsblock/ritblock så du kan skriva/rita din idéer. Så vill du ha en iPad av samma anledning (men en iPad är ju rätt dyr för en julklapp) Du vill också ha kläder som inte är mainstream. Jag rekommenderar Lady Sloths casuals kläder: ladysloth.storenvy.com

  • Scoops

    Jag är också en sån tråkmåns!
    Jag önskar mig mysiga biokvällar, att slippa laga mat någon kväll och sånt :-P 
    Tänk om den dagen kommer att jag får det också? 

    Förutom det så lottar alla vi vuxna i familjen (mina syskon/föräldrar osv) varsinn att köpa julklapp till. Vi köper alltså bara en julklapp/år inom familjen. Med undantag för min 3-åriga systerdotter som får julklappar av alla....men det är roligare att ge till barn!

  • Anonym (J)

    Jag önskar mig lugn och ro men det kan jag nog fetglömma haha :)

    Jag tycker TS ska få en kurs i golf - grönt kort.

  • annabellelee

    Jag vill ha en pulsmätare ( sånt man har runt handleden) till mina löprundor, och Nanna Johanssons senaste seriebok - verkar lovande!

    Kanske vill du ha presentkort på valfri musiktjänst för att kunna ladda ner riktigt mycket bra musik?

  • Anonym (Gullan)
    smulpaj01 skrev 2017-11-23 11:43:07 följande:
    Fyller du jämnt eller får du alltid födelsedagspresenter?
    Nej, jag fyller inte jämnt och ja, jag får alltid både födelsedagspresenter och julklappar.

    Vi kommer nog aldrig att sluta med julklappar då vi alla tycker att det är trevligt. Sen är vi ingen stor släkt så det blir inte så kostsamt. Vi tävlar inte hysteriskt om vem som köper finast eller noterar vad saker kostar för att se om det är rättvist rent pengamässigt utan vi köper saker/upplevelser som personen behöver eller önskar sig. Och självklart rimmar vi på allt också, julklappar är skoj!

    Vi funderade på att gå över till julklappsspelet men kom fram till att det var för opersonligt.
  • fluu

    Jag önskar mig bla ett bakbord, bakbönor och fantastic beasts på dvd.

    Du önskar dig något riktigt gammalt och obskyrt köksredskap som knappt någon äger längre.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee

    Tack för alla svar. Roligt att se vad ni vill ha, och alla förslag på vad jag kan önska mig. 


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Vad vill du ha i julklapp?