• Anonym (Längtar)

    Letrozol + ägglossning

    Hej!

    Någon mer här som äter Letrozol? Har ätit cd 3-7 och är nu på cd 13. Ska på vul imorgon. Men jag känner inte att någon ägglossning skulle vara på väg. Ni som ätit letrozol, har ni känt av att ägglossning är på gång? Känner mig orolig att medicinen inte fungerar som den ska. Detta är min första kur.

  • Svar på tråden Letrozol + ägglossning
  • Anonym (Längtar)

    Slemhinnatre "delad" 10 mm. Två ägg som är på g. Ett som var 14 mm och ett som ev är något större som hon inte riktigt kunde mäta.

    Bara rädd att inget ska lossna sen...får börja ta ägglossningstest och se.

  • Ida3434
    Anonym (Ldjdj) skrev 2017-11-27 20:37:59 följande:
    Jag blev gravid. Första gången efter 4 kurer (slutade i mf), fick försöka direkt efter och då tog det 2 kurer. Är i v 31 idag :)
    Grattis. åt du enkel eller dubbeldos? :)
  • whenangelsfall

    Jag avslutade min andra kur med letrozol den 23/11, var på VUL idag CD12 som visade en superfin äggblåsa på 25 cm och fick recept på ovitrelle som jag skulle ta nu på eftermiddagen. 
    Förra månaden visade det en äggblåsa på 19 cm på CD15 och även då fick jag ovitrelle för att framkalla ägglossning. Därefter fick jag en trådliknande flytning, lite hugg i äggstockstrakten och halsbränna. Får se hur det blir den här gången, det sägs att äggen ska lossna 6 - 36 timmar efter sprutan tagits. 

    Fick du ovitrelle utskrivet eller hur tycker de att du ska gå vidare för en ägglossning? 

  • Anonym (Längtar)

    Vad bra att du får sprutan!! Oj vilka stora blåsor du haft :) Jag frågade om spruta då jag relativt ofta kan känna som att en ägglossning är på g men att det sedan stannar av/ tillbaka bildas (känner så kanske varannan månad och det utan letrozol el liknande och tror då...yeees nu blir det ägglossning men icke) Läkaren svarade bara att dom inte skriver ut spruta och att det är svårt att veta vad det är jag känt tidigare (utan letrozol). Hon tyckte jag skulle börja testa med ägglossningstest och får jag inget utslag på typ 1 v ska jag höra av mig för att få ta blodprov och se om jag haft ägglossning ändå eller inte.

    Förstår inte varför de inte skriver ut spruta för att få ägglossning när man ändå gör behandlingen...suck.

  • whenangelsfall

    Ja, jag är glatt överraskad över storleken på mina äggblåsor båda omgångarna eftersom det visade sig under utredningen att jag inte hade någon egen produktion! 

    Jag tycker det är lustigt att du inte får sprutan utskriven... Har de sagt varför mer än att de inte skriver ut det...? 
    Håller med dig om att om man ändå gör behandlingen så varför inte ge sprutan liksom. Stå på dig {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Längtar)

    Ja vad härligt :) hoppas det tar sig!

    Nä hon gav ingen anledning. Tar det sig inte så ska jag be om spruta tills nästa gång alternativt byta klinik. Hon sa att blir det ägglossning och det inte tar sig så ska jag minska dosen till en halv tablett i 5 dagar. Men tycker det också känns drastiskt. Hade ju "bara" 2 större äggblåsor så är ju inte öcerstimulerad och hade 4-5 st...

  • whenangelsfall

    Jag skulle nog byta klinik direkt alltså, det där känns ju inte alls bra varken med den uteblivna sprutan eller att hon vill att du sänker dosen..! Riktigt lustigt tycker jag!

  • Anonym (Längtar)

    Kanske men så långt till andra närmaste klinik. Har många mil även till denna klinik. Jag får hoppas detta funkar så jag får ägglossning och i bästa fall även bebis.

    Vi har ett barn gemensamt sedan tidigare som kom till spontant och genom sex en gång ? hade inte haft ägglossning på säkert 7 månader och hade ingen aning om att jag hade det just då heller. Så ibland säger det bara poff ????

  • Anonym (Längtar)

    Imorse fick jag alla fall glad gubbe på ägglossningstestet. Igår blev det ingen gubbe. Så har jag tur är det på g nu ? hoppas ett släpper också.

Svar på tråden Letrozol + ägglossning