• Ellifant

    IVF våren 2018

    Hej!

    Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

    Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

    Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

    Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

  • Svar på tråden IVF våren 2018
  • Tiinuli
    S91 skrev 2018-02-05 19:28:59 följande:

    Hur går det för dig förresten? Ruvar??


    Ja den va lite meckig :) menopur alltså.

    Jag hade 225 hela vägen med menopur, orgalutran från dag 5 och äggplock efter 12 dagar.

    Hade 10 äggblåsor där dem hittade 9 mogna och 6 blev befruktade med ICSI , 4 blastocyster en till mig o 3 frysen :)

    Första ivf fick 12 ägg 7 befruktade 4 blasto men inget till frysen.

    Ja jag ruvar äntligen, rd 5 men blastocyst. Så hoppas hoppas det går vägen denna gång!
  • Amna08

    Vad roligt att följa varandras resa! Vart gör ni behandlingen om man får veta så klart :) ? 


    8992 skrev 2018-02-05 18:38:42 följande:
    Då är vi nästan i exakt samma fas! Min mens är beräknad 12/2 och ska då ringa in för klartecken om starten :D skönt att någon mer är ett nervvrak förutom jag 
  • 8992
    Amna08 skrev 2018-02-05 20:05:00 följande:

    Vad roligt att följa varandras resa! Vart gör ni behandlingen om man får veta så klart :) ? 


    Ja, jag såg på din profil att vi är lika gamla också haha Linköping, ni då? :)
  • zuces
    Amna08 skrev 2018-02-05 18:32:19 följande:

    Zuces! 

    Jag och min man har precis samma problem. T.om antalet spermier stämmer in hos oss. Lycka till!


    Önskar er all lycka till! Själv är jag ruvare och börjar närma mig slutet av ruvarperioden. Trodde fan inte att det skulle vara såhär jobbigt att ruva :( vi starta vår behandling 12 januari! Testdag 11/2
  • Akira Öken
    Anonym (jenny) skrev 2018-02-05 09:29:37 följande:

    Hejsan

    Jag och min man gjorde ivf korta protokollet i november, hade få ägg, 5 ägg varav 4 blev befruktade och på dagen vi skulle återföra så ringde de och sa alla slutat utveckla sig och vi fick inte föra in något (såklart)

    Det var nästan dödande i själen att inte ens få genomföra hela ivf-behandlingen. men vi är nu inne på långa protokollet, förmodligen för jag hade för få ägg sist.

    Inte så illa som man läser, har mått katastrofalt illa av nässprayen och fick huvudvärk innan jag började med Menopur sprutorna.

    Sprutorna har jag tagit i 4 dagar och ska in på blodprov imorgon och på torsdag första ultraljudet.

    är det någon som haft erfarenhet av långa protokollet om det ökade chanserna? vi har försökt i 21 månader och är inne på ivf 2, vi har "oförklarlig barnlöshet" och har inga barn sedan tidigare. jag är 31 och min man är 34.


    Hej!

    För oss funkade långa protokollet bättre. Efter två omgångar med korta protokollet som resulterade i ett respektive 7 ägg, fick vi cirka 15 ägg efter att ha kört långa. Jag tyckte dock behandlingen var jobbig och mådde rätt dåligt under behandlingstiden.
  • Sommarhopp
    8992 skrev 2018-02-05 18:38:42 följande:

    Då är vi nästan i exakt samma fas! Min mens är beräknad 12/2 och ska då ringa in för klartecken om starten :D skönt att någon mer är ett nervvrak förutom jag hah


    Vi är nog också i nästan samma fas. Jag håller på att sprayen nu, men tror att jag ska börja med sprutorna kring den 14 feb. Väntar på att mensen ska komma så jag får ringa och få det bekräftat. Den borde kommit idag enligt min cykel, men den blir ofta sen med synsrela tydligen och jag har än så länge bara sprayat 6 dagar dessutom. .
  • 8992
    Sommarhopp skrev 2018-02-05 22:30:44 följande:

    Vi är nog också i nästan samma fas. Jag håller på att sprayen nu, men tror att jag ska börja med sprutorna kring den 14 feb. Väntar på att mensen ska komma så jag får ringa och få det bekräftat. Den borde kommit idag enligt min cykel, men den blir ofta sen med synsrela tydligen och jag har än så länge bara sprayat 6 dagar dessutom. .


    Va kul med ett litet gäng i samma fas :) vilken klinik går ni till?

    jag är så glad att jag ska köra det korta protokollet, får panik av vanlig nässpray! Hur känns det, märks sprayen av i kroppen?
  • S91
    Tiinuli skrev 2018-02-05 19:49:53 följande:

    Ja den va lite meckig :) menopur alltså.

    Jag hade 225 hela vägen med menopur, orgalutran från dag 5 och äggplock efter 12 dagar.

    Hade 10 äggblåsor där dem hittade 9 mogna och 6 blev befruktade med ICSI , 4 blastocyster en till mig o 3 frysen :)

    Första ivf fick 12 ägg 7 befruktade 4 blasto men inget till frysen.

    Ja jag ruvar äntligen, rd 5 men blastocyst. Så hoppas hoppas det går vägen denna gång!


    Vad skönt med ett gäng till frysen!! Måste kännas härligt eftersom det inte blev det förra gången. Körde ni inte ICSI sist? Och härligt med 5-dagars också, då tyder ju ändå på att det var fina embryon :)

    Håller alla tummar för att det funkar denna gången, och att de där i frysen vill bli syskon sen! När har ni testdag?
  • Skräckblandad förtjusning

    Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

    Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram

  • Tiinuli
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-02-05 22:58:34 följande:

    Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

    Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram


    Hur tidigt plussade du? Hade du några känningar och om ja så vilken dag började dem?

    Stort grattis till +
Svar på tråden IVF våren 2018