• Ellifant

    IVF våren 2018

    Hej!

    Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

    Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

    Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

    Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

  • Svar på tråden IVF våren 2018
  • Tiinuli
    S91 skrev 2018-02-05 22:55:34 följande:

    Vad skönt med ett gäng till frysen!! Måste kännas härligt eftersom det inte blev det förra gången. Körde ni inte ICSI sist? Och härligt med 5-dagars också, då tyder ju ändå på att det var fina embryon :)

    Håller alla tummar för att det funkar denna gången, och att de där i frysen vill bli syskon sen! När har ni testdag?


    Ja det blev en jätte lättnad då man hann bli lite deppig där, nu kan andas ut lite att blir det inget nu så finns några i frysen och behöver inte börja om från början.

    Fick avbryta december behandlingen pga spontan ägglossning så det va minde kul med mer väntan.

    Ja vi gjort ICSI med båda gånger

    TD 13.2 men det kliar i fingrarna att testa i veckan...
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-05 11:47:45 följande:
    Skönt att ha första avklarat. Hoppas de små växer till sig nu! Jag är nervös inför morgondagen då jag ska göra mitt andra...
    Lycka till i morgon, jag har också andra VUL i morgon så det börjar närma sig nu :) 
  • milja87

    Hej,

    Jag och min sambo sätter igång med första behandlingen om 2 veckor. Är så pirrig, nervös och och spänd på hur det ska gå!

    Vi är oförklarligt barnlösa, bor i Norge och ska behandlas i Trondheim på St Olavs. Kort protokoll

  • waldesten16
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-02-05 22:58:34 följande:

    Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

    Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram


    Grattis till plusset! Skönt att få höra positiva saker, ger en hopp. Grattis igen.

    Vilken omgång var detta för er ?
  • waldesten16
    milja87 skrev 2018-02-06 06:03:24 följande:

    Hej,

    Jag och min sambo sätter igång med första behandlingen om 2 veckor. Är så pirrig, nervös och och spänd på hur det ska gå!

    Vi är oförklarligt barnlösa, bor i Norge och ska behandlas i Trondheim på St Olavs. Kort protokoll


    Hej ! Grattis till att ni kommit fram till första steget att få börja behandlingen. Vilken medicin fick ni ?

    Jag väntar på att få mens för att göra en frysåterföring i stimulerad cykel.
  • Sommarhopp
    8992 skrev 2018-02-05 22:37:47 följande:

    Va kul med ett litet gäng i samma fas :) vilken klinik går ni till?

    jag är så glad att jag ska köra det korta protokollet, får panik av vanlig nässpray! Hur känns det, märks sprayen av i kroppen?


    Vi går på CVL. Jag känner lyckligvis inte av hormonerna så mycket i kroppen mer än att jag har fått ont i brösten. Däremot är jag som du och hatar nässpray, så jag har svårt att ta den morgon och kväll av den anledningen. Dessutom smakar den jätteilla flera timmar efteråt i svalget. Men det är ju för en god sak, och vår läkare trodde vi skulle svara bäst på långa protokollet så då är det ju bara att gilla läget.
  • FrökenBlåklocka
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-02-05 22:58:34 följande:

    Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

    Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram


    Vad härligt! Grattis!
  • 8992
    Sommarhopp skrev 2018-02-06 06:57:41 följande:

    Vi går på CVL. Jag känner lyckligvis inte av hormonerna så mycket i kroppen mer än att jag har fått ont i brösten. Däremot är jag som du och hatar nässpray, så jag har svårt att ta den morgon och kväll av den anledningen. Dessutom smakar den jätteilla flera timmar efteråt i svalget. Men det är ju för en god sak, och vår läkare trodde vi skulle svara bäst på långa protokollet så då är det ju bara att gilla läget.


    Man får bita ihop och tänka på varför man gör allt detta så man klarar av det. Hur länge sprayar man? Gör man det samtidigt som man använder sprutorna sen?
  • Inalina
    Tiinuli skrev 2018-02-05 23:15:48 följande:
    Ja det blev en jätte lättnad då man hann bli lite deppig där, nu kan andas ut lite att blir det inget nu så finns några i frysen och behöver inte börja om från början.

    Fick avbryta december behandlingen pga spontan ägglossning så det va minde kul med mer väntan.

    Ja vi gjort ICSI med båda gånger

    TD 13.2 men det kliar i fingrarna att testa i veckan...
    Hur kom det sig att du fick spontan ägglossning? Funkade inte Cetrotide eller den sprutan som ska göra att äggen inte lossnar :(? Är också orolig över detta men ska på mitt andra UL idag så får se hur det ser ut då.
  • Tiinuli
    Inalina skrev 2018-02-06 09:16:44 följande:

    Hur kom det sig att du fick spontan ägglossning? Funkade inte Cetrotide eller den sprutan som ska göra att äggen inte lossnar :(? Är också orolig över detta men ska på mitt andra UL idag så får se hur det ser ut då.


    Det vet ingen varför det blev så, min gyn hade aldrig varit med om det, så konstigt och att ena sidan hade släppt alla äggen. Kollade flera gg att inte tagit fel sprutor eller så och det va inte första gg heller med sprutor.

    Jag kände tydligt att fick ägglosning , på en söndag och vul på måndag , sa till läkaren innan han hann undersöka mig och han först bara skrattade bort det men blev tyst när inte hittade några blåsor sen :D Hahah

    Men, det ska typ va omöjligt...
Svar på tråden IVF våren 2018