• Ellifant

    IVF våren 2018

    Hej!

    Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

    Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

    Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

    Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

  • Svar på tråden IVF våren 2018
  • waldesten16
    S91 skrev 2018-02-07 10:58:11 följande:

    Jag ska försöka tänka positivt :)

    Vad skönt att höra! Nu hoppas vi det går hela vägen denna gång!! Tänkt jättemycket på dig och allt du fått genomlida..


    Tack för omtanken. Det har varit tufft och är tacksam för alla vänliga ord man får här. Ger energi och peppa inför tuffa dagar.

    Hoppas du får positiva nyheter efter vul i morgon och att det kanske kan ge dig lite lugn
  • waldesten16
    Mariana79 skrev 2018-02-07 11:30:01 följande:

    Ja jag har faktiskt tänkt att ta Albyl nästa försök, en 1/4 tabl från ET. Hoppas det hjälper och inte stjälper.


    Intressant ! Är det abyl minor du tänker ta ? Hur kom du fram till att du vill testa Det? Är i valet och kvalet och att höra ditt resonemang vore guld värt.
  • waldesten16
    ZeinabAyoub skrev 2018-02-07 19:48:40 följande:

    Hej,

    Kanske jag skriver i fel tråd, men jag är på ruvdag 9, jag fick en baltocyst tillbaks. Har lite mensverk och ömma bröst men mensen har inte kommit. Är det någon som har varit på sån situation?

    Tack för era svar????


    Hej och välkommen hit !

    Om jag ska gå till mina erfarenheter verkar dina symtom lovande. När är din testdag ? Har du tjuvtesrat ännu?
  • Hormonkarusellen
    waldesten16 skrev 2018-02-07 20:55:36 följande:

    Om du har frågat din läkare och hen inte har gett instruktioner kan du nog lita på det.

    Förstår dig fullt ut med träningen. Jag behöver den för ett andrum och för att orka ta mig till nästa dag. Har mått dåligt efter missfallet och den enda stunden som jag har lyckats att inte tänka på det är under träningen.

    Vi har försökt i flera år, först själv i ett år sedan med hjälp av letrozol i ett år och ivf sedan 2017.


    Har du fått någon bild av vari problemet ligger? Jag vet inte om det gör någon skillnad egentligen, men tyckte det var lite skönt att höra att jag hade pco, då kan man i alla fall relatera till någonting, samtidigt har ju alla med pco olika problem så vad hjälper det egentligen

    Skit med sprutan idag, det gjorde jätteont och blödde efter. Sambon sa att det kändes annorlunda också - vad fasen hände? Kan man fått med en nål som var större? Eller har han bara varit så himla bra på att sticka innan kanske...
  • Mariana79
    waldesten16 skrev 2018-02-07 21:00:50 följande:

    Intressant ! Är det abyl minor du tänker ta ? Hur kom du fram till att du vill testa Det? Är i valet och kvalet och att höra ditt resonemang vore guld värt.


    Ja 1/4 Albyl minor från transfer tänkte jag. Jag har funderat länge och väl hur jag ska göra. Jag har slukat massor av info om albyl. Läst allt jag kommit över och det jag kommit fram till:

    Vissa kliniker skriver ut trombyl, ett tag var det mer regel än undantag för IVF kliniken i Falun att skriva ut det i samband med IVF.

    Äter man under 100 mg om dagen gör det ingen skada. Trombyl ligger på 75 mg och en 1/4 Albyl på ca 62mg.

    Jag har 1 mf naturligt, ett ma efter en IVF och en IVF som inte fäste... så jag tänker så här, eftersom det inte är skadligt samt att det ändå är relativt vanligt att skriva ut trombyl så ska jag testa det. Jag kan ju inte få sämre resultat ändå.. googla på Albyl/trombyl vid IVF så hittar du många tjejer med lyckat försök.

    Jag har alltid varit emot att självmedicinera, men den lilla mängd som är i 1/4 Albyl är väl inget jämfört med allt man sprutat in eller käkat i vitamin/naturläkemedel innan. Jag har nog knaprat det mesta.. men inte Albyl, så det kan definitivt vara värt att testa.
  • Amna08
    zuces skrev 2018-02-05 21:22:02 följande:
    Önskar er all lycka till! Själv är jag ruvare och börjar närma mig slutet av ruvarperioden. Trodde fan inte att det skulle vara såhär jobbigt att ruva :( vi starta vår behandling 12 januari! Testdag 11/2
    Haha, det såg jag med. Vi gör behandlingen i Stockholm :) 
    Håller tummarna att detta går vägen för oss alla! 

    Sitter just nu med alla papper och en Apotekspåse full med en massa olika sprutor och tabletter.. Helt lost :D
  • 8992
    Amna08 skrev 2018-02-07 22:26:39 följande:

    Haha, det såg jag med. Vi gör behandlingen i Stockholm :) 

    Håller tummarna att detta går vägen för oss alla! 

    Sitter just nu med alla papper och en Apotekspåse full med en massa olika sprutor och tabletter.. Helt lost :D


    Hämtade ut två påsar från apoteket idag, folk stirrade lite påvägen hem haha. Ser roligt ut när man öppnar kylen nu och ser en hylla fylld med sprutor haha! Vill bara sätta igång samtidigt som jag är nervös över att jag kommer göra/sticka fel. Jag fick dock inga tabletter på recept, antar att det är vaginaltabletter du hämtat?
  • S91
    zuces skrev 2018-02-07 14:08:30 följande:

    Idag på ruvardag 11 med ett 2-dagars embryo <3 första försöket, kan inte förstå att vi äntligen har lyckats!!!!


    Stoooort grattis!!
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-02-07 20:58:31 följande:

    Tack för omtanken. Det har varit tufft och är tacksam för alla vänliga ord man får här. Ger energi och peppa inför tuffa dagar.

    Hoppas du får positiva nyheter efter vul i morgon och att det kanske kan ge dig lite lugn


    Ja det är ju skönt att man kan skriva av sig lite och följa andra som går genom liknande även om du fått utstå vääldigt mycket motgångar. Det vänder nu ska du se!

    Slängs lite mellan hopp och förtvivlan här. De ringde från rmc och sa att jag måste SÄNKA dosen och ta det vääldigt lugnt. Så jag antar att blodprovet var förhöjt (vet inte om det är amh de tar?). Hon sa bara att det händer väldigt mycket i mina äggstockar. Så nu 75 ie idag och nytt VUL imorgon. Har haft flytningar hela dagen så är lite orolig över att äggen lossnar och inte vill stanna kvar :(. Är jättekänslig och bröt ihop totalt på jobbet ikväll så nu är det iaf inte hemligt nåt mer hahah! Är verkligen jättestabil i vanliga fall så känner inte igen mig själv alls..
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-07 14:06:28 följande:

    Jag går på Livio Fertilitetscentrum i Umeå. Du?


    Linköping! :)
Svar på tråden IVF våren 2018