• Anonym (Felanalys)

    Varför väljer feminister att fokusera så mycket på kvinnor?

    Är det några det går riktigt bra för i dagens samhälle så är det ju kvinnor, främst unga. De stora förlorarna är unga män, invandrare och pensionärer, m.f.

  • Svar på tråden Varför väljer feminister att fokusera så mycket på kvinnor?
  • Anonym (Felanalys)
    fjanten skrev 2018-01-05 02:14:56 följande:

    Varför kämpar inte JUSEK för förskollärares situation? Varför arbetar inte läkare utan gränser för djurens rätt?


    Jaja, I get it, du älskar feminism... Couldn?t care less.
  • fjanten
    Anonym (Felanalys) skrev 2018-01-05 02:22:19 följande:

    Jaja, I get it, du älskar feminism... Couldn?t care less.


    Tydligen bryr du ju dig, i och med att du startat denna tråd. Du bryr dig om att feministerna inte kämpar för de utsatta grupperna du tagit upp - så att du ska slippa göra det? Eller hur tänker du annars? Ingen rörelse kan kämpa för ALLT som är fel i världen, då blir ingenting gjort. Bra comeback förresten. Det blir väl så när ens argument haltar.

    F.ö. är inte jag nicket som tog upp fågelskådning.
  • Gung Ho
    Tecum skrev 2018-01-03 19:52:39 följande:

    Feminismen är ingen rörelse för att hjälpa svaga och utsatta grupper. Den är numera ett särintresse med enda mål att lyfta fram kvinnor på mäns bekostnad. Men från början var tanken god, man strävade efter jämställdhet mellan könen. Nu är kvinnor före på många områden, t ex utbildningsnivå, men feminismen vill fortsätta att framställa kvinnor som offer.


    Bohoo bohoo

    Bittra Mansklubben på FL har talat
  • Gung Ho
    Anonym (Felanalys) skrev 2018-01-03 18:28:13 följande:

    Är det några det går riktigt bra för i dagens samhälle så är det ju kvinnor, främst unga. De stora förlorarna är unga män, invandrare och pensionärer, m.f.


    Ja det börjar jämna ut sig på vissa områden..tack vare feministiska ideer.
    Btw, invandrare och pensionärer kan vara kvinnor också..
  • Anonym (Felanalys)
    fjanten skrev 2018-01-05 02:35:58 följande:

    Tydligen bryr du ju dig, i och med att du startat denna tråd. Du bryr dig om att feministerna inte kämpar för de utsatta grupperna du tagit upp - så att du ska slippa göra det? Eller hur tänker du annars? Ingen rörelse kan kämpa för ALLT som är fel i världen, då blir ingenting gjort. Bra comeback förresten. Det blir väl så när ens argument haltar.

    F.ö. är inte jag nicket som tog upp fågelskådning.


    Nej, jag undrar bara. Hur ska jag kunna tvinga feminister att jobba för män? Det är inte som att jag är deras ledare eller nåt.
  • Anonym (Felanalys)
    Gung Ho skrev 2018-01-05 02:42:29 följande:

    Ja det börjar jämna ut sig på vissa områden..tack vare feministiska ideer.

    Btw, invandrare och pensionärer kan vara kvinnor också..


    Majoriteten kvinnor är INTE pensionärer eller invandrare, så poängen är överflödig.
  • Anonym (Örjan)

    Min poäng- som jag trodde framgick tydligt- var att själva ORDET ornitolog betyder just fågelskådare, på samma sätt har ordet feminism en betydelse.... Din fråga är alltså lite goddag yxskaft, tycker jag, vilket jag- med flera- försökte exemplifiera. Förstår du poängen eller vill du ha ännu fler exempel?

  • fjanten
    Anonym (Felanalys) skrev 2018-01-05 02:46:09 följande:

    Nej, jag undrar bara. Hur ska jag kunna tvinga feminister att jobba för män? Det är inte som att jag är deras ledare eller nåt.


    Men förstår du då varför inte feminister fokuserar på exempelvis invandrare som grupp? På samma sätt som allmänna reklamationsnämnsen inte medlar i tvister som rör typ arvsfrågor?
  • Anonym (Felanalys)
    Anonym (Örjan) skrev 2018-01-05 03:11:06 följande:

    Min poäng- som jag trodde framgick tydligt- var att själva ORDET ornitolog betyder just fågelskådare, på samma sätt har ordet feminism en betydelse.... Din fråga är alltså lite goddag yxskaft, tycker jag, vilket jag- med flera- försökte exemplifiera. Förstår du poängen eller vill du ha ännu fler exempel?


    Det var inte din poäng jag talade om, utan Gung Hos.
  • Anonym (Felanalys)
    fjanten skrev 2018-01-05 03:16:58 följande:

    Men förstår du då varför inte feminister fokuserar på exempelvis invandrare som grupp?


    Nu gör de ju visst det, så där haltar din logik.
Svar på tråden Varför väljer feminister att fokusera så mycket på kvinnor?