• Anonym (Frustrerad)

    Min flickvän vill aldrig.

    Hej jag och min flickvän är runt 30. Hon är en underbar tjej på många sätt. Hon är väldigt kärleksfull där hon gillar närhet mycket precis som jag gör. 
    Hon tar ofta initiativ till kyssar, kramar osv och sexlivet är väldigt bra. Vi har varit tillsammans i snart tre år och hon har aldrig velat suga av mig. I början tänkte jag att det kommer senare men det gör det inte.
    Jag går alltid ner på henne för älskar henne och vill se henne njuta men jag vill så gärna själv få tillbaka. 
    Längtar verkligen. Mina ex hade inga problem att ge oralsex men min nuvarande vill aldrig!

    Jag är emot otrohet jättemycket men på senare tid har jag gått och funderat på det men samtidigt älskar jag min flickvän och det är just bara den här biten som är problem i förhållandet!
    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min flickvän vill aldrig.
  • Anonym (H)

    Har du lätt att få tjejer? Dumpa henne och hitta en som inte har problem med att sära för dig och vara flickvänsmatrial också.

  • Bjoer

    Lite tips. Du säger att det är lite svårt att prata om det, men att det är lättare att beskriva det i text? Det är något jag har märkt också. Det blir inte lika intimt och svårt om man kommunicerar känsliga saker i text, ibland. De mest öppna samtalen om sex jag har haft med min flickvän har varit när jag rest och suttit ohc väntat på flyg och hon är hemma och vi chattat i messenger. Då är det mycket lättare att fråga och att få svar. Du kanske ska prova nått liknande? Skriva ner något själv och ge henne, eller försöka komma in på ämnet när ni chattar med varandra från jobbet?

    Sen förstår jag att andra tycker att du tjatar. Tjat handlar inte om att fråga ofta, utan att fråga ofta på något man redan vet att svaret är nej på. Tjat är när man ber om något som ännu inte är utfört, gång på gång på gång.

    Sen behöver man ju inte fråga verbalt om allt man gör heller. Det finns ju kroppsspråk. Att ta av någon trosorna och slicka den när den uppenbart vill, trots att inget verbalt har sagts, är inte sexuellt övergrepp.

  • Crazydre
    Joulie skrev 2018-01-22 18:51:30 följande:

    I värsta fall får du väl försöka köpslå om det. Om du gör det gör jag x. Alternativt att du slutar ge henne oralsex och kanske sex överhuvudtaget tills den dag hon suger av dig. Om hon inte suger dig så kan hon åtminstone pussa på skaftet eller slicka lite på toppen det är inte så mycket begärt, säg att det inte blir något sex förrän hon pussat och slickat dig på kuken liten (små steg). För det ska väl vara jämställt eller?


    Köpslå om sex i ett förhållande? Få saker får mig att rysa mer än detta förslag.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2018-01-23 11:10:29 följande:

    Har du lätt att få tjejer? Dumpa henne och hitta en som inte har problem med att sära för dig och vara flickvänsmatrial också.


    Hon verkar inte ha problem med att ha sex. Bara med att ge oralsex.
    Carpe Diem
  • Anonym (Frustrerad)
    Bjoer skrev 2018-01-23 11:23:31 följande:
    Lite tips. Du säger att det är lite svårt att prata om det, men att det är lättare att beskriva det i text? Det är något jag har märkt också. Det blir inte lika intimt och svårt om man kommunicerar känsliga saker i text, ibland. De mest öppna samtalen om sex jag har haft med min flickvän har varit när jag rest och suttit ohc väntat på flyg och hon är hemma och vi chattat i messenger. Då är det mycket lättare att fråga och att få svar. Du kanske ska prova nått liknande? Skriva ner något själv och ge henne, eller försöka komma in på ämnet när ni chattar med varandra från jobbet?

    Sen förstår jag att andra tycker att du tjatar. Tjat handlar inte om att fråga ofta, utan att fråga ofta på något man redan vet att svaret är nej på. Tjat är när man ber om något som ännu inte är utfört, gång på gång på gång.

    Sen behöver man ju inte fråga verbalt om allt man gör heller. Det finns ju kroppsspråk. Att ta av någon trosorna och slicka den när den uppenbart vill, trots att inget verbalt har sagts, är inte sexuellt övergrepp.
    Vi kan kommunicera om allt förutom sexbiten. Känns ju lite fånigt att skicka lappar till varandra men kanske det som krävs. Vill veta varför hon inte vill suga av mig. 

    Jag har inte sett det på det sättet att jag "tjatar" Hon ber mig alltid slicka henne när vi ska ha sex men jag har aldrig resonerat att hon tjatar. Jag gör det för hennes skull. Vill att hon ska njuta!
  • Anonym (Frustrerad)
    molly50 skrev 2018-01-23 10:24:17 följande:
    På sätt och vis?
    Jag tänker att det är enbart kvinnor som svarat och inte kan tänka sig in i min situation. Ser mest från min flickväns perspektiv och struntar helt i min njutning. Hade jag varit en kvinna som skrivit den här tråden så tror jag det hade låtit annorlunda. "Min kille frågar varje gång vi ska ha sex om jag kan suga av honom men han vill aldrig slicka mig"
    Då hade det inte låtit, Du tjatar bara, respektera din killes vilja att han inte vill. Det hade låtit mer, han utnyttjar dig bara, gör slut och hitta en kille som respekterar dig och ser din njutning som lika viktig.
    Visst jag gör det frivilligt, gör det för hennes skull att jag märker hon kommer skönt varje gång och jag vill också uppleva det igen. Jag får försöka ta upp det med henne även om det är jobbigt att prata om.
    Du berättade att du inte egentligen gillar att ge oralsex men gör det ändå för din mans njutning, det tycker jag är fint gjort av dig!
  • Anonym (Jolle)
    molly50 skrev 2018-01-23 10:37:54 följande:
    Jag kan hålla med om att TS borde prata med sin flickvän om det här och fråga varför hon inte vill.
    Men han vågar inte. Istället frågar han varje gång de har sex om hon vill.
    Trots att han vet svaret. 
    Då får han antingen acceptera läget eller göra slut och försöka hitta någon som faktiskt vill ge oralsex.
    Och hur kan det vara tjejens fel att han överväger otrohet?
    Det är bara hans eget val och ingen annans.
    Man ska aldrig tjata, tvinga eller försöka utpressa någon till att göra något de inte vill. Det är dessutom direkt avtändande och kan få direkt motsatt effekt.
    Hade min man gjort det så hade hans väskor stått packade utanför dörren med vigselringen på.
    Ja om man inte tillfredsställer sin partner så söker dem tillslut självklart efter någon annan att få tillfredsställelse av, så funkar människor vet du. Nu säger jag inte det är ok att vara otrogen, men det blir ju så i tanken när ens hjärna börjar söka efter andra och fantisera om dessa, då ens nuvarande inte lever upp till vad man behöver.

    Personligen tycker jag vissa saker hör till ett förhållande. Massage, både avslappnande och sexuell är några av de sakerna. Visst man kan gå till thai massage och få både det ena och andra istället men det är väl mycket smidigare att vara med någon som faktiskt man kan ge och få detta av? 

    Men han har ju försökt länge utan resultat och det är ett stort problem för honom. Då tycker jag man får skruva upp intensiteten lite och faktiskt sätta hårt mot hårt.

    På vilket sätt skiljer sig hennes vägran att suga från en eventuell vägran av honom att ge henne sex eller ge henne något annat? Har har väl samma rätt att säga nej detta vill inte jag precis som hon har. Hennes anledning att inte suga är väl lika godtaglig som hans är att inte göra x för att hon inte suger? Det ska vara jämställt tycker jag. Hade en tjej börjat vara tradig och inte velat tillfredsställa mig ja då hade jag varit tradig mot henne och dragit in allt jag gör för henne. Köra henne med bilen till olika ställen, köpa kort på alla hjärtans dag eller träffa hennes familj nej sorry det blir inget för jag känner inte för det förrän du sugit min kuk. Gör hon inte delen jag förväntar mig så gör inte jag delarna hon förväntar sig.

    Visst det är inte alltid det sexigaste att tillfredsställa sin partner om man själv inte är super sugen, men någon gång då och då får man ändå ställa upp tycker jag. Varför är man annars tillsammans med personen om man inte vill att dem ska vara tillfredsställda? Och helt ärligt att suga en kuk en 20-30min är mycket mindre uppoffring än att t.ex. ägna en hel kväll med vissa tjejers familjer, eller bjuda någon på middag vilket kräver mat köp, matlagning, städning, eller att gå på IKEA. Du vet en del tjejer bara tar saker för givet du ska göra allt för dem och om det ända du vill under hela dagen är att få en avsugning på typ 20min nej då är det att begära för mycket tycker vissa och så har man varit på både IKEA, lagt halva lönen där och sen suttit och lyssnat på halv senila föräldrar halva kvällen. 

    Mm vi är olika. Hade inte min partner varit öppen för att tillfredsställa mig på det sätt jag behöver för att känna mig tillfreds så hade jag dumpat henne direkt. Och nu menar jag inte varje dag när precis jag vill, men ja någon gång i veckan minst. Och hade hon inte varit tacksam över allt jag gör och börjat whina när det ända jag ber om under en hel dag är typ en ryggmassage eller en avsugning när jag under resten av dagen gjort all hon vill ja du hon hade snabbt fått uppleva vad det innebär att vara med mig när jag inte har lust att göra saker längre så kan vi ju se vem som verkligen ger mest i förhållandet. Jag vet det låter som att jag är värsta mansgrisen men jag ger min partner otroligt mycket och om hon glömmer hur mycket så kommer hon märka det snabbt då jag slutar ge. SÅ kan vi ju se vilket som var jobbigast eller vem som egentligen ger mest. För att betona det igen att suga en kuk i 20-30min är fan ingen big deal jämfört med 100 andra vardagliga saker. 

    Jag menar säger min flickvän slicka min fitta eller gå och handla är det ju ett lätt val. Säger min flickvän köp Mac Donalds till mig så säger, sug min kuk, ja så suger hon min kuk sen köper jag Mac Donalds.
  • Anonym (Jolle)
    Crazydre skrev 2018-01-23 11:57:47 följande:
    Köpslå om sex i ett förhållande? Få saker får mig att rysa mer än detta förslag.
    Antagligen för att du tycker att sex är jobbigt och obehagligt då och har en jäkla tradig attityd när det gäller sex överlag.

    Min tjej och jag kan utbyta sexuell tjänster som horor utan problem och vi kan också ha super mysigt intimt spontant sex och alla andra varianter.

    Och vet du vad på morgonen dagen efter så är vi både på bra humör för vi fick somna i full tillfredsställelse, trötta med armar om varandra.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Jolle) skrev 2018-01-23 22:34:28 följande:
    Antagligen för att du tycker att sex är jobbigt och obehagligt då och har en jäkla tradig attityd när det gäller sex överlag.

    Min tjej och jag kan utbyta sexuell tjänster som horor utan problem och vi kan också ha super mysigt intimt spontant sex och alla andra varianter.

    Och vet du vad på morgonen dagen efter så är vi både på bra humör för vi fick somna i full tillfredsställelse, trötta med armar om varandra.
    Jag håller delvis med dig att ge och få i en relation där inte enbart den ena blir tillfredställd.
  • Anonym (Jolle)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-01-23 23:04:42 följande:
    Jag håller delvis med dig att ge och få i en relation där inte enbart den ena blir tillfredställd.
    Ja men i slutändan måste man ändå vara ganska likasinnade. Att vara i en relation där båda eller en måste offra sig hela tiden för den andra leder bara till problem i slutändan. Man ska ju vilja offra sig för sin partner tycker jag, man ska vilja göra saker som tar emot lite för en just för att man älskar så mycket. Går grundläggande saker helt emot varandra och ja det kan vara som att suga så borde man inte gett sig längre in i relationen till att börja med. Sitter man sen i skiten får man försöka göra det bästa av det eller bara gilla läget och se till vad man faktiskt har och nöja sig med det. Är du inte beredd att sätta hårt mot hårt och rida ut det och riskera att mista din partner för att få din vilja igenom så ska du kanske inte göra det heller. Personligen vet jag vad jag vill ha och kan en potentiell partner inte erbjuda det nej då dumpar jag personen och letar jag efter något annat efter att den gamla relationen är helt över.
Svar på tråden Min flickvän vill aldrig.