• Anonym (Frustrerad)

    Min flickvän vill aldrig.

    Hej jag och min flickvän är runt 30. Hon är en underbar tjej på många sätt. Hon är väldigt kärleksfull där hon gillar närhet mycket precis som jag gör. 
    Hon tar ofta initiativ till kyssar, kramar osv och sexlivet är väldigt bra. Vi har varit tillsammans i snart tre år och hon har aldrig velat suga av mig. I början tänkte jag att det kommer senare men det gör det inte.
    Jag går alltid ner på henne för älskar henne och vill se henne njuta men jag vill så gärna själv få tillbaka. 
    Längtar verkligen. Mina ex hade inga problem att ge oralsex men min nuvarande vill aldrig!

    Jag är emot otrohet jättemycket men på senare tid har jag gått och funderat på det men samtidigt älskar jag min flickvän och det är just bara den här biten som är problem i förhållandet!
    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min flickvän vill aldrig.
  • Anonym (Uyäck)

    Sex är inte en regel. Det kan se helt olika ut från person till person och tänk på att visa är asexuella.

    Att dina tidigare tjejer gjort en sak betyder inte att alla kvinnor du någonsin kommer möta vill samma sak.

    Ni har det bra skrev du, men det kan inte stämma om det här är så allvarligt att du måste diskutera bakom ryggen på henne med andra för att få sympati?

    Du vill inte ha en dildo i röven antar jag? Men tänk om alla tidigare män hon varit med helst det, ska du bara infinna dig då och ställa upp?

    Man ställer upp på det som känns okej. Men alla har gränser och din flickvän förtjänar respekt. Det värsta som finns är att du ger för att förvänta dig tillbaka. Det är som att du köper en tjänst genom att ge henne något. Sluta vara nere på henne om det nu är så surt att inte få något tillbaka. Hon har inte tvingat dig.

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (hhh) skrev 2018-01-28 22:56:59 följande:
    Jo, men skillnaden är att eftersom du aldrig sagt nej så är hennes fråga inte tjat om något hon vet att du inte brukar vilja göra. Eftersom hon å andra sidan alltid säger nej borde du vid det här laget ha snappat upp det och slutat fråga.

    Så här: varje gång frågan besvaras med "ja" nollställs räkningen och nästa fråga är helt ny. För varje "nej" i rad blir det enskilda "nejet" tyngre och upprepade frågor blir tjat. Alltså: du tjatar när du frågar, hon gör det inte.

    Om du däremot ärligt vill veta hur hon ser på oralsex så måste du, som många har påpekat i tråden, ta upp det med henne i en icke-sexuell situation. Du väntar dig väl inte att hon ska börja förklara sig mitt under sexakten?

    Duka fram en dignande helgfrukost nästa helg och ta upp diskussionen till kaffet. Visa att du är intresserad av hennes perspektiv och lyssna på vad hon säger. Ställ öppna frågor, t.ex. "Hur ser du på oralsex?" "Är det någon skillnad på att ge och få för dig?" "Hur tror du att det kommer sig?" Då kommer du nog mycket längre än du gjort hittills.

    Berätta gärna hur det går!

    Och för att svara på din fråga: oralsex var väldigt viktigt för mig när jag träffade min sambo. Nu är det dock överskuggat av allt som är bra i förhållandet, inklusive ett fantastiskt och tillfredsställande sexliv som innehåller en massa saker jag aldrig tidigare ens drömt om. Jag njuter av att ge honom oralsex på mina villkor då och då och i övrigt njuter jag oerhört av allt han gör för mig i sängen, även om oralsex inte står på just den menyn.
    Jag har väl inte tänkt riktigt så att det är tjat från min sida, är en fråga jag ställer precis som hon gör när hon ber mig slicka henne. Trodde det inte hade någon betydelse om det sas ja eller nej!

    Ja jag vill gärna ha en förklaring från hennes sida, varför hon tycker det är äckligt? Om hon inte gjort det tidigare och är rädd? Kan ju gå in och duscha precis innan om det skulle vara så att hon är orolig för lukten.
    Jag brukar gå ner på henne när hon är oren men hon kanske helst vill att det ska vara rent.

    Okej så bra att du är nöjd med det ni har tillsammans. Hur menar du att du gillar att att ge oralsex på dina villkor?
  • Anonym (Issa)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-01-29 19:03:09 följande:

    Jag har väl inte tänkt riktigt så att det är tjat från min sida, är en fråga jag ställer precis som hon gör när hon ber mig slicka henne. Trodde det inte hade någon betydelse om det sas ja eller nej!

    Ja jag vill gärna ha en förklaring från hennes sida, varför hon tycker det är äckligt? Om hon inte gjort det tidigare och är rädd? Kan ju gå in och duscha precis innan om det skulle vara så att hon är orolig för lukten.

    Jag brukar gå ner på henne när hon är oren men hon kanske helst vill att det ska vara rent.

    Okej så bra att du är nöjd med det ni har tillsammans. Hur menar du att du gillar att att ge oralsex på dina villkor?


    Varför är det så svårt för dig att respektera att hon varken vill ge dig oralsex eller ha analsex?

    Hon kan ha sina anledningar till att inte vilja något av det, inget som du har rätt att pressa henne mer på.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2018-01-29 12:00:48 följande:
    Han vill att båda ska njuta. Inte bara en av oss.
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-01-29 18:54:13 följande:
    Den sista meningen, hade hoppats att min flickvän hade lite samma tänk där.
    Hon önskar säkert att DU hade det tänket, eftersom du uppenbarligen verkar vilja att hon ska göra något som hon själv inte vill och därmed inte njuter av bara för att du ska få njuta. 
  • Crazydre
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-01-29 18:54:13 följande:
    Den sista meningen, hade hoppats att min flickvän hade lite samma tänk där.
    Tror du missförstår. Det som åsyftas är inte att hon borde göra saker hon ev. äcklas av, utan att båda ska njuta av det som genomförs, eller åtminstone inte känna sig illa till mods av det (som då du själv ger oralsex)
  • molly50
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-01-29 18:54:13 följande:
    Ja alla är olika men har träffat kvinnor som alltid gett mig oralsex så förstår du att jag har tänkt i de banorna?
    Ja det har du rätt i, jag har alltid tyckt det varit jobbigt att prata om sex, allt annat som händer i våra liv kan vi ha en bra kommunikation med varandra.

    Okej tänkte bara eftersom du nämnde att ni pratar om allt med varandra så tog jag för givet att han visste om det, hur kommer det sig att han vet att du inte gillar det när ni inte pratat om det?
    Den sista meningen, hade hoppats att min flickvän hade lite samma tänk där.
    Ja,det är klart att jag kan förstå det.
    Men du måste ju också förstå att alla är olika och gillar kanske inte samma saker?
    Och därför förstår jag inte riktigt varför det är så svårt för dig att ta upp det här med henne?
    Gör du inte det så kan du ju inte heller klaga.

    Han vet att jag inte vill ta satsen i munnen,men han vet inte varför.
    För att vi inte pratar om varandras tidigare sexliv med varandra då det inte intresserar någon av oss.
    Ja,men det gör hon väl egentligen redan när hon ger dig analsex fast hon egentligen inte gillar det.
    Det är något jag inte skulle göra.
    Men det är å andra sidan inget som intresserar honom heller.
    Carpe Diem
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Issa) skrev 2018-01-29 19:07:46 följande:
    Varför är det så svårt för dig att respektera att hon varken vill ge dig oralsex eller ha analsex?
    Hon kan ha sina anledningar till att inte vilja något av det, inget som du har rätt att pressa henne mer på.
    Jag respekterar henne, har inte tvingat henne till någonting. Om vi vänder på det, om jag börjar säga nej varje gång hon ber mig slicka, tror du inte hon skulle undra varför jag inte vill då?
    Skulle hon acceptera min simpla nej eller jag orkar inte istället för en riktig förklaring?
  • Eldiablo1991

    Men hallå? Är du trög eller?

    Du ska inte fråga "vill du suga" när ni har sex

    Du ska fråga henne när ni inte har sex varför hon inte vill, om det finns någon anledning till det.

  • Crazydre
    Crazydre skrev 2018-01-29 09:50:53 följande:
    Det var inte frågan, utan ponera att hon äcklas av att ge oralsex. Skulle du fortfarande respektera det och lämna det bakom dig?
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-01-29 10:52:25 följande:
    Ja det tror jag.
    Du är inte säker alltså? Herregud, undrar hur din tjej hade mått sv att läsa detta.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Uyäck) skrev 2018-01-29 18:59:18 följande:
    Sex är inte en regel. Det kan se helt olika ut från person till person och tänk på att visa är asexuella.

    Att dina tidigare tjejer gjort en sak betyder inte att alla kvinnor du någonsin kommer möta vill samma sak.

    Ni har det bra skrev du, men det kan inte stämma om det här är så allvarligt att du måste diskutera bakom ryggen på henne med andra för att få sympati?

    Du vill inte ha en dildo i röven antar jag? Men tänk om alla tidigare män hon varit med helst det, ska du bara infinna dig då och ställa upp?

    Man ställer upp på det som känns okej. Men alla har gränser och din flickvän förtjänar respekt. Det värsta som finns är att du ger för att förvänta dig tillbaka. Det är som att du köper en tjänst genom att ge henne något. Sluta vara nere på henne om det nu är så surt att inte få något tillbaka. Hon har inte tvingat dig.
    Det var en fruktansvärt dålig jämförelse! Dildo i röven? Jag är inte homosexuell.
    Rätta jämförelsen borde väl vara. Om hon i tidigare förhållanden aldrig fått oralsex och när hon träffade mig så får hon alltid det, jag har aldrig sagt nej!
Svar på tråden Min flickvän vill aldrig.