• Anonym (Kl)

    Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok

    Mitt ex brukade slå mig en del när vi var tillsammans men lyckades efter många år lämna. Han fortsätter trakassera mig, slå mig och ibland tvingat mig till sex.

    Han håller på och bankar på min dörr just nu. Han säger att så länge det har med vårt barn att göra så har han rätt att bete sig såhär. Jag börjar bli ganska rädd för honom då han känns oberäknelig. Borde jag vara orolig eller överdriver jag(han säger att jag gör det)?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok
  • Anonym (...)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:05:12 följande:

    [quote=78449226][quote-nick]Anonym (.) skrev 2018-02-08 21:58:58 följande:[/quote-nick]Och kom ihåg att han har ett val. Väljer han att behandla dig illa och det blir konsekvenser av det så är det helt och hållet hans eget fel. Ditt jobb är att skydda dig själv och ditt barn.[/qu

    Oki. Men ombjag släpper on honom och pratar kanske blir det bättre?


    Nej, släpp inte in honom
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Viola) skrev 2018-02-08 22:01:16 följande:

    Nej.Du ska inte ha med honom att göra,eftersom han beter sig som farlig.


    Tycker du att han låter som en farlig person? På riktigt? Han har bra jobb(jobbig uppväxt:()och verkar normal utåt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:07:04 följande:

    Tycker du att han låter som en farlig person? På riktigt? Han har bra jobb(jobbig uppväxt:()och verkar normal utåt.


    Han är våldsam och tvingar till sig sex. Tycker du att det är sunt?
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:07:04 följande:

    Tycker du att han låter som en farlig person? På riktigt? Han har bra jobb(jobbig uppväxt:()och verkar normal utåt.


    Ja flera såna där har bra jobb och kan se normala ut.Men deras beteende är inte normalt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:07:04 följande:
    Tycker du att han låter som en farlig person? På riktigt? Han har bra jobb(jobbig uppväxt:()och verkar normal utåt.

    Ja, han låter farlig. På riktigt. Han har slagit dig, på riktigt. Han har våldtagit dig, på riktigt. Du har rätt att känna dig trygg, på riktigt. Människor som han brukar hjärntvätta sina offer så att de till sist inte vet vad som är normalt och inte. Det verkar som att han har gjort det med dig.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (...) skrev 2018-02-08 22:03:34 följande:

    Jag förstår att du blir rädd men du måste förstå allvaret i den här situationen. Det han gjort och gör är allvarligt och olagligt! Klart han säger att du överdriver, han vill bestämma över dina tankar och handlingar. Lyssna inte på Det! Tänk om något sånt här skulle hänt någon du bryr dig om, hur skulle du tänka då? Ring polisen


    Okok jag vågar inte ringa polisen men ska försöka prata med han. Är lite rädd flr vad han kan göra men vet inte vad jag ska göra
  • Anonym (Kl)

    Någon som har några tips på hur jag kan prata med han så att han förstår?

    Han står och håller en kniv precis utanför mig(kan se genom nyckelhålet) och jag vågar inte öppna just nu.


    Anonym (.) skrev 2018-02-08 22:13:20 följande:

    Ja, han låter farlig. På riktigt. Han har slagit dig, på riktigt. Han har våldtagit dig, på riktigt. Du har rätt att känna dig trygg, på riktigt. Människor som han brukar hjärntvätta sina offer så att de till sist inte vet vad som är normalt och inte. Det verkar som att han har gjort det med dig.


    Men farlig hur menar du? Känns lite överdriver..
  • Anonym (.)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:19:15 följande:
    Någon som har några tips på hur jag kan prata med han så att han förstår? Han står och håller en kniv precis utanför mig(kan se genom nyckelhålet) och jag vågar inte öppna just nu.Men farlig hur menar du? Känns lite överdriver..

    En ofarlig människa slår inte. En ofarlig människa våldtar inte.
  • Anonym (Kl)

    Jag har tyvärr ganska dåligt förtroende för polisen. Han har slagit mig så ofta så ja slutat ringa trots blåmärken

  • Anonym (Viola)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:14:10 följande:

    Okok jag vågar inte ringa polisen men ska försöka prata med han. Är lite rädd flr vad han kan göra men vet inte vad jag ska göra


    Nä du ska inte prata med honom.Han kommer inte att förstå!
Svar på tråden Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok