• Anonym (Kl)

    Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok

    Mitt ex brukade slå mig en del när vi var tillsammans men lyckades efter många år lämna. Han fortsätter trakassera mig, slå mig och ibland tvingat mig till sex.

    Han håller på och bankar på min dörr just nu. Han säger att så länge det har med vårt barn att göra så har han rätt att bete sig såhär. Jag börjar bli ganska rädd för honom då han känns oberäknelig. Borde jag vara orolig eller överdriver jag(han säger att jag gör det)?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok
  • Anonym (.)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:19:15 följande:
    Någon som har några tips på hur jag kan prata med han så att han förstår? Han står och håller en kniv precis utanför mig(kan se genom nyckelhålet) och jag vågar inte öppna just nu.Men farlig hur menar du? Känns lite överdriver..

    Det finns ingenting du kan säga nu som kan göra saken bättre. På sikt behöver du hjälp att slita dig ur hans grepp. Just nu ska du bara hålla dörren stängd och låst.
  • Anonym (Utred)

    1. Vad vill han när han knackar på?

    2. Är ni överens om barnets /barnens boende och umgänge?

    3. Är det något som ni är oense om nu? Tänker på t.ex. bodelning, lösa ut varandra ur bostad, vem som ska ha bilen, barnens leksaker och andra saker, hur ofta umgänge ska vara och var, hur länge och eventuella krav kring det.

    När man har löst allt sånt så är det oftast lättare för båda parter att gå vidare.

  • Frontline
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:07:04 följande:
    Tycker du att han låter som en farlig person? På riktigt? Han har bra jobb(jobbig uppväxt:()och verkar normal utåt.

    Är du trög eller väldigt dum?


    Har han en gång slagit dig så är han för din del farlig..
    Och han har slagit dig flera gånger så vad tror du man tycker han låter som?


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:19:15 följande:

    Någon som har några tips på hur jag kan prata med han så att han förstår?

    Han står och håller en kniv precis utanför mig(kan se genom nyckelhålet) och jag vågar inte öppna just nu.

    Men farlig hur menar du? Känns lite överdriver..


    Står han utanför din dörr med en kniv är det ju rätt tydligt att "farlig" inte är en överdrift.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Vera) skrev 2018-02-08 23:52:46 följande:

    Står han utanför din dörr med en kniv är det ju rätt tydligt att "farlig" inte är en överdrift.


    Han slog mig så mkt så jag har inte kunnat svara förrns nu. Mår väldigt dåligr just nu, känner mig så fast, ensam.

    Han tog sig in i min lght och slog mig och gjorde annat. Mår så dåligt av vad som hänt att jag är helt slut.
  • Panke

    Kära du. Jag förstår att du inte vill ringa polisen. Du kan istället ringa kvinnofridslinjen på 020-505050 De har öppet dygnet runt och du är anonym. De kommer inte att misstro dig.

  • Anonym (.)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-09 22:59:56 följande:
    Han slog mig så mkt så jag har inte kunnat svara förrns nu. Mår väldigt dåligr just nu, känner mig så fast, ensam. Han tog sig in i min lght och slog mig och gjorde annat. Mår så dåligt av vad som hänt att jag är helt slut.

    Ta kontakt med närmsta kvinnojour och be om hjälp med skyddat boende! Och polisanmäl honom! Igen. Ju fler av hans brott du polisanmäler desto mer uppenbart blir det för polisen hur illa det faktiskt är. kvinnofridslinjen.se/sv/ unizon.se/hitta-jour www.roks.se/hittaenjour
  • Frontline
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-09 22:59:56 följande:
    Han slog mig så mkt så jag har inte kunnat svara förrns nu. Mår väldigt dåligr just nu, känner mig så fast, ensam.

    Han tog sig in i min lght och slog mig och gjorde annat. Mår så dåligt av vad som hänt att jag är helt slut.
    Vill du ha numret till polisen?
    Prova 112

    Känns svårt att tro på det du skriver. tyvärr så är det..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • HelaGotland
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-08 22:19:15 följande:
    Någon som har några tips på hur jag kan prata med han så att han förstår? Han står och håller en kniv precis utanför mig(kan se genom nyckelhålet) och jag vågar inte öppna just nu.Men farlig hur menar du? Känns lite överdriver..

    STÅR HAN UTANFÖR DIN DÖRR MED EN KNIV SÅ RINGER DU 112 OCH BERÄTTAR ATT DITT VÅLDSAMMA EX STÅR UTANFÖR DIN DÖRR MED EN KNIV!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (Kl)
    HelaGotland skrev 2018-02-10 10:17:45 följande:

    STÅR HAN UTANFÖR DIN DÖRR MED EN KNIV SÅ RINGER DU 112 OCH BERÄTTAR ATT DITT VÅLDSAMMA EX STÅR UTANFÖR DIN DÖRR MED EN KNIV!!!!!!!!!!!!!


    Han kunde inte komma in. Han gick till sist men jag funderar på att anmäla han. Känns dock som att det inte kommer leda till nått. Han mår dåligt, därför han beter sig som han gör.
  • Anonym (?)

    Det här är  exakt upprepning av annan tråd jag läste före jul. TS, har du skrivit om detta förr? (att han står utanför och bankar och sen har kniv)

  • Anonym (Kl)
    Anonym (?) skrev 2018-02-10 18:50:04 följande:

    Det här är  exakt upprepning av annan tråd jag läste före jul. TS, har du skrivit om detta förr? (att han står utanför och bankar och sen har kniv)


    Nej, kommer inte ihåg exakt när jag startade kontot här men det var i år. Mitt ex har trakasserat mig ett tag men det har trappats upp på sistone och han mår som sagt inte bra psykiskt. Jag vill mest att han får hjälp.
  • Anonym (Madde)
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-10 18:42:27 följande:
    Han kunde inte komma in. Han gick till sist men jag funderar på att anmäla han. Känns dock som att det inte kommer leda till nått. Han mår dåligt, därför han beter sig som han gör.
    Jaha. Igår kl 23 skrev du ju att han kom in och slog dig.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Madde) skrev 2018-02-10 18:55:03 följande:

    Jaha. Igår kl 23 skrev du ju att han kom in och slog dig.


    Ok. Jag vet. Kan läsa allt som skrivits. Jag vill inte att han blir anmäld. Grannarna har undrat för dom hört bråk(men inte ringt nån). Jag vill bara att han får hjälp. Är rädd att npn som läser ska förstå vem det handlar om. Om du inte tror mig, vilket är ok, så skriv inget snälla.

    Han har blivit dömd för vissa saker han gjort. Lätt att kolla upp för dom som känner oss.
  • Jodyanna

    Men kom han in och slog dig som du skrev eller kom han inte in? Förstår inte alls.

    Verkar som ni båda mår dåligt och behöver söka hjälp.

  • Bigpapabear
    Anonym (Kl) skrev 2018-02-10 18:42:27 följande:
    Han kunde inte komma in. Han gick till sist men jag funderar på att anmäla han. Känns dock som att det inte kommer leda till nått. Han mår dåligt, därför han beter sig som han gör.
    Fundera inte, anmäl!
  • Kerubmamman

    Fokusera på ditt barn som förtjänar en uppväxt utan hot och våld. Det är viktigt att du anmäler och dokumenterar alla hot och allt våld. Han får inte hjälp så länge som du skyddar honom. För han söker knappast vård på egen hand heller. Han anser ju att han har rätt i detta.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Vad ska jag göra, jag tror inte att mitt ex behandlar mig ok