• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Jagerika

    Efter 2,5 års försök. Utredningar och IVF så kan jag äntligen säga att jag är gravid!!!

    Detta är på ÄL+10 och ruvardag 5 <3 kunde inte hålla mig från att testa då jag mår så konstigt!

  • Sirest01
    Jagerika skrev 2020-06-19 08:17:13 följande:

    Efter 2,5 års försök. Utredningar och IVF så kan jag äntligen säga att jag är gravid!!!

    Detta är på ÄL+10 och ruvardag 5 <3 kunde inte hålla mig från att testa då jag mår så konstigt!


    Ååh, stort stort grattis! Måste kännas fantastiskt!
  • Clemmentina
    Jagerika skrev 2020-06-19 08:17:13 följande:

    Efter 2,5 års försök. Utredningar och IVF så kan jag äntligen säga att jag är gravid!!!

    Detta är på ÄL+10 och ruvardag 5 <3 kunde inte hålla mig från att testa då jag mår så konstigt!


    Åh vad häftigt! Stort grattis! :)
  • Clemmentina
    Sirest01 skrev 2020-06-17 13:35:39 följande:

    Har inte hört något från Sahlgrenska ännu, har väl funderat på att ringa å fråga hur det ligger till med remissen, men har inte fått tummen ur o gjort det än. Vet inte riktigt va djag ska fråga :p


    Bara ring och säg att du vill kolla läget och hur ni ligger till! Det gjorde jag.
  • Jagerika
    Sirest01 skrev 2020-06-19 09:41:05 följande:

    Ååh, stort stort grattis! Måste kännas fantastiskt!


    Det känns helt fantastiskt! Fulgrät i typ 2 timmar och har inte fattat det än!! Tänk när jag startade denna tråden så visste jag inte att det skulle ta så lång tid men att det en dag skulle komma fram till denna dagen :) helt galet! Hoppas nu lilla föret vill stanna <3
  • Sirest01
    Clemmentina skrev 2020-06-19 09:47:43 följande:

    Bara ring och säg att du vill kolla läget och hur ni ligger till! Det gjorde jag.


    Då ska jag försöka göra det nästa vecka, tack.
  • Lillamiia
    Jagerika skrev 2020-06-19 08:17:13 följande:

    Efter 2,5 års försök. Utredningar och IVF så kan jag äntligen säga att jag är gravid!!!

    Detta är på ÄL+10 och ruvardag 5 <3 kunde inte hålla mig från att testa då jag mår så konstigt!


    Stort grattis! Gud va kul! Har följt FL och även bland annat dig i flera trådar jag läst, och undrat hur det gått! Hoppas på samma lycka! Har strax passerat 2 år i försök! All lycka till nu!
  • Jagerika
    Lillamiia skrev 2020-06-19 16:45:31 följande:

    Stort grattis! Gud va kul! Har följt FL och även bland annat dig i flera trådar jag läst, och undrat hur det gått! Hoppas på samma lycka! Har strax passerat 2 år i försök! All lycka till nu!


    Tack så mycket!! <3 jag har hängt på FL från och till i 2 år! Och äntligen är jag gravid :D helt sjukt och kan inte fatta det faktiskt!!
  • Ek90
    Jagerika skrev 2020-06-19 08:17:13 följande:

    Efter 2,5 års försök. Utredningar och IVF så kan jag äntligen säga att jag är gravid!!!

    Detta är på ÄL+10 och ruvardag 5 <3 kunde inte hålla mig från att testa då jag mår så konstigt!


    Åhhhhh jaaa äntligen, stort grattis och lycka till <3 <3 :D :D
  • Jagerika
    Ek90 skrev 2020-06-20 19:26:55 följande:

    Åhhhhh jaaa äntligen, stort grattis och lycka till <3 <3 :D :D


    TACK!! tog ett nytt nyss och det ökar verkligen! Bim-4 och ÄL+11 idag och det ser ut såhär! <3

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet