• TrueLove12

    Vi som har barnlängtan <3

    Hej tänkte vi som kämpar för att få en liten som precis börjat eller har hållt på ett tag. Tänkte vi kunde peppa varandra och följas åt under tiden och prata om tester m.m

    Vi som vill planera innan man blir gravid som tex fixa bebis kläder barnvagnar m.m

    Lite information om mig

    Jag och min man har varit ihop i 6 år nu och snart vart gifta i 4år och vi har alltid pratat om barn sen vi träffades men min man har velat vänta då me tanke på så mycket vi hade runtomkring oss.

    Nu förra året 10/11-2017 tog jag ut min p stav och vi har försökt sen dess. Jag fick efterbörden några dagar efter uttaget fick kramper i livmodern osv min kropp höll redan på med omställningen efter lång tid med preventivmedel. Jag hade mitt först äl test posetivt 22 dec sen blev den oregelbunden och nu i feb fick ja posetivt igen efter mycket negativt.

    Nu hoppas vi att de tar sig denna gång men vet att de kan ta 1-3 mån efter uttag innan kroppen återställer sig sen kanske 6 mån till 1 år innan men kan ta kortare tid med att bli gravid.

    Jag har vart gravid en gång tidigare år 2009-2010 men slutade tyvärr olyckligt då den pojkvännen jag var ihop med var inte redo helt plötsligt och hans mamma var inte alls snäll emot mig när hon väl fick reda om att vi väntade barn då trodde barnmorskan att vi var i vecka 7 men gjorde ett ultraljud några dagar senare minns inte exakt men då visade de sig att jag var i vecka 11+3 ja blev helt paff men överlycklig hade då ev haft ett missfall och tog runt 6 mån bli gravid så ja hade absolut ingen aning just då. När jag var i vecka 14+3 så blev de problem med pojkvännen då hans mamma vände honom helt emot mig och sen fick min familj/skäkt reda på att jag var gravid och de sa direkt gör avort vi kommer inte stödja dig vi har redan gjort vårat ungefär sen hade jag väldigt mycket påtryckningar på alla håll till slut orkade jag inte stå emot längre och alla fick som de ville ja gjorde abort i vecka 17+3 den känslan och besvikelse vart väldigt jobbigt detta var 2 sept 2010 med aborten min familj stöttade mig aldrig efteråt och gav mig dåligt samvete.

    Jag har ingen kontakt med mina föräldrar någon mer som känner sig ensam eller har dålig kontakt med familj/släkt?

    Men sen jag träffade min man 2012 så har jag haft jätte mycket stöd och han har alltid funnits för mug ställer alltid upp och de känns rätt med honom och nu när vi vart ihop så länge och äntligen kommit så lång till och försöka så har ja bestämt att inte berätta för någon i min släkt osv endast nära vänner man litar på.

    Tänkte skapa denna tråd för oss som har både lätt och svårt runtomkring oss våra funderingar innan graviditeten, hur man mår, känslan om man redan är gravid eller inte gravid.

    Berätta gärna om eran historia även resan till där ni är idag

  • Svar på tråden Vi som har barnlängtan <3
  • Annaalexandra95

    Skulle haft ÄL i torsdags, fick en stegring igår kväll men lite svagare igen tidigt imorse. Hoppas att det är på gång nu :)

  • Jagerika

    Hej! Har också fruktansvärd barnlängtan! Jag och sambon är 26 år, förlovade och bor i en liten by i västra Götaland :) slutade med p-piller i december 2017 och väntar nu på BIM som är den 19:de :) denna gången har jag ont i mina bröst så hoppas verkligen att det blir nått! Tog test igår (ÄL+10) men blev negativt så ska vänta till BIM och testa igen :)

    Detta blir vårat första barn <3

  • TrueLove12
    Annaalexandra95 skrev 2018-03-13 14:30:29 följande:

    Skulle haft ÄL i torsdags, fick en stegring igår kväll men lite svagare igen tidigt imorse. Hoppas att det är på gång nu :)


    Hoppas de går framåt för er:) vi hade sex 3-4 dagar innan men igår när äl var hade vi inget så får se hur de går denna gång
  • TrueLove12
    Jagerika skrev 2018-03-13 16:18:57 följande:

    Hej! Har också fruktansvärd barnlängtan! Jag och sambon är 26 år, förlovade och bor i en liten by i västra Götaland :) slutade med p-piller i december 2017 och väntar nu på BIM som är den 19:de :) denna gången har jag ont i mina bröst så hoppas verkligen att det blir nått! Tog test igår (ÄL+10) men blev negativt så ska vänta till BIM och testa igen :)

    Detta blir vårat första barn <3


    Man blir tokig när man längtar allt känns så himlans långt bort. Vi är inne på fjärde försöket nu så får se om de blir något denna gång.

    Ja ja mådde illa förra månaden men visade sig va mens som dök upp dagen eftet ja hade gjort gravidititets test de va väldigt jobbigt kändes bara vill ge upp typ.

    Ja hade äl igår men hade sex dagen innan och några dagar innan så får se om de räcker eller om man får börja om igen man börjar tappa tålamodet i mellan åt men försöker hålla humöret uppe.

    Vad roligt när det är första barnet tsm man längtar dick ännu mer:)
  • Jagerika
    TrueLove12 skrev 2018-03-14 14:41:07 följande:

    Man blir tokig när man längtar allt känns så himlans långt bort. Vi är inne på fjärde försöket nu så får se om de blir något denna gång.

    Ja ja mådde illa förra månaden men visade sig va mens som dök upp dagen eftet ja hade gjort gravidititets test de va väldigt jobbigt kändes bara vill ge upp typ.

    Ja hade äl igår men hade sex dagen innan och några dagar innan så får se om de räcker eller om man får börja om igen man börjar tappa tålamodet i mellan åt men försöker hålla humöret uppe.

    Vad roligt när det är första barnet tsm man längtar dick ännu mer:)


    Ja det är så långtråkigt tiden mellan ÄL och BIM! Man vill testa varje dag för man blir så nyfiken!!

    Ja min sambo är superlycklig för vi försöker, så fort vi ser ett barn så tittar han på mig med en förväntansfull blick och då vet jag verkligen att han vill detta lika mycket som jag :D han har börjat lära sig saker och frågar till och med när jag har ÄL så han kan planera och det tycker jag är så mysigt :) har verkligen världens bästa sambo!
  • TrueLove12

    Så mysigt att ni har så mycket tillsammans men ja sj får berätta allt för min mam hela tiden.

    Jaman blir ju sådan en tid ja vill bara bli gravid så ja slipper denna osäkerhet och ja tvivlar med när de blir så.

  • Sirest01

    Jag har en väldig barnlängtan! Har flera i min närhet som nyligen fått eller ska få snart, man blir inte mindre sugen då. Jag och min sambo pratar mkt om barn, men vi ska vänta ett tag till. Jag har pluggat färdigt i januari nästa år och min sambo vill gärna att jag jobbar ett år innan vi börjar försöka. Men det är så långt dit, vet inte om jag kan och vill vänta så länge!

  • medioker

    Hej på er!

    Här har vi en till som längtar. Varit tillsammans med sambon i lite mer än tre år. Slutar med mitt preventivmedel om 2 månader och sedan ska vi börja försöka aktivt i september. Fyller 30 i år och sambon 32. JAG LÄNGTAR IHJÄL MIG <3

  • Huruvida

    Hej på er!

    Vi är på första försöket här, hade äl i lördags och BIM runt 25:e. Vi sexade torsdag, fredag, lördag, söndag så det vore väl fan om det inte tar sig haha. Jag har dock äl väldigt sällan och under utredning, har något fel på binjurarna.

  • TrueLove12
    Sirest01 skrev 2018-03-14 20:20:44 följande:

    Jag har en väldig barnlängtan! Har flera i min närhet som nyligen fått eller ska få snart, man blir inte mindre sugen då. Jag och min sambo pratar mkt om barn, men vi ska vänta ett tag till. Jag har pluggat färdigt i januari nästa år och min sambo vill gärna att jag jobbar ett år innan vi börjar försöka. Men det är så långt dit, vet inte om jag kan och vill vänta så länge!


    De känner jag igen nästan alla i min närhet har barn eller har fått 1-2 barn menas man inte har någon och en del ja vet är yngre än mig med.

    Ja de är en lång väntan går du på preventivmedel tar de ett tag innan kroppen återställer sig sen kan de ta 6 mån till 1 år att bli gravid med vi börja i nov när ja tog ut min p stav fick första mens i dec och äl med men de har inte tagit sig ännu dock vet ja inte nu när vi är inne på fjärde försöket.

    De är bra att vänta om man intr har ordnat innan :) men ja förstår de är en himlans väntan min man ville vänta och de tog 6 år innan han tycktr vi skulle börja förska ungefär
Svar på tråden Vi som har barnlängtan <3