• LitenAlien

    Första barnet BF november 2018

    Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!

    Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.

  • Svar på tråden Första barnet BF november 2018
  • Villhabebisnu123
    Anonym (NovemberBaby) skrev 2018-03-15 19:15:50 följande:

    Tack för svar!! Känner mig så nojjig att jag har gått och inbillat mig detta... men får lägga dessa tankarna åt sidan. Vecka 5, I like :) vill att tiden ska gå fort!

    När ska ni till Bm? Jag fick tid redan nästa vecka


    Jag ska dit på inskrivning i v9. Får göra ett vul innan pga missfallet jag fick i januari. Förra gången fick jag ett hälsosamtal i V6. Då det var i december så behövde jag inte ha ett nu. :)
  • 8992
    Anonym (NovemberBaby) skrev 2018-03-15 19:15:50 följande:

    Tack för svar!! Känner mig så nojjig att jag har gått och inbillat mig detta... men får lägga dessa tankarna åt sidan. Vecka 5, I like :) vill att tiden ska gå fort!

    När ska ni till Bm? Jag fick tid redan nästa vecka


    Jag ska på ett tidigt ultraljud på min ivf-klinik den 3/4 då min graviditet blev till av ett avbrutet ivf-försök och efter det så ska jag kontakt en BM :) va skönt att få en tid så snabbt!
  • MrsandMrs2017

    Yay! Så glad att jag hittat hit. Jag är i vecka 5 men vecka 6 på söndag. Det är mitt första barn tillsammans med min make. Vi båda är 20 år men hinner fylla 21 innan bebisen kommer.

    Jag har också haft svårt att tro på det positiva gravtestet, jag tog ett clearblue i tisdags som visade gravid 1-2. Jag blev helt överraskad för jag hade verkligen inga symtom förutom att mensen var sen. ;)

    Jag är glad men det är fortfarande svårt att ta in eftersom jag nästan inte känner mig annorlunda alls, jag hade verkligen förväntat mig att jag skulle känna mig 100% gravid innan plusset ens. Är också extremt orolig att jag ska få missfall och förlora lilla älsklingen, men det har faktiskt lugnat sig nu och jag tänker så att jag kan faktiskt inte påverka missfallet så mycket om det komma skall. Grattis till er alla blivande mammor! ?

  • Anonym (NovemberBaby)

    Välkommen MrsandMrs2017! Ska bli så kul att få följa varandra :)

    Jag känner mig inte heller så annorlunda. Jag har vissa stunder under dagen där jag blir extremt hungrig direkt efter att ha ätit haha... sen har jag en ?mensvärk? som kommer och går under dagarna. I övrigt tror jag att hormonerna börjar spöka hahah kan gå från irriterad till glad på sekunder (eller så skyller jag bara på det!). Bara jag som typ längtar till tydligare symptomer som illamående haha? Det drabbar inte alla men har aldrig sett framemot av att få uppleva det, känns som symptomer övertygar en om att något är faktiskt på G .... Men känner mig mest av allt otroligt tacksam och glad! Hemska tankar dyker upp då och då men försöker tänka positivt och att det KOMMER gå hela vägen!!

    Vill bara tiden ska gå fort så att man är ?ute? ur dessa riskveckor men vill också njuta av varje dag... dilemma...

    Hur går det för er alla andra? <3 mysig grupp vi fått till, ska vi skapa en BF-lista kanske?

  • LillaMy08

    Också gravid med första barnet i vecka 6, BF 16 november jag är extremt trött och varit lite illamående på kvällarna.

  • 8992

    Välkommen MrandMrs2017!

    Jag har börjat få en del symtom nu. Mår illa konstant, men det är på en bra nivå och jag kräks inte, har börjat vakna supertidigt vilket inte är min grej och fått en annan nyans på bröstvårtorna.

    Jag satt och funderade på det där med riskveckorna. Enligt min klinik så sjunker risken för missfall till 1,6-3% om man ser att hjärtat slår i vecka 6-7. Jag kommer göra ett ultraljud sista dagen i vecka 7, och undrar då om ni tycker att jag är helt galen som skulle vilja gå ut med nyheten redan då om allt ser bra ut? Hur skulle ni gjort?


  • MrsandMrs2017

    Tack för era gulliga kommentarer. Vad glad jag blir! :) <3

    Jag längtar också efter att verkligen få uppleva det där "riktiga gravidillamåendet", då känns det mer verkligt att man faktiskt har en liten bebbe i magen.

    Är helt ny på detta forumnet så ska öva mig mer...En fråga till er som varit här längre :Kan man svara direkt på någons inlägg eller blir det bara som en återkopplingen på allt när man svarar? Om ni kanske förstår hur jag menar.

    Jag har som mensvärk nästan dagligen.

    Skulle också vilja gå på ett tidigt ultraljud i v 8 ungefär och se hjärtat. Jag har tänkt mycket på om jag skulle berätta för folk runtomkring men landar i att jag väntar till ca v 12-13. Visst skulle det känns skönt och roligt och berätta för då kan man dela med sig av nyheten samt få stöd om något skulle hända. Men har bestämt mig för att jag ska hålla ut tills senare. Jag tycker inte man är galen om berättar tidigt, utan man ska ju göra det som känns bäst för en själv. Det är ju du och din bebis! :)

Svar på tråden Första barnet BF november 2018