• EIJ90

    Bli gravid efter missfall följas åt

    Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

    Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

    Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

    Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

    Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

  • Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Milian03
    SL185 skrev 2018-05-18 22:28:27 följande:

    Jag hade nog litat på den digitala! Då kommer äl inom 12-36 timmar efter glad gubbe och sedan när ägget har släppt är det befruktningsbart i ytterligare max 24 h så det är inte alls försent :) kör hårt!!


    Åh hoppas du har rätt :) vi får göra vad vi kan :)
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-05-18 22:23:59 följande:

    Åh gratttiiis till dig! Hoppas att det stannar nu o att allt går bra:) njuuut o tänk inte att det kommer hända igen, det vet ingen!

    Tack för ditt stöd <3 så glad att jag hittat hit! Hade hoppats att det skulle ta sig direkt efter missfallet men det blev inte så..man får väl vara ledsen ett par dagar o så ta nya tag sen


    Tack snälla du! <3 ja, deppa ett tag och kom sen igen! Snart ny äl och en ny möjlighet!
  • EIJ90
    Systeryster33 skrev 2018-05-18 20:49:26 följande:

    Vilken bf grupp har du skrivit i? Jag går gärna med, så berätta gärna vem jag skriver till/ hur jag gör :)

    Vi ska utomlands med min familj i helgen så kommer berätta för dem då! En hel semester utan vin är inte likt mig ;)

    För vänner kommer vi vänta till efter kub v 11-12 tror jag.. mina närmaste i gravidgruppen från sonen föddes vet om mitt förra missfall och de kommer nog få veta snart igen med!

    Tror jag ska berätta för de 2 jag är närmst på jobbet med ifall det blir missfall igen! Chefen får nog vänta till efter kub

    När ska ni berätta för era familjer? Har de barnbarn sen innan? Var i Sverige finns du? :) så kul att ha andra likasinnade att skriva med!

    Ja jag tror med det är enklare när man inte vet så mycket om det, risker med missfall, oplanerat gravid eller liknande.. jag oroade inte mig alls med sonen och tack och lov hände ju inget! Förra grav som slutade i missfall var jag orolig! Kändes bara konstogt och jag visste för mycket om missfall .. sjukt att det blev så!

    Ska försöka sova gott inatt! Hoppas min temp går upp lite till imorgon med!! Hoppas du får sova gott du med <3


    Man ska skicka sin mejladress (som är knuten till fb) till lksnigel. Jag hittade henne i en grupp som hette något med bf Jan 2019. Om du vill kan du skicka pm med adressen till mig så kan jag be henne lägga till dig? Så slipper du leta upp henne. Sen får man en inbjudan till gruppen via mejl.

    Hur är tempen idag? Hur känner du sig?

    Jag vet inte när vi ska berätta. Vill nog vänta nån/några veckor till iaf. Jag har en halvbror som är mkt äldre än mig som har barn (så pappa har två barnbarn som han är hyfsat nära). Men annars har inte min mamma eller min mans föräldrar barnbarn. Så blir lite som första ändå på något sätt.

    Jag bor i Kristianstad i Skåne. Du?

    Hoppas du får en superbra resa <3 Kan vara bra att få tänka på annat
  • louisejohansson
    SL185 skrev 2018-05-18 22:31:23 följande:

    Nej va tråkigt:( hoppas på äl snart så man kan börja igen! Jag fick första mensen idag efter missfallet i april, surt men va gör man


    Vilken vecka var du i? :(
  • Systeryster33
    EIJ90 skrev 2018-05-19 07:05:41 följande:

    Man ska skicka sin mejladress (som är knuten till fb) till lksnigel. Jag hittade henne i en grupp som hette något med bf Jan 2019. Om du vill kan du skicka pm med adressen till mig så kan jag be henne lägga till dig? Så slipper du leta upp henne. Sen får man en inbjudan till gruppen via mejl.

    Hur är tempen idag? Hur känner du sig?

    Jag vet inte när vi ska berätta. Vill nog vänta nån/några veckor till iaf. Jag har en halvbror som är mkt äldre än mig som har barn (så pappa har två barnbarn som han är hyfsat nära). Men annars har inte min mamma eller min mans föräldrar barnbarn. Så blir lite som första ändå på något sätt.

    Jag bor i Kristianstad i Skåne. Du?

    Hoppas du får en superbra resa <3 Kan vara bra att få tänka på annat


    Ok :) problemet är bara att min Facebook mail är sååå gamal så jag kan inte logga in där och hitta länken! Undrar om det funkar om jag blivit vän med henne och hon la till mig den vägen! Skrev i bf januari 2019 så får vi se om hon svarar .

    Men Gud, jag jobbar i Kristianstad! Haha tänk om vi vet vem den andra är! Fast nä... tror inte det ;)

    Hur känner du dig idag? Min temp tack, så känns jätteskönt!

  • EIJ90
    Systeryster33 skrev 2018-05-19 07:29:34 följande:

    Ok :) problemet är bara att min Facebook mail är sååå gamal så jag kan inte logga in där och hitta länken! Undrar om det funkar om jag blivit vän med henne och hon la till mig den vägen! Skrev i bf januari 2019 så får vi se om hon svarar .

    Men Gud, jag jobbar i Kristianstad! Haha tänk om vi vet vem den andra är! Fast nä... tror inte det ;)

    Hur känner du dig idag? Min temp tack, så känns jätteskönt!


    Så skumt att du jobbar här!! Haha. Bor du utanför stan?

    Om hon inte svarar kan jag lägga till dig om du lägger till mig som vän på fb =)

    Jag mår bättre och bättre men är inte helt av med förkylningen. Tempen är stabil och känns som att symptomen kommer och går. Blir nojig så fort jag inte tycker jag känner av något.

    Så skönt att tempen gått upp och rejält också! Jag ligger runt 36,6 och 36,7.
  • Systeryster33
    EIJ90 skrev 2018-05-19 07:41:51 följande:

    Så skumt att du jobbar här!! Haha. Bor du utanför stan?

    Om hon inte svarar kan jag lägga till dig om du lägger till mig som vän på fb =)

    Jag mår bättre och bättre men är inte helt av med förkylningen. Tempen är stabil och känns som att symptomen kommer och går. Blir nojig så fort jag inte tycker jag känner av något.

    Så skönt att tempen gått upp och rejält också! Jag ligger runt 36,6 och 36,7.


    Jag bor i Hässleholm :) du är född 90 va? Och jag 87, så känns inte så troligt att vi har koll på varandra! Jag är inte uppvuxen i Hässleholm heller !

    Tror du det funkar så att man kan lägga till de man är vän med i gruppen även om den är hemlig och du inte är trådskaparen! I så fall vill jag såklart gärna det!

    Tråkigt att du ska dras med förkylningen. Hopplöst att bli av med det på sommaren speciellt tycker jag! Skönt det är helg så du kanske kan vila lite?

    Ja kändes så bra att tempen gick upp idag! Din ligger ju med fint! :) våra kurvor blev lika där med att de gick ner ett tag innan bim och sen gått upp igen!

    Tänkte ta ett nytt digitalt i mitten på veckan och hoppas det står 2-3 då!
  • babytjejen

    Känns lite bättre idag o ser framför nu...Vi kör på o hoppas att vi snart lyckas plussa igen.

    Nu vet jag iallafall att kroppen fungerar som den ska o förhoppningsvis fortsätter cykeln o va lika regelbunden som innan missfallet...

    Håller tummarna för oss som fortfarande försöker o stort grattis till er som plussat!!

  • EIJ90
    Systeryster33 skrev 2018-05-19 08:08:36 följande:

    Jag bor i Hässleholm :) du är född 90 va? Och jag 87, så känns inte så troligt att vi har koll på varandra! Jag är inte uppvuxen i Hässleholm heller !

    Tror du det funkar så att man kan lägga till de man är vän med i gruppen även om den är hemlig och du inte är trådskaparen! I så fall vill jag såklart gärna det!

    Tråkigt att du ska dras med förkylningen. Hopplöst att bli av med det på sommaren speciellt tycker jag! Skönt det är helg så du kanske kan vila lite?

    Ja kändes så bra att tempen gick upp idag! Din ligger ju med fint! :) våra kurvor blev lika där med att de gick ner ett tag innan bim och sen gått upp igen!

    Tänkte ta ett nytt digitalt i mitten på veckan och hoppas det står 2-3 då!


    Det är ju nära. Har gått i skola i Hässleholm ;)

    Stämmer att jag är född 90. Så troligtvis vet vi nog inte vem den andra är. Men ändå roligt att bo nära, vilken slump!

    Vet du vart man bokar tidigt vul? Känner mig lite osäker på om man får göra det hos bm. Eller om det är gynmottagningen på sjukhuset som man ska ta kontakt med?

    Hoppas nu att allt går som det ska! Jag tycker det är sån jobbig väntan. När började du må illa i din andra graviditet? Eller mådde du bra hela tiden?

    Jag skickar meddelande privat angående fb-gruppen =)
  • Systeryster33
    EIJ90 skrev 2018-05-19 09:55:25 följande:

    Det är ju nära. Har gått i skola i Hässleholm ;)

    Stämmer att jag är född 90. Så troligtvis vet vi nog inte vem den andra är. Men ändå roligt att bo nära, vilken slump!

    Vet du vart man bokar tidigt vul? Känner mig lite osäker på om man får göra det hos bm. Eller om det är gynmottagningen på sjukhuset som man ska ta kontakt med?

    Hoppas nu att allt går som det ska! Jag tycker det är sån jobbig väntan. När började du må illa i din andra graviditet? Eller mådde du bra hela tiden?

    Jag skickar meddelande privat angående fb-gruppen =)


    Ja men kul faktiskt :)

    Jag försökte med sjukhuset csk sist men fick ingen tid! Var för tidigt i graviditeten! Man får boka provat! Jag bokar i Hässleholm vid pizzeria valentino och q8 macken typ om du vet? De är super! Ska nog vänta till v 6-7 med att ringa om jag kan :)

    Jag mådde illa precis runt nyår sist vet jag! Fick plus 13 december då.. så från 2 v efter plus och 3-4 veckor framåt! Kan må halvlass nu om jag inte äter regelbundet men annats bra hittills :)

    Skrivit till dig på meddelande
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt