• dummamej2

    SYSKON 2019

    Hej, är det någon där ute som vill följas åt på resan mot ett syskon? Jag och min sambo har ett barn på 8 månader men längtar redan efter en till! Vi tänkte börja försöka i maj. Vi vill gärna ha barn tätt eftersom vi bor avsides och mest bara umgås som familj. Om barnen är mer jämngamla och kan leka med varandra så känns det som att behovet av andra kompisar minskar lite.

  • Svar på tråden SYSKON 2019
  • dummamej2
    Jsv17 skrev 2018-08-07 21:08:34 följande:

    Absolut, det skulle inte vara nån katastrof såklart men som jag sa under senaste graviditeten att det är en sådan liten sak att ge upp så jag tar det säkra före det osäkra utifallatt Sedan kommer jag ju vara sjukt nyfiken vid det laget, att veta om det är något eller inte så längre än så kommer jag inte kunna hålla mig


    Ska bli spännande att höra vad testet visa :) håller tummar och tår!
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-07 23:04:28 följande:

    Ska bli spännande att höra vad testet visa :) håller tummar och tår!


    Då jag fick en migrän-känning (får absolut inte ta min migrän-medicin om jag skulle vara gravid) så tog jag ett test nu på eftermiddagen. Det var tok-blankt så min känsla var rätt. Det positiva är att jag kunde ta min medicin och har iaf inte migrän just nu. Bara vänta på mens och satsa på nästa månad då mensen är så pass sen misstänker jag ev. utebliven äl kanske.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • dummamej2
    Jsv17 skrev 2018-08-08 17:25:18 följande:

    Då jag fick en migrän-känning (får absolut inte ta min migrän-medicin om jag skulle vara gravid) så tog jag ett test nu på eftermiddagen. Det var tok-blankt så min känsla var rätt. Det positiva är att jag kunde ta min medicin och har iaf inte migrän just nu. Bara vänta på mens och satsa på nästa månad då mensen är så pass sen misstänker jag ev. utebliven äl kanske.


    Å vad tråkigt att höra. Håller tummarna att det blir ett plus nästa månad!
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-08 20:53:03 följande:

    Å vad tråkigt att höra. Håller tummarna att det blir ett plus nästa månad!


    Ja, jag får hoppas på en Maj-bebis
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Thorax

    äntligen en kullsyskon till våren, trodde aldrig de skulle ske så snart. kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

    6e försöket. Äl+8 bim -10

    Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt.


    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Periksson90
    Thorax skrev 2018-08-09 07:18:49 följande:

    äntligen en kullsyskon till våren, trodde aldrig de skulle ske så snart. kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

    6e försöket. Äl+8 bim -10

    Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt.


    Stort grattis! :D testet är ju jätte starkt, du borde nästan vara mer än ÄL+8.
  • Thorax
    Periksson90 skrev 2018-08-09 07:27:07 följande:

    Stort grattis! :D testet är ju jätte starkt, du borde nästan vara mer än ÄL+8.


    Tack :)

    Max äl+9 men tror mer på 8 då jag hade tydliga känningar då :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Jsv17
    Thorax skrev 2018-08-09 07:18:49 följande:

    äntligen en kullsyskon till våren, trodde aldrig de skulle ske så snart. kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

    6e försöket. Äl+8 bim -10

    Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt.


    Grattis!!! :D
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • minimera
    Thorax skrev 2018-08-09 07:18:49 följande:

    äntligen en kullsyskon till våren, trodde aldrig de skulle ske så snart. kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

    6e försöket. Äl+8 bim -10

    Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt.


    Stort grattis!!

    Jag har ca en vecka kvar till bim. Analyserar kroppen alldeles för mycket och blir smått galen av det. Fick missfall för tre veckor sedan så jag har ju nyss varit gravid så jag känner efter och jämför hur jag mådde då. Och jag mår typ likadant, småömma bröst och lite svullen mage. Idag fick jag en våg av illamående som jag intalar mig beror på att vi åt på max till lunch :p
  • dummamej2

    Jahapp då kom det blod för mig igen... Kände på tappen som var mjuk och öppen. Missfall på G igen då. Jag som igår plussade 2-3 veckor och vågade bli glad igen sen första blödningen för en vecka sedan... Sååå besviken och arg. Först ska jag plussa och vi blir sååå glad, sen börjar jag blöda och vi trodde det blev missfall, sen en vecka senare plussar jag starkt och vi får ställa om oss och bli glad igen, och nu dagen efter kommer det blod igen. Fruktansvärt känns det. Elakt av kroppen och orättvist.

Svar på tråden SYSKON 2019