• dummamej2

    SYSKON 2019

    Hej, är det någon där ute som vill följas åt på resan mot ett syskon? Jag och min sambo har ett barn på 8 månader men längtar redan efter en till! Vi tänkte börja försöka i maj. Vi vill gärna ha barn tätt eftersom vi bor avsides och mest bara umgås som familj. Om barnen är mer jämngamla och kan leka med varandra så känns det som att behovet av andra kompisar minskar lite.

  • Svar på tråden SYSKON 2019
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-09 20:18:08 följande:

    Jahapp då kom det blod för mig igen... Kände på tappen som var mjuk och öppen. Missfall på G igen då. Jag som igår plussade 2-3 veckor och vågade bli glad igen sen första blödningen för en vecka sedan... Sååå besviken och arg. Först ska jag plussa och vi blir sååå glad, sen börjar jag blöda och vi trodde det blev missfall, sen en vecka senare plussar jag starkt och vi får ställa om oss och bli glad igen, och nu dagen efter kommer det blod igen. Fruktansvärt känns det. Elakt av kroppen och orättvist.


    Så ledsen för er skull, har ett MA i bagaget, det är FRUKTANSVÄRT när kroppen lurar en så!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Anonym (hoppfull)

    Dag 23 imorgon i menscykeln..vet inte när jag ska få mens, brukar ha 24 ibland 28 dagars ibland... ska testa imorgon....
    Min son fyller snart 5 år... 

  • Anonym (hoppfull)

    Tror dock att jag har för mycket stress och orohetshormoner i min kropp för att lyckas bli gravid... 

  • soffipropp1987

    Dagarna segar sig framåt... har ?sommarlov? och jag har inga rutiner och inte jättemycket planerat på dagarna. Hinner tänka både en och sjuttiofem gånger på graviditeten. Ser jättemycket fram emot att börja plugga igen i september men är ju fortfarande mer än två veckor tills dess. Hur är det mer er andra? Flyter dagarna på? Några nya symptom som dykt upp? :)

  • Anonym (Osäker)


    Vi försöker också få ett syskon till vår kille på 3 år. Borde vara på bim -2 nu, hade älflytningar ännu tisdag för 2 veckor sedan så mensen borde (inte!) dyka upp på onsdag?

    Svagt pos på RFSU igår. Idag med Predictor Early vääääldigt svagt? Borde vara starkare, eller så är jag ännu inte på bim-2?

    Inte morgonurin, hade druckit 3 koppar kaffe en halv timme tidigare.

    Vad tror ni? Börjar kännas lite hopplöst.
  • Thorax
    Anonym (hoppfull) skrev 2018-08-09 23:10:38 följande:

    Dag 23 imorgon i menscykeln..vet inte när jag ska få mens, brukar ha 24 ibland 28 dagars ibland... ska testa imorgon....

    Min son fyller snart 5 år... 


    Räkna dagar från äl istället för att vara säker när du kan testa :) +10 med tidigt och +14 med vanligt.
    soffipropp1987 skrev 2018-08-13 10:21:14 följande:

    Dagarna segar sig framåt... har ?sommarlov? och jag har inga rutiner och inte jättemycket planerat på dagarna. Hinner tänka både en och sjuttiofem gånger på graviditeten. Ser jättemycket fram emot att börja plugga igen i september men är ju fortfarande mer än två veckor tills dess. Hur är det mer er andra? Flyter dagarna på? Några nya symptom som dykt upp? :)


    Dagarna går segt men nu får de gärna göra det istället haha. Börjar planera jul och det är såå mycket helt plötsligt som ska hinnas med.

    Vad kul att börja plugga, tänkte de också, men ville inte avbryta mitt i när jag vart gravid så får skjuta på det :(
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Anonym (Osäker) skrev 2018-08-13 11:51:40 följande:

    Vi försöker också få ett syskon till vår kille på 3 år. Borde vara på bim -2 nu, hade älflytningar ännu tisdag för 2 veckor sedan så mensen borde (inte!) dyka upp på onsdag?

    Svagt pos på RFSU igår. Idag med Predictor Early vääääldigt svagt? Borde vara starkare, eller så är jag ännu inte på bim-2?

    Inte morgonurin, hade druckit 3 koppar kaffe en halv timme tidigare.

    Vad tror ni? Börjar kännas lite hopplöst.


    Svårt, bästa är ju göra om imorgon och inte dricka nåt eller så lite som möjligt på kvällen innan. Nu är de ju förmodlgen utspätt rätt mycket
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-13 12:20:50 följande:

    Räkna dagar från äl istället för att vara säker när du kan testa :) +10 med tidigt och +14 med vanligt.Dagarna går segt men nu får de gärna göra det istället haha. Börjar planera jul och det är såå mycket helt plötsligt som ska hinnas med.

    Vad kul att börja plugga, tänkte de också, men ville inte avbryta mitt i när jag vart gravid så får skjuta på det :(


    Ja det är kul att plugga, jag har bara ett halvår kvar. Därför har vi valt att inte skaffa syskon förrän nu, jag ville inte pausa mina studier. Så blivande storebror är närmre 5 i augusti, lite många år imellan kanske men som sagt har jag pluggat sen han var 1 och ville inte avbryta mitt i :)
  • Thorax
    soffipropp1987 skrev 2018-08-13 12:35:04 följande:

    Ja det är kul att plugga, jag har bara ett halvår kvar. Därför har vi valt att inte skaffa syskon förrän nu, jag ville inte pausa mina studier. Så blivande storebror är närmre 5 i augusti, lite många år imellan kanske men som sagt har jag pluggat sen han var 1 och ville inte avbryta mitt i :)


    Precis så jag tänkte också, men blir tvärt om att jag skulle börjat plugga haha. Så får skjuta på det helt enkel.

    5 år är ju perfekt. De är samma som mellan mig och min syster och vi är mer som bästa vänner än syskon. Samtidigt kunde jag hjälpa mamma mycket när hon var liten.
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-13 12:37:47 följande:

    Precis så jag tänkte också, men blir tvärt om att jag skulle börjat plugga haha. Så får skjuta på det helt enkel.

    5 år är ju perfekt. De är samma som mellan mig och min syster och vi är mer som bästa vänner än syskon. Samtidigt kunde jag hjälpa mamma mycket när hon var liten.


    Ja jag håller med, 5 år är rätt lagom, har det till min storasyster också :) Men har alltid tänkt att 3,5-4 år hade varit perfekt. Men ibland kommer livet imellan och då är vi glada ändå :) Speciellt nu är pojken börjat prata om ett småsyskon så ska det bli kul att kunna ge honom det :)
Svar på tråden SYSKON 2019