• dummamej2

    SYSKON 2019

    Hej, är det någon där ute som vill följas åt på resan mot ett syskon? Jag och min sambo har ett barn på 8 månader men längtar redan efter en till! Vi tänkte börja försöka i maj. Vi vill gärna ha barn tätt eftersom vi bor avsides och mest bara umgås som familj. Om barnen är mer jämngamla och kan leka med varandra så känns det som att behovet av andra kompisar minskar lite.

  • Svar på tråden SYSKON 2019
  • Morsansomärorolig
    Anonym (Osäker) skrev 2018-08-13 17:58:18 följande:

    Testar igen och hoppas på svar.

    Vad tror ni?


    Ser helt klart på den översta, kan antyda något kanske på den nedersta
  • Jsv17
    Morsansomärorolig skrev 2018-08-16 12:14:14 följande:

    Hallå alla! Har en son på 6månader och ammar fortfarande, har ej heller fått tillbaka mensen. Men nu har jag en konstig känsla i kroppen om att jag är gravd igen. Gravsymtom och yr i bollen osv.

    Sambon ser inget streck och jag tror att jag håller på att bli galen på dessa testen haha.

    Ser ni något?


    Finns en antydan till ett streck tycker jag, men om det bara var 6mån sedan förlossningen så kan det finns minimala rester av förra graviditeten kvar som ger ett sådant utslag, så du får avvakta ett par dagar och testa igen då ju hcg ska fördubblas varannan till var tredje dag så ska det ju öka i styrka om det är en ny graviditet. Annars låter dina symptom som innan min första mens efter förlossningen, kändes helt galet starkt i kroppen.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-15 23:23:34 följande:

    Hög temp är ett bra tecken!! Trampade också förra graviditeten! Så spännande. Hoppas du testade förtidigt sist. Har du fått tillbaka mensen någorlunda regelbundet sen senaste barnet?

    Hon kunde se en hinnsäck men inget foster eller pickande hjärta.. Antingen var det förtidigt eller så var det tyvärr en graviditet som inte utvecklats som den skulle och avslutats utan att störas ut.. Ska tillbaka om två veckor igen. Lämnade ett blodprov idag också men har inte fått något svar på det. Är bara att bita ihop dem här veckorna nu. Ska leva på som vanligt och tänka att jag inte är gravid så blir det en trevlig överraskning om man ser något nästa gång och besvikelsen lite mindre om det inte finns något där :)


    Jag har aldrig tempat, men jag är en sådan som känner mig sjuk när tempen börjar klättra över 37 då jag har naturligt ganska låg temp så därav blev jag förvånad, men ingen mens än och nej den har ju inte varit regelbunden alls men sist var det 35 dagar (innan grav hade jag mellan 28-31) och nu är jag på dag 43.... så lite skumt men jag tänkte jag testar igen till helgen om det inte kommer någon mens, men känner mig absolut inte gravid men det gjorde jag ju inte sist heller och nu har jag heller inga mens-symptom... kroppen är bra lurig

    Åh hoppas det bara var för tidigt! Om den avstannat borde ju inte hcg öka kan man tycka.... Jag kommer hålla alla tummar och tår att det tickar ett litet hjärta där nästa vecka!!! Men jag förstår att du ställer in dig så det hade jag också gjort om jag var du.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Anonym (Osäker)

    Igår testade jag positivt, ikväll störtblöder jag. :(

  • dummamej2
    Jsv17 skrev 2018-08-16 14:04:46 följande:

    Jag har aldrig tempat, men jag är en sådan som känner mig sjuk när tempen börjar klättra över 37 då jag har naturligt ganska låg temp så därav blev jag förvånad, men ingen mens än och nej den har ju inte varit regelbunden alls men sist var det 35 dagar (innan grav hade jag mellan 28-31) och nu är jag på dag 43.... så lite skumt men jag tänkte jag testar igen till helgen om det inte kommer någon mens, men känner mig absolut inte gravid men det gjorde jag ju inte sist heller och nu har jag heller inga mens-symptom... kroppen är bra lurig

    Åh hoppas det bara var för tidigt! Om den avstannat borde ju inte hcg öka kan man tycka.... Jag kommer hålla alla tummar och tår att det tickar ett litet hjärta där nästa vecka!!! Men jag förstår att du ställer in dig så det hade jag också gjort om jag var du.


    Hur går det för dig? Har du hunnit göra något nytt test? :) Själv har jag inte fått något svar på blodprovet jag lämnade i onsdags... Så less. Vill bara veta om jag har något som lever där inne eller inte!
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-18 20:11:47 följande:

    Hur går det för dig? Har du hunnit göra något nytt test? :) Själv har jag inte fått något svar på blodprovet jag lämnade i onsdags... Så less. Vill bara veta om jag har något som lever där inne eller inte!


    Har du inte fått svar än?! Vad jobbigt känns ju som de kunde skynda på det lite! Åh hoppas hoppas, jag håller tummarna!

    Jag är absolut inte gravid iaf, testade med clesrblue och fick inte ens deras klassiska spökstreck så min mens (och äl) hoppade nog bara över en månad och så kan det ju bli efter graviditet innan kroppen kommer i fas. Så det är väl bara fortsätta försöka när vi kan och helt enkelt ta gravtest med jämna mellanrum om inget händer.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • dummamej2
    Jsv17 skrev 2018-08-19 23:13:29 följande:

    Har du inte fått svar än?! Vad jobbigt känns ju som de kunde skynda på det lite! Åh hoppas hoppas, jag håller tummarna!

    Jag är absolut inte gravid iaf, testade med clesrblue och fick inte ens deras klassiska spökstreck så min mens (och äl) hoppade nog bara över en månad och så kan det ju bli efter graviditet innan kroppen kommer i fas. Så det är väl bara fortsätta försöka när vi kan och helt enkelt ta gravtest med jämna mellanrum om inget händer.


    Nej har inte fått något svar än :/ loggade in i mina vårdkontakter och där stod det att blodprovet mätte 5500 hcg. Men jag har ju ingen aning om det är bra eller dåligt för den veckan.. Ska tillbaka dit och ta ett nytt prov och vul nästa måndag.. Sjuuukt lång väntan känns det som :/.

    Å vad trist. Då får vi hoppas att mensen kommer igång snart eller att du snart får ägglossning!
  • soffipropp1987

    Bokade tid till kvinnohälsovården via 1177s hemsida. Fick svar idag och ska dit på hälsosamtal 31/8 kl 8. Min första tanke var att hur ska jag klara av det? Jag mår väldigt illa på morgonen och har de senaste dagarna behövt lägga mig ner mitt i frukosten. Vet att jag mådde inna förra graviditeten också men långt ifrån såhär mycket. Hur är det för er med illamåendet?

  • SoSS15
    dummamej2 skrev 2018-08-20 17:26:30 följande:

    Nej har inte fått något svar än :/ loggade in i mina vårdkontakter och där stod det att blodprovet mätte 5500 hcg. Men jag har ju ingen aning om det är bra eller dåligt för den veckan.. Ska tillbaka dit och ta ett nytt prov och vul nästa måndag.. Sjuuukt lång väntan känns det som :/.


    Här är en tabell med hcg nivåer per vecka :)) så om du har 5500 borde du vara runt v 5-6 sedan mens?

    Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml)

    3 5 ? 50

    4 4 ? 426

    5 19 ? 7 340

    6 1 080 ? 56 500

    7-8 7 650 ? 229 000

    9-12 25 700 ? 288 000

    13-16 13 300 ? 254 000

    17-24 4 060 ? 165 400

    25 ? 40 3 640 ? 117 000
  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-20 17:26:30 följande:

    Nej har inte fått något svar än :/ loggade in i mina vårdkontakter och där stod det att blodprovet mätte 5500 hcg. Men jag har ju ingen aning om det är bra eller dåligt för den veckan.. Ska tillbaka dit och ta ett nytt prov och vul nästa måndag.. Sjuuukt lång väntan känns det som :/.

    Å vad trist. Då får vi hoppas att mensen kommer igång snart eller att du snart får ägglossning!


    Det vet man väl först efter prov nummer 2, då man ser att det ökar ok? Hoppas på bra ökning till nästa gång och ett tickande litet hjärta på vul!

    Ja men äl får helst vänta liiite då mannen är på jobbresa ett några dagar nu, till helgen skulle vara bra om jag får beställa

    Ja, jag räknande precis föräldradagar och jag har så jag kan vara hemma med min son med skyddad sgi till Oktober 2019, man får ju vara hemma en månad innan ev. Bf med nästa barn så än är det inte bråttom Vill helst att han ska få vara hemma med mig så länge som möjligt så till nästa barn har vi bestämt att försöka ta ut i princip noll dagar första året om det går, för att förlänga ytterligare men jag vill heller inte förlora min sgi så det får bli som det blir
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden SYSKON 2019