• dummamej2

    SYSKON 2019

    Hej, är det någon där ute som vill följas åt på resan mot ett syskon? Jag och min sambo har ett barn på 8 månader men längtar redan efter en till! Vi tänkte börja försöka i maj. Vi vill gärna ha barn tätt eftersom vi bor avsides och mest bara umgås som familj. Om barnen är mer jämngamla och kan leka med varandra så känns det som att behovet av andra kompisar minskar lite.

  • Svar på tråden SYSKON 2019
  • Stallas

    Här är en till :) Vi har en 6 månaders och vi försöker för fullt att skaffa ett syskon. Isåfall blir det 4 barnet, jag har två stora sen tidigare.

    Har ägglossning nu så vi hoppas att det tar sig.

    Liiite nervös är jag över att ev få barn så tätt men jag tror vi kommer fixa det, det är graviditeten jag oroar mig mest för, eftersom alla mina graviditeter har varit tuffa.

    Nu är det dock så att jag opererades för utomkvedshavandeskap i maj och var tvungen att ta bort en äggledare. Så jag vet inte om jag kommer ha lika lätt att bli gravid nu. Vi får se.

  • dummamej2
    SoSS15 skrev 2018-08-20 19:24:53 följande:

    Här är en tabell med hcg nivåer per vecka :)) så om du har 5500 borde du vara runt v 5-6 sedan mens?

    Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml)

    3 5 ? 50

    4 4 ? 426

    5 19 ? 7 340

    6 1 080 ? 56 500

    7-8 7 650 ? 229 000

    9-12 25 700 ? 288 000

    13-16 13 300 ? 254 000

    17-24 4 060 ? 165 400

    25 ? 40 3 640 ? 117 000


    Det verkar ju lovande iaf!! Åå hoppas på en superbra ökning till nästa prov! Tack för tabellen!!!!
  • SoSS15
    dummamej2 skrev 2018-08-23 11:22:50 följande:
    Det verkar ju lovande iaf!! Åå hoppas på en superbra ökning till nästa prov! Tack för tabellen!!!!
    Hoppas också! :) Vore ju jättekul om det tog sig för dig nu! :)
  • Jsv17
    Stallas skrev 2018-08-21 08:49:31 följande:

    Här är en till :) Vi har en 6 månaders och vi försöker för fullt att skaffa ett syskon. Isåfall blir det 4 barnet, jag har två stora sen tidigare.

    Har ägglossning nu så vi hoppas att det tar sig.

    Liiite nervös är jag över att ev få barn så tätt men jag tror vi kommer fixa det, det är graviditeten jag oroar mig mest för, eftersom alla mina graviditeter har varit tuffa.

    Nu är det dock så att jag opererades för utomkvedshavandeskap i maj och var tvungen att ta bort en äggledare. Så jag vet inte om jag kommer ha lika lätt att bli gravid nu. Vi får se.


    Min son är 8mån och vi försöker också Min mens verkar dock galet oregelbunden nu i början (fick tillbaka den i Juni) så inväntar mens, den är jättesen men inte gravid så verkar som den hoppat en månad. Också även nervös att det kan bli sår tätt, men tror det kommer gå bra, inte orolig över graviditeten sist hade jag en toppengrav men två så små då min man är hemma mycket (jobbar mestadels hemifrån) men med kruxet att han då reser i jobbet till och från och kan då vara borta upp till 2 veckor.... men jag har mamma nära så hoppas det ska gå bra

    Tråkigt med utomkveds... de säger ju att det inte ska påverka chanserna så mycket men förstår att det känns jobbigt. Håller tummarna för dig!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17

    Äntligen kom mensen (trodde jag aldrig jag skulle säga haha) på cykeldag 50! Så nu börjar vi sikta mot nästa äl! Eller ja mensen ska givetvis få ta slut först, ska verkligen försöka varannan dag heeeela cykeln nu om det går (mannen reser lite ibland) då ju varken mens eller ägglossning är särskilt pålitligt just nu så är det nog bästa metoden Nu hoppas vi på en Maj/Juni-bebis!


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • EnBlivandeWestring

    Hej hej. Jag är 28 år och sambon är 25. Vi har just kört första försöket till ett syskon till grabben på 14 månader. Dock blev det lite dattigt (varannan dag under äl veckan) då både jag pch sambon är sjuka och han fick kalla fötter igår (när jag fick positivt på testet) men det släppte idag. Så nu hoppas vi på ett pluss på Bim 8/9 eller några dagar tidigare.

    Så kul att följa andra som också försöker med syskon


    Kärlek till er
  • dummamej2

    Just nu befinner jag mig kanske i vecka 7. På onsdag är det dags för nytt blodprov och vul. Magkänslan säger att jag fortfarande är gravid men jag vågar inte hoppas allt för mycket. Har sedan några dagar tillbaka tappat matlusten tidvis under dygnet, känner mig galet sugen på vindruvor och klementiner, har lite illamående till och från under dagarna, vaknar kissnödig på natten/tidig morgon. Fått massa finnar.

    Förra graviditeten mådde jag inte illa en enda dag, var konstant hungrig och sugen på något, hade sååå fin hy.

    Hittills skiljer det sig mycket från förra. Hoppas verkligen inte jag är skenis.. Försöker förneka att jag mår illa och att jag bara inbillar mig.

  • Anonym (syskon)

    Har inte skrivit så mycket i tråden men läser här då och då. Börjar få ordning på mina cykler och tror att jag har äl nu i dagarna. Är på cd 17 idag och förra cykeln var äl cd 18 men då missade vi den totalt. Denna gång har vi haft sex varannan till var tredje dag och min plan är varje dag nu i två dagar till (plus igår). Och sedan varannan var tredje igen om det nu är så att äl kommer senare. Tar det sig inte denna gång tar vi hjälp, har gått 10 månader av (vissa halvhjärtade på grund av väldigt långa cykler och noll koll på äl) försök men denna gång har vi verkligen ansträngt oss.

  • Jsv17
    dummamej2 skrev 2018-08-25 15:04:19 följande:

    Just nu befinner jag mig kanske i vecka 7. På onsdag är det dags för nytt blodprov och vul. Magkänslan säger att jag fortfarande är gravid men jag vågar inte hoppas allt för mycket. Har sedan några dagar tillbaka tappat matlusten tidvis under dygnet, känner mig galet sugen på vindruvor och klementiner, har lite illamående till och från under dagarna, vaknar kissnödig på natten/tidig morgon. Fått massa finnar.

    Förra graviditeten mådde jag inte illa en enda dag, var konstant hungrig och sugen på något, hade sååå fin hy.

    Hittills skiljer det sig mycket från förra. Hoppas verkligen inte jag är skenis.. Försöker förneka att jag mår illa och att jag bara inbillar mig.


    Hur har det gått för dig? Höll både tummar och tår för dig igår.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17

    Hur går det för alla? Här är mensen slut och vi har börjat ladda om för nästa äl, får hoppas att cykeln inte är lika galet lång som sist!


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden SYSKON 2019