• Ninha

    BF December

    Några fler som har bf i december? :)

    Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

    Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

  • Svar på tråden BF December
  • Padda
    Ninha skrev 2018-04-09 12:39:50 följande:

    Några fler som har bf i december? :)

    Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

    Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.


    Bf 17 december här men har inte riktigt vågat ta in det ännu. Fick ett missfall strax innan jul som tog hårt på mig och jag vågar nog inte riktigt glädja mig innan jag är förbi v.8 (den vecka jag var i när missfallet skedde)

    Känner ändå att jag vill försöka vara med i någon tråd så jag dyker in här och hoppas att jag snart ska våga glädjas fullt ut.
  • Ninha
    Padda skrev 2018-04-09 13:45:45 följande:

    Bf 17 december här men har inte riktigt vågat ta in det ännu. Fick ett missfall strax innan jul som tog hårt på mig och jag vågar nog inte riktigt glädja mig innan jag är förbi v.8 (den vecka jag var i när missfallet skedde)

    Känner ändå att jag vill försöka vara med i någon tråd så jag dyker in här och hoppas att jag snart ska våga glädjas fullt ut.


    Har inte heller vågat ta in det riktigt, haft två missfall så är orolig också men försöker att låta bli.

    Min bm på infertiliteten sa något bra till oss (som gör att jag inte tar på mig skulden längre) att det är slumpen som gör att man får missfall och slumpen har inget minne.

    Hoppas att det går bra för oss båda denna gång :)
  • Anonym (JKL)

    Grattis alla plussare :). Jag plussade idag med BF 14.12. Veckoindikatorn på Clearblue Digital visade Gravid 1-2. Borde den inte visa 2-3 då jag är i vecka 4+2, någon som har erfarenhet eller annars vet?

  • Ninha
    Anonym (JKL) skrev 2018-04-09 16:09:48 följande:

    Grattis alla plussare :). Jag plussade idag med BF 14.12. Veckoindikatorn på Clearblue Digital visade Gravid 1-2. Borde den inte visa 2-3 då jag är i vecka 4+2, någon som har erfarenhet eller annars vet?


    Du kanske är en låghormonare bara!

    Jag har fått gravid 2-3 , testade med den i lördags(bim-1).

    Men du är säkert låghormonare :) jag hade inte oroat mig för det!
  • Tokigsnart

    Hej!

    Jag har bf 5-6/12

    Men vågar inte ta ut något i förskott då jag har 2 MF i höstast samt blödning på bim +4 denna gång som höll på i nästan 3 dagar men på bim+6 fick jag gravid 1-2 veckor och på bim+8 fick jag 2-3 veckor men ska på ett vul nu på Måndag och kika att allt ser bra ut..

    men har så otroligt svårt att njuta och bara ta det lugnt.. e livrädd för missfall igen

    Hur gör ni andra för att få tiden att gå? Haha

  • Padda
    Ninha skrev 2018-04-09 14:08:53 följande:

    Har inte heller vågat ta in det riktigt, haft två missfall så är orolig också men försöker att låta bli.

    Min bm på infertiliteten sa något bra till oss (som gör att jag inte tar på mig skulden längre) att det är slumpen som gör att man får missfall och slumpen har inget minne.

    Hoppas att det går bra för oss båda denna gång :)


    Ja vi får hålla tummarna åt varandra ????
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-09 17:03:14 följande:

    Hej!

    Jag har bf 5-6/12

    Men vågar inte ta ut något i förskott då jag har 2 MF i höstast samt blödning på bim +4 denna gång som höll på i nästan 3 dagar men på bim+6 fick jag gravid 1-2 veckor och på bim+8 fick jag 2-3 veckor men ska på ett vul nu på Måndag och kika att allt ser bra ut..

    men har så otroligt svårt att njuta och bara ta det lugnt.. e livrädd för missfall igen

    Hur gör ni andra för att få tiden att gå? Haha


    Relaterar. Har också svårt att njuta pga tidigare missfall. Jag har en dotter på 4år sen innan så hon är väldigt bra på att hålla mig sysselsatt. Sen är det ju jobb och annat som också får tiden att gå. Och våren har äntligen kommit så jag grejar en del i trädgården. Försöker hålla dagarna så fulla som möjligt så att tiden ska gå fort fram till v.12 tror jag vågar slappna av mer när den milstolpen är över.

    Sen är jag lite tveksam över hur länge jag ska vänta innan jag kontaktar mvc. Fick inget vidare mottagande senast och sen var det ju noll empati när jag hörde av mig när jag börjat blöda och var ledsen och orolig. Vet att jag måste kontakta dem förr eller senare men känner ingen brådska denna gång...
  • Tokigsnart
    Padda skrev 2018-04-09 19:01:22 följande:

    Relaterar. Har också svårt att njuta pga tidigare missfall. Jag har en dotter på 4år sen innan så hon är väldigt bra på att hålla mig sysselsatt. Sen är det ju jobb och annat som också får tiden att gå. Och våren har äntligen kommit så jag grejar en del i trädgården. Försöker hålla dagarna så fulla som möjligt så att tiden ska gå fort fram till v.12 tror jag vågar slappna av mer när den milstolpen är över.

    Sen är jag lite tveksam över hur länge jag ska vänta innan jag kontaktar mvc. Fick inget vidare mottagande senast och sen var det ju noll empati när jag hörde av mig när jag börjat blöda och var ledsen och orolig. Vet att jag måste kontakta dem förr eller senare men känner ingen brådska denna gång...


    Känner likadant med mvc, fick noll respons när jag ringde förra veckan ang mina blödningar, så ringde själv idag om ett vul behöver det för att lugna nerverna!! Så nu funderar jag på att ta någon i stan även fast det blir krångligt!

    Blöde du denna grav?
  • Pebbles27

    Fick mitt plus i lördags efter att mensen lyst med sin frånvaro i en vecka :D


    Enligt appen är jag i vecka 5+1 och beräknad runt 9e dec :)

    Varken jag eller sambon har riktigt kunnat ta in det ännu, att vi faktiskt ska ha barn :O Vi har längre pratat om barn och sambon var nära till att vara redo, men så hann plusset komma innan tack vare lite oförsiktighet vid myset ^^

  • Anonym (skarlsson)

    Någon fler än jag som har en sån värk i nedre delen av magen? Håller i sig från typ eftermiddag till sena kväll. Hugger och sticker lite samtidigt som det molar på? Kan inte minnas att det kändes så här tidigt vid första graviditeten. 

Svar på tråden BF December