• Ninha

    BF December

    Några fler som har bf i december? :)

    Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

    Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

  • Svar på tråden BF December
  • Padda
    YaseminL skrev 2018-04-09 21:09:46 följande:

    Hej jag hoppar in här! BF 23/11 men antar att jag kommer föda i december är i v 8 (7+3) och tiden fram

    till v 12 får gärna gå fort! Varit på VUL och fått se bebis hjärta ticka och allt såg fint ut. Även varit på hälsosamtal och har ännu ett VUL nästa vecka samt KUB bokat den 14/5! Är det någon här som har skapat en facebookgrupp för bf december? Hade varit kul att följas åt där istället om intresset finns? Kram!


    Är gärna med i en fb gruppen det skapas en men har inte någon lust att administrera.
  • Padda

    Läste nu att denna tråd var under fliken för de som är gravida med första barnet så jag kanske har kommit lite fel ????

  • Ninha
    Padda skrev 2018-04-10 13:45:51 följande:

    Läste nu att denna tråd var under fliken för de som är gravida med första barnet så jag kanske har kommit lite fel ????


    Nej det är lugnt! Ville bara har några att skriva med som har bf ungefär samtidigt som mig, sen om det är första, andra eller tredje eller så spelar ingen roll alls :)
  • Padda
    Ninha skrev 2018-04-10 14:46:43 följande:

    Nej det är lugnt! Ville bara har några att skriva med som har bf ungefär samtidigt som mig, sen om det är första, andra eller tredje eller så spelar ingen roll alls :)


    Åh vad skönt att höra. Trivs bra i den här gruppen <3
  • Anonym (skarlsson)

    Jag kan skapa en grupp på Facebook? =) måste dock vara vän med minst en som jag kan bjuda in, haha

  • Pebbles27

    Någon fler som tar sertralin/ annan stämningshöjande medicin? Hur tänker ni kring den under graviditeten? :)


    Jag har ätit 150 mg/dag sen juni 2015, men har under 2 månaders tid lyckats trappa ner till hälften. Själv är jag nöjd om jag kommer ner till 50 mg, då är det ingen större risk för utsättningssymptom enligt BM och man hålls inte kvar extra dagar, men sambon är nojig och vill att det ska bort helt. Får se om jag fortsätter nedtrappningsplanen eller avvaktar. Tänkte det kanske räcker med stormen av gravidhormoner för stunden :)

  • Girlpower1

    Kan man göra så gruppen på fb blir helt sluten?

    Tänkte kanske många som inte berättat för folk ännu så det inte syns för andra? ????

  • Anonym (skarlsson)

    Kan den går att göra hemlig =)

  • Anonym (skarlsson)
    Pebbles27 skrev 2018-04-10 18:41:31 följande:

    Någon fler som tar sertralin/ annan stämningshöjande medicin? Hur tänker ni kring den under graviditeten? :)

    Jag har ätit 150 mg/dag sen juni 2015, men har under 2 månaders tid lyckats trappa ner till hälften. Själv är jag nöjd om jag kommer ner till 50 mg, då är det ingen större risk för utsättningssymptom enligt BM och man hålls inte kvar extra dagar, men sambon är nojig och vill att det ska bort helt. Får se om jag fortsätter nedtrappningsplanen eller avvaktar. Tänkte det kanske räcker med stormen av gravidhormoner för stunden :)


    Jag käkar! Men dock bara 50mg. Tänker nog trappa ut helt =)
  • Padda
    Girlpower1 skrev 2018-04-10 18:42:07 följande:

    Kan man göra så gruppen på fb blir helt sluten?

    Tänkte kanske många som inte berättat för folk ännu så det inte syns för andra? ????


    Man kan göra den hemlig :)
Svar på tråden BF December