• Ninha

    BF December

    Några fler som har bf i december? :)

    Själv är jag beräknad 16 december som de ser ut nu :)

    Är i v 5 och mår redan illa, är yr och väldigt gasig i magen.

  • Svar på tråden BF December
  • Padda
    Anonym (skarlsson) skrev 2018-04-10 18:27:45 följande:

    Jag kan skapa en grupp på Facebook? =) måste dock vara vän med minst en som jag kan bjuda in, haha


    Jag kan ställa upp. Skickar pm.
  • Ninha

    Jag tog ort min fb för några år sedan och tänker inte starta upp den igen då de är skönt att slippa beroendet ;) så ja hoppas att ni blir kvar här också?!:)

  • Tokigsnart
    Padda skrev 2018-04-10 13:31:53 följande:

    Jag mår rätt bra. Lite molvärk från och till under dagarna och så har jag ingen aptit. Är glad så länge jag slipper illamåendet. När jag har varit igång länge och lägger mig ner för att vila gör det rätt ont i livmodern.

    Sen kliar bröstvårtorna skitmycket emellanåt och jag vill bara kasta av mig bh-n när klådan kommer. Själv då? Hur mår du?


    Skönt att slippa illamåendet :)

    Jag mår illa ibland men kräks inte har kräk fobi :)

    Sen lite molvärk och ömma bröst mitt ena bröst har blivit galet stort haha ser jätte konstigt ut

    Sen kissar jag stup i kvarten :)
  • YaseminL
    Pebbles27 skrev 2018-04-10 18:41:31 följande:

    Någon fler som tar sertralin/ annan stämningshöjande medicin? Hur tänker ni kring den under graviditeten? :)

    Jag har ätit 150 mg/dag sen juni 2015, men har under 2 månaders tid lyckats trappa ner till hälften. Själv är jag nöjd om jag kommer ner till 50 mg, då är det ingen större risk för utsättningssymptom enligt BM och man hålls inte kvar extra dagar, men sambon är nojig och vill att det ska bort helt. Får se om jag fortsätter nedtrappningsplanen eller avvaktar. Tänkte det kanske räcker med stormen av gravidhormoner för stunden :)


    Jag åt venlafaxin sedan tidigare men bytte till Sertralin som är ett så vanligt preparat vid graviditet. Äter dock bara 50mg och mår helt OK. Tänk på att du ska må bra. Lätt hänt att man mår ännu dåligare psykiskt i början av en graviditet med tanke på att man kanske blir jättetrött, får extremt illamående eller dylikt. Du känner din kropp bäst men Sertralin är inte farligt så oroa dig inte över drt <3 kram
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-10 20:04:18 följande:

    Skönt att slippa illamåendet :)

    Jag mår illa ibland men kräks inte har kräk fobi :)

    Sen lite molvärk och ömma bröst mitt ena bröst har blivit galet stort haha ser jätte konstigt ut

    Sen kissar jag stup i kvarten :)


    Känner igen de akuta och täta toabesöken :P
  • Padda
    Tokigsnart skrev 2018-04-10 20:04:18 följande:

    Skönt att slippa illamåendet :)

    Jag mår illa ibland men kräks inte har kräk fobi :)

    Sen lite molvärk och ömma bröst mitt ena bröst har blivit galet stort haha ser jätte konstigt ut

    Sen kissar jag stup i kvarten :)


    Känner igen de akuta och täta toabesöken :P
  • Anonym (skarlsson)

    Nu finns en hemlig facebookgrupp. Maila mig era mailadresser så lägger jag till er =)

Svar på tråden BF December