• Anonym (Puh)

    Kollar din partner in andra?

    Jag och min sambo har det jättefint ihop så därför har jag inte velat göra någon grej av detta. Men ibland kan jag störa mig på att han så öppet (han tycker kanske att han är diskret, men det är han inte) kollar in andra kvinnor!
    Kan inte påstå att jag känner mig hotad av det, mer sårad.
    Tänker å ena sidan att det är normalt, såklart upphör ju inte andra tjejer att vara attraktiva och snygga även fast han älskar mig, men måste han göra det när jag är med? Känns lite respektlöst, eller överreagerar jag??
    Hur toleranta är ni andra med sådant beteende?

  • Svar på tråden Kollar din partner in andra?
  • LFF

    Det gör han säkerligen. Vi kan ju prata om det när vi ser någon på tv tex, han tjejer, jag killar. Kunde inte bry mig mindre så länge det är mig han kommer hem till.

  • Anonym (c)

    Är det bara lite diskret så bryr jag mig inte. Däremot har jag varit tillsammans med två män som verkligen fånglodde så fort de såg något snyggt eller lite bar hud. En av dem höll på att köra av vägen en gång för att han glodde på en cyklande tjej i bikini. Det hände också rätt ofta att tjejer skylde sig för att de såg hur mycket han stirrade. Det var pinsamt och i slutänden tappade jag respekten för honom. Den andra var lite bättre men det var heller inte hållbart. Och då är jag inte en som har anlag för svartsjuka.

  • linani

    Nej, det gör han inte. Visst - han är ju inte blind. Men aldrig att jag känner att han aktivt spanar in någon snygging när jag är med. 

    Jag tycker det är onödigt i förhållanden att uttalat titta på eller kommentera utseendet hos andra på det sättet. Det känns som ett beteende som bara tillför negativitet.

    Jag hade inte gjort en så stor konflikt av det, utan bara sagt till min partner att jag ser att han tittar på andra tjejer, och att det känts bättre för mig om han inte gjort det så uppenbart under tiden vi umgås. 

  • Anonym (Puh)

    Känns nog rätt okej att han kollar egentligen, men min kille är snygg och det är inte alls ovanligt att tjejerna kollar tillbaks och de typ ler mot varandra eller så, nästan som att de flörtar liksom!
    Är ni okej med sånt också? Vart sätter man gränsen för vad som är okej?

  • sextiotalist

    Det har han alltid gjort och jag har inga problem med detta, inte heller att kvinnor tittar efter honom heller.

  • Anonym (Milla)

    Alla har ju sina egna gränser för vad de tycker är okej. Jag tycker att det är respektlöst att spana in någon annan framför sin partner och min man håller med. Om du besväras av hans betedde så tycker jag att du borde ta upp det med honom så att ni gemensamt kan komna fram till vad som funkar bäst för er.

  • Anonym (CC)

    Jag personligen är säker på att min sambo inte kollar på andra tjejer på det sätt som han kollar på mig. Men om han skulle göra det skulle jag bli sårad eftersom det är mig han är med och han ska inte titta på andra tjejer som han tittar på mig. Vill han "spana" på tjejer så kan han titta på mig.

  • smulpaj01

    Ja det gör han. Vi skojade om det i helgen. Han har nya solglasögon med spegelglas så han sa att nu kan han spana utan att jag ser det. Jag svarade bara ?älskling, du är inte så diskret som du tror? .

  • taquine

    Det gör han säkert , liksom jag tittar på på fina män. Men där går gränsen... skulle aldrig falla mig in att knulla av kollegan, hantverkaren , sotaren eller vad det nu kan vara som verkar poppis på FL.Billigt så det förslår.


    Goodness me
Svar på tråden Kollar din partner in andra?