• Sharper

    Vägrar katt inne

    18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!

  • Svar på tråden Vägrar katt inne
  • Sharper
    EmberEyes skrev 2018-05-29 11:12:33 följande:

    Och åter igen, vilket du verkligen inte verkar vara kapabel att ta in, är att det är DIN JÄVLA SAMBO som skapar denna situationen.


    Vilka ord.... Jag vet att det är han som skapat situationen. Men tvinga mig fortfarande inte att gosa och gulla med katten om jag inte vill. Jag kan ge det mest basala på nåder och under förutsättning att jag slipper helt när det är barnvecka. Mina barn lär som sagt gosa med den hans barnfria veckor eftersom dom bor på heltid.
  • molly50
    Sharper skrev 2018-05-29 05:36:17 följande:
    Vadå straffa? För att jag inte vill gosa med den? Det finns 2 barn och 1 vuxen som kan gosa. Mina barn på 2 och 5 kommer säkert också göra det. Men jag vill inte och ska inte behöva göra det.
    Inte för att du inte tänker gosa med den.
    Men för att du tänker släppa ut en liten 12-veckors kattunge i det fria och tro att den ska klara sig.
    Man gör inte så för att man blir sur över att resten av familjen inte har diskuterat kattköpet med alla.
    Så sätt ner foten till din sambo istället.
    Det är han som har gjort fel här. Inte katten!
    Carpe Diem
  • Aronmaj
    Sharper skrev 2018-05-29 05:36:17 följande:
    Vadå straffa? För att jag inte vill gosa med den? Det finns 2 barn och 1 vuxen som kan gosa. Mina barn på 2 och 5 kommer säkert också göra det. Men jag vill inte och ska inte behöva göra det.
    Vad är det du inte förstår? Katten är en unge den är liten osäker och kommer behöva trygga människor eller andra djur som ger den närhet och visar den hur världen funkar .Att stöta bort den och inte ge den trygghet kommer skapa en osäker katt, vet du vad osäkra katter gör? Markerar sitt revir om och om igen ,dina kläder skor väggar möbler och annat kommer börja stinka katt piss och du kommer inte få bort lukten utan det krävs en dyr sanering

    Om du i stället tar dit ansvar som en vuxen bör kunna göra om dom är normalbegåvade, så kommer katten bli självsäker vilja utforska och kan sen bli en utekatt inte på hel tid men på del tid

    Det FÖRSTA min sambos katt gjorde när jag släppte ut han ,var att han hoppade upp i mitt knä och jamade sökte kontakt ,för han var OROLIG hans mamma var inte där och katten förstår inte vad som händer.Jag välkomnande honom gav han allt han behövde för jag är en vuxen människa som inte straffar djur .Idag är det en trygg liten katt som inte bits eller rivs kissar inte inne och är väldigt snäll och tålmodig med våran bebis och allt annat, för vi gav han den tryggheten när han behövde det

    Ditt barnsliga beteende och ovilja att göra det rätta kommer skapa en osäker  katt, ha det så kul lovar dig att din katt kommer börja revir pinka överallt och då kommer allergin ses som nåt milt i jämförelse
  • Aronmaj
    molly50 skrev 2018-05-29 11:51:29 följande:
    Inte för att du inte tänker gosa med den.
    Men för att du tänker släppa ut en liten 12-veckors kattunge i det fria och tro att den ska klara sig.
    Man gör inte så för att man blir sur över att resten av familjen inte har diskuterat kattköpet med alla.
    Så sätt ner foten till din sambo istället.
    Det är han som har gjort fel här. Inte katten!
    Skulle säga att det faktiskt är djurplågeri att inte gosa med katten

    Den är liten rädd och kommer behöva närhet och kommer söka det,då ger man katten det den behöver för det är det rätta ,har så svårt att förstå hur man kan neka en liten kattunge trygghet det är SJUKT det är inte normalt
  • molly50
    Sharper skrev 2018-05-29 11:18:34 följande:
    Vilka ord.... Jag vet att det är han som skapat situationen. Men tvinga mig fortfarande inte att gosa och gulla med katten om jag inte vill. Jag kan ge det mest basala på nåder och under förutsättning att jag slipper helt när det är barnvecka. Mina barn lär som sagt gosa med den hans barnfria veckor eftersom dom bor på heltid.
    Du hakar upp dig på att du tror att du måste gosa med katten. Men det är det ingen som har sagt.
    Men att sätta ner foten och ställa krav på din sambo att han,och hans barn,får sköta katten är väl inte för mycket begärt.
    Det är så mycket mer som ingår i skötseln än att bara gosa med katten.
    och det måste du göra klart för dem om det ska funka.
    Att sköter de inte katten så får de ge den till någon annan som kan ta hand om den på ett bra sätt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Aronmaj skrev 2018-05-29 11:54:40 följande:
    Skulle säga att det faktiskt är djurplågeri att inte gosa med katten

    Den är liten rädd och kommer behöva närhet och kommer söka det,då ger man katten det den behöver för det är det rätta ,har så svårt att förstå hur man kan neka en liten kattunge trygghet det är SJUKT det är inte normalt
    Ja,jag hade gett katten den trygghet den behöver. Inklusive gos.
    Men det jag menar är att TS inte behöver gosa med katten om hon inte vill.
    Det kan hennes sambo och hans eller TS barn göra.
    Det är trots allt de som vill ha katten.
    Och TS verkar ju inte ens våga sätta ner foten och säga nej till kattköpet,vilket hade varit det bästa för katten.
    TS verkar inte vara någon djurvän precis.
    Carpe Diem
  • Dexter dot com
    Sharper skrev 2018-05-29 10:03:00 följande:
    Den får vara inne tills den kan vara ute i ladugården om du missat det i tråden... du har ingen aning om hur deras allergi utspelar sig. Min systers ögon svullnar igen som ping pong-bollsr i värsta fall. Det handlar inte o lite rinnig näsa och kli i halsen. Trots medicin!
    Om jag förstått dig rätt får katten bo inne tills den är kastrerad och sen kastas ut i ladugården? Ska dina barn, din sambo och hans barn tillbringa kvällarna i ladugården för att kunna mysa och umgås med katten?
  • Sharper
    molly50 skrev 2018-05-29 11:58:54 följande:

    Du hakar upp dig på att du tror att du måste gosa med katten. Men det är det ingen som har sagt.

    Men att sätta ner foten och ställa krav på din sambo att han,och hans barn,får sköta katten är väl inte för mycket begärt.

    Det är så mycket mer som ingår i skötseln än att bara gosa med katten.

    och det måste du göra klart för dem om det ska funka.

    Att sköter de inte katten så får de ge den till någon annan som kan ta hand om den på ett bra sätt.


    Er har jag skrivit i tråden också, att ansvaret ligger på dom
  • Sharper
    Dexter dot com skrev 2018-05-29 12:16:36 följande:

    Om jag förstått dig rätt får katten bo inne tills den är kastrerad och sen kastas ut i ladugården? Ska dina barn, din sambo och hans barn tillbringa kvällarna i ladugården för att kunna mysa och umgås med katten?


    Jag vill inte ha en katt inne då det förvärrar mycket mer då jag gärna vill kunna umgås med min mamma tex utan att behöva ha massa om kläder liggandes hos dom och dessutom duscha hos dom de första man gör för att vi har katt. Det innebär också att det blir svårare för min mamma Och syster att hälsa på oss, det blir krångligare om mina föräldrar vill ha barnen. Vilket dom ofta vill minst 1 gång i månaden. Medicin lindrar något men när de kommer till katt är medicinen nästan värdelös.
  • Aronmaj
    molly50 skrev 2018-05-29 12:03:19 följande:
    Ja,jag hade gett katten den trygghet den behöver. Inklusive gos.
    Men det jag menar är att TS inte behöver gosa med katten om hon inte vill.
    Det kan hennes sambo och hans eller TS barn göra.
    Det är trots allt de som vill ha katten.
    Och TS verkar ju inte ens våga sätta ner foten och säga nej till kattköpet,vilket hade varit det bästa för katten.
    TS verkar inte vara någon djurvän precis.
    Det är ju ganska sorgligt att se en "vuxen" inte tar ansvar för ett litet djur som faktiskt kommer behöva bli klappad så den kan känna sig trygg

    Blir så jävla förbannad över sånt här ,det är liksom ett liv anser vad man än har för personliga åsikter, så har man ett ansvar som människa att se till att djuret som inte valt att ens komma till detta jord faktiskt har det bra

    Ibland måste man se längre än sina personliga åsikter och göra det som är rätt,eller jag måste det för att kunna sova på natten . Men alla funkar ju tydligen inte så ,men ts kommer önska att hon lyssnande på mig här och nu. För katten kommer börja revir pinka överallt, för det är vad rädda och osäkra katter gör som inte får den trygghet dom behöver

    Men men vill ts bo i kattpiss så är det väl så


Svar på tråden Vägrar katt inne