• Sharper

    Vägrar katt inne

    18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!

  • Svar på tråden Vägrar katt inne
  • EmberEyes
    Hejjk skrev 2018-06-02 22:12:45 följande:
    Det verkar som att ts har väldigt skev verklighetsuppfattning
    Något är det som inte stämmer i alla fall. Men som jag skrev innan, vi kan inte göra mycket mer än att förfasa oss och beklaga livsödet för dessa djur. Har vi tur så finns det någon i deras fysiska närhet som agerar och anmäler.
  • Sharper

    Som sagt, djuren sköts och har det riktigt bra! Gällande fönster i hundgården har jag inte sett ett enda hundhus som har det. Och jag har sett många...


    EmberEyes skrev 2018-06-02 21:39:54 följande:

    Så ytterligare bevis på att ni inte kan hålla djur enligt de regler och föreskifter som gäller. Ytterligare bevis på att ni inte är lämpliga som djurägare.


    Fast vad jag kan läsa på jordbruksverket finns inga krav på fönster när de kommer till hundhus/koja
  • Sharper
    EmberEyes skrev 2018-06-02 22:29:53 följande:

    Något är det som inte stämmer i alla fall. Men som jag skrev innan, vi kan inte göra mycket mer än att förfasa oss och beklaga livsödet för dessa djur. Har vi tur så finns det någon i deras fysiska närhet som agerar och anmäler.


    Våra djur sköts som dom ska, dom mår bra och får kärlek så det är verkligen inget att förfasas över...
  • Dexter dot com
    Sharper skrev 2018-06-03 05:39:28 följande:
    Våra djur sköts som dom ska, dom mår bra och får kärlek så det är verkligen inget att förfasas över...
    Fast ni tycker ju även att det liv ni erbjuder katten är bra och vi andra förfasar oss och tycker det är bedrövligt så förmodligen sköter ni era andra djur lika illa som ni kommer sköta katten. Svårt att tro att man ger sina övriga djur ett toppenliv när man inte har några som helst problem att låta en kattunge bo ute och springa vind för våg utan nån större mänsklig kontakt. Dom flesta som missköter sina djur tycker ju och tror att det räcker med att djuren klarar sig vilket dom flesta gör även om dom far illa.
  • Sharper
    Dexter dot com skrev 2018-06-03 06:11:22 följande:

    Fast ni tycker ju även att det liv ni erbjuder katten är bra och vi andra förfasar oss och tycker det är bedrövligt så förmodligen sköter ni era andra djur lika illa som ni kommer sköta katten. Svårt att tro att man ger sina övriga djur ett toppenliv när man inte har några som helst problem att låta en kattunge bo ute och springa vind för våg utan nån större mänsklig kontakt. Dom flesta som missköter sina djur tycker ju och tror att det räcker med att djuren klarar sig vilket dom flesta gör även om dom far illa.


    Djuren får mer än "klarar" sig.
  • Dexter dot com
    Sharper skrev 2018-06-03 06:34:28 följande:
    Djuren får mer än "klarar" sig.
    Men hur kan man ge vissa djur ett bra liv och helt känslolöst strunta i katten? För mig tyder det på en rejäl empatistörning.
  • Sharper
    Dexter dot com skrev 2018-06-03 07:05:04 följande:

    Men hur kan man ge vissa djur ett bra liv och helt känslolöst strunta i katten? För mig tyder det på en rejäl empatistörning.


    Jag struntar inte i den men jag vill inte lägga ner en massa energi på den nej. Jag gjorde det på mitt förra jobb men då hade jag iaf 130:-/timmen. Jag gillar inte katter och har rätt att inte gilla dom. Vill min sambo ta hem en katt får han se till att den tas om hand. Jag kan ge det basala med mat vatten eventuellt kattlådan. Men allt annat får sambon stå för. Och barnveckorna får han och barnen ta allt ansvar.
  • Dexter dot com
    Sharper skrev 2018-06-03 07:14:41 följande:
    Jag struntar inte i den men jag vill inte lägga ner en massa energi på den nej. Jag gjorde det på mitt förra jobb men då hade jag iaf 130:-/timmen. Jag gillar inte katter och har rätt att inte gilla dom. Vill min sambo ta hem en katt får han se till att den tas om hand. Jag kan ge det basala med mat vatten eventuellt kattlådan. Men allt annat får sambon stå för. Och barnveckorna får han och barnen ta allt ansvar.
    Men din sambo tänker ju inte ta hand om katten då han enl dig är borta 18 timmar per dygn sina barnfria veckor. Har svårt att tro att han kommer sova i ladugården för att katten ska få någon mänsklig kontakt dom veckorna...
  • Sharper
    Dexter dot com skrev 2018-06-03 07:57:57 följande:

    Men din sambo tänker ju inte ta hand om katten då han enl dig är borta 18 timmar per dygn sina barnfria veckor. Har svårt att tro att han kommer sova i ladugården för att katten ska få någon mänsklig kontakt dom veckorna...


    Katten kommer inte bo där direkt... den får tyvärr leva inne tills den kan bli utekatt och då bo i ladugården.
  • Dexter dot com
    Sharper skrev 2018-06-03 08:15:49 följande:
    Katten kommer inte bo där direkt... den får tyvärr leva inne tills den kan bli utekatt och då bo i ladugården.
    Även om den får vara inne första tiden så planerar ni ju att den ska leva resten av sitt liv till större delen ensam i ladugården....har så svårt att förstå hur ni kan tycka det är ett bra och kvalitativt liv för en katt.
Svar på tråden Vägrar katt inne