• Anonym (Men avskyr hans politik)

    Vad tycker ni om Jimmie Åkesson?

    Jag tycker att han verkar oerhört skicklig.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om Jimmie Åkesson?
  • BeautifulLiz

    Jag tycker bra om Jimmie, han är en skicklig politiker. Han är också trevlig när man råkar på honom privat. Lyckades få växla några ord med honom under Almedalsveckan förra sommaren.

  • Anonym (A)
    Anonym (Nina) skrev 2018-06-03 09:04:21 följande:
    Han verkar alltid vara lite ängslig tycker jag. Som att han är på g att bryta ihop. Har absolut 0 förtroende att han kan göra nåt vettigt om han fick verktygen för det.
    Håller med
  • Anonym (Jim)

    Sexuell läggning och att uppfylla sitt medborgarkontrakt och göra sin plikt innan man har rätt att ställa krav är något jimmie predikar..kan antagligen sluta med en polisstat och diktatur utan frihet om sd får styra..

  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Carolus) skrev 2018-06-03 06:49:39 följande:

    Bra retoriker men hans politik och partiets värderingar stinker.


    Jag är inne på din linje här.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Sverigevännen) skrev 2018-06-03 07:51:32 följande:

    Han verkar vara ovanligt klok, förutseende och och faktaorienterad, men är samtidigt ärlig och transparent som ingen annan politiker. Därmed känns han trygg och pålitlig. Uppträder och klär sig korrekt och presentabelt, men är ändå folklig. På det hela tagen har han ett påfallande statsministermässigt uppträdande.


    Ja, han är påfallande lik Fredrik Reinfeldt i proffsighet och seriositet tycker jag.
  • Anonym (snyggast)

    Klart den snyggaste politikern vi har. Stilig, lång, fint leende, klär sig snyggt. manlig men på ett stabilt mjukt sätt. Hade gärna gjort både det ena och andra med honom om man säger så. Synd att han inte är gay :(

  • SysterY
    Anonym (Men avskyr hans politik) skrev 2018-06-03 06:26:06 följande:

    Du gillar inte invandrare?


    Bara för att man röstade på SD så innebär det inte per automatik att man inte gillar invandrare. Man gillar delar eller hela deras politik.
  • Anonym (Jada)

    Tycker han verkar vara en av de mest sympatiska och förtroendeingivande partiledarna vi har idag, sen kan det visserligen säga mer om de andra partiledarna, där vissa framstår som idioter eller psykfall, i det sällskapet är det inte svårt att glänsa om man bara är normal.

  • Anonym (Trötter)

    ]Anonym (Men avskyr hans politik) skrev 2018-06-03 06:26:06 följande:[/quote-nick]Du gillar inte invandrare?[/quote]

    Men sluta. Det finns många invandrare som röstar på SD. Man kan vara för en sparsam och ordnad migration utan att ogilla invandrare. Jag kommer inte rösta SD för jag tycker de har brist på vettiga personer och för många rasister i partiet, men de flesta partier har nu stramat åt sin migrationspolitik till misstänkt likt SD och och det behöver inte bero på främlingsfientlighet utan på att man ser stora problem med bostadsbrist och segregation som faktiskt mest drabbar invandrare och låginkomsttagare. Hälften av mina kollegor är invandrare, min bästa vän är invandrad, jag vill ändå ha mindre invandring. Om vi lyckas avvisa de utan asylskäl som är här illegalt så finns plats för fler med asylskäl. Ju mindre resurser som går åt att polisen ska jaga marockanska gatubarn och heroinlangande afghaner och släppa dem igen, ju mer resurser att ta hand om de ungdomar och barnfamiljer som har asylskäl. Resurserna är inte oändliga och man vill slippa att människor för farliga resor i gummiflottar för att få hjälp. Så man kan vara både god och för minskad invandring samtidigt.

    Jimmie är en god talare och framstår i mina ögon som hyfsat sansad, men jag kan inte föreställa mej honom på en viktig ministerpost.

Svar på tråden Vad tycker ni om Jimmie Åkesson?