Inlägg från: Anonym (Men avskyr hans politik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men avskyr hans politik)

    Vad tycker ni om Jimmie Åkesson?

    Jag tycker att han verkar oerhört skicklig.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om Jimmie Åkesson?
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Nimzay skrev 2018-06-03 06:12:08 följande:

    Jag tycker väl ganska bra om Jimmie Åkesson. Fast en aning mesig kan jag väl tycka att han är, typ. Men på det stora hela tycker jag han verkar vara en fin person och även vettig på många sätt, samt en duktig talare, debattör, politiker osv. <3


    Röstar du på honom?
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Nimzay skrev 2018-06-03 06:20:29 följande:

    Skulle nog kunna tänka mig det, ja. Eller på SD överhuvudtaget i alla fall.


    Du gillar inte invandrare?
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Carolus) skrev 2018-06-03 06:49:39 följande:

    Bra retoriker men hans politik och partiets värderingar stinker.


    Jag är inne på din linje här.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Sverigevännen) skrev 2018-06-03 07:51:32 följande:

    Han verkar vara ovanligt klok, förutseende och och faktaorienterad, men är samtidigt ärlig och transparent som ingen annan politiker. Därmed känns han trygg och pålitlig. Uppträder och klär sig korrekt och presentabelt, men är ändå folklig. På det hela tagen har han ett påfallande statsministermässigt uppträdande.


    Ja, han är påfallande lik Fredrik Reinfeldt i proffsighet och seriositet tycker jag.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)

    Det är rätt roligt att Åkesson vill ha ett folkhem och en massa privata företag på samma gång.

  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    SysterY skrev 2018-06-03 17:20:19 följande:

    Bara för att man röstade på SD så innebär det inte per automatik att man inte gillar invandrare. Man gillar delar eller hela deras politik.


    Gillar man invandrare så röstar man oftast inte på SD, eller?
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Nimzay skrev 2018-06-04 10:00:42 följande:

    Sant. S + MP = totalt fördärv!!!


    Fredrik Reinfeldt vid makten = totalt fördärv.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    PerAhlm skrev 2018-06-04 21:24:31 följande:

    Pallar trycket, ja. Och hatet och alla medvetna lögner som spridits om SD.

    Men som partiledare måste du kunna skaka av dig sådant.

    Jimmie Åkesson och Jonas Sjöstedt är de två tydligaste partiledarna och båda ha varit konsekventa i sin politik.

    Därför blir SD och V valets vinnare.


    Hur förklarar du att Centern går så starkt?
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Lebowisch) skrev 2018-06-05 00:03:16 följande:

    Invandrare som röstar på SD gillar inte sig själva då eller? Hm..


    Majoriteten av de invandrare som röstar på SD är kristna och lockas därför (eller tyvärr) av SD:s Islam-kritik.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Lebowisch) skrev 2018-06-05 16:06:18 följande:

    Tyvärr? Islam får med all rätt mycket kritik. Eller tycker du det är bra med islamism, böneutrop, sharialagar i domstolar, barnäktenskap, terror, moskéer där tjejer inte är välkomna, radikala imamer, kvinnor som blir förtryckta, burka, radikala muslimska friskolor, kontakter med muslimska brödraskapet, moskéer sponsrade av Saudi Arabien, radikala muslimska hatpredikningar m.m.?


    Det där är mer islamism än islam, per se. Att förbjuda religion är inte önskvärt, för då försvinner alla vackra kyrkor på landsbygden. Eller är det bara islam du anser bör förbjudas?
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Nimzay skrev 2018-06-06 00:06:45 följande:

    Du kan inte jämföra Islam med kyrkor om man pratar om vad som bör och inte bör förbjudas i Sverige. Kyrkor är en del av Sveriges kulturarv.


    Vi har länge haft religionsfrihet och ska ha det kvar. I den ryms dock inte islamism eftersom den, till skillnad från religionsfriheten, inte bygger på demokrati.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    PerAhlm skrev 2018-06-06 00:14:47 följande:

    Centern gick starkt i opinionen efter att AKB:s SD-flirt.

    Nu ligger de på cirka 9 %, vilket skulle vara en framgång om det vore val idag.

    Blir rädd när jag ser och hör Annie Lööf på TV därför hon verkar knappt ha någon som helst kontakt med verkligheten och "vanliga människor".


    Ja, C, V och SD ser ut att bli de stora vinnarna. En från varje politiskt läger.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Lebowisch) skrev 2018-06-06 00:49:46 följande:

    Muslimer med radikal åsikter, alltså de som vill ha böneutrop, sharialagar och sånt är inte en liten liten minoritet utan det hör till det vanliga. Det är däremot vanligt, när man saknar kunskap, att utgå från den religionen man har närmast sig istället (kristendomen i Sverige) och tro att andra religioner eller det här fallet muslimer/islam skulle fungera på samma sätt som kristna/kristendomen. Men det är faktiskt ganska trångsynt att tro det och utgå från det. Vart skrev jag att islam ska förbjudas? Klarar du inte av att läsa kritik om islam utan att gå händelser i förväg och ta mig för en islamofob (för är väl det du syftar på..) så kanske du inte ska diskutera det. Välj ett ämne istället du har mer kunskap inom så slipper du ta till personangrepp när argumenten tryter.


    Fast jag har aldrig kallat dig islamofob, du verkar korrekturläsa som en kratta. Men frågan är ändå intressant: Ska religion förbjudas och i så fall varför? Jag tycker inte det, men på det sätt det eventuellt överlappar demokratin så ska alltid demokratin vinna. Om så inte sker så är det naturligtvis inte fel, så annan lagstiftning före förbud i så fall.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Men avskyr hans politik) skrev 2018-06-07 19:16:37 följande:

    Fast jag har aldrig kallat dig islamofob, du verkar korrekturläsa som en kratta. Men frågan är ändå intressant: Ska religion förbjudas och i så fall varför? Jag tycker inte det, men på det sätt det eventuellt överlappar demokratin så ska alltid demokratin vinna. Om så inte sker så är det naturligtvis inte fel, så annan lagstiftning före förbud i så fall.


    naturligtvis fel *
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Nimzay skrev 2018-06-07 19:20:42 följande:

    Själva böneutvrålet passar illa in i ett demokratiskt samhälle med religionsfrihet, jag tycker det är tragiskt att man ens kan tänka tanken att förknippa böneutVRÅL med religionsfrihet (men det är ju förstås jag det såklart). Om det ska bli böneutVRÅL på fler och fler ställen i Sverige befarar jag att den religionsfrihet som man haft i Sverige sedan länge stegvis kommer att förstöras, och det är i så fall tragiskt.


    Jag är inte insatt i just det, men är det jättepåtagligt för allmänheten så är det klart det tangerar religionsfriheten. Vänder mig dock emot dem som, allt annat lika, vill förbjuda muslimska/buddistiska/whatever seder men aldrig kristna.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Mp) skrev 2018-06-08 12:40:37 följande:

    Att han är ungefär lika bra på att förvränga ord andra sagt och hela tiden dupera samtalet som Cissi Wallin. Han framstår som ärlig och kompetent och det är han ju också som partiledare. Men jag röstar inte på SD utan på MP.


    Precis samma här. Gillar dock Fridolin (eller Frigolit som SD:arna säger) också, och hans pedagogiska stil.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Nimzay skrev 2018-06-08 23:26:44 följande:

    Ugh, MP...


    Tur vi har demokrati, va? ;)
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Anonym (Utveckla Sverige) skrev 2018-06-09 01:12:25 följande:

    Demokrati?

    Der är inget som SD förespråkar!


    Det tycker jag nog ändå i huvudsak att de 8 riksdagspartierna gör, ja.
  • Anonym (Men avskyr hans politik)
    Nimzay skrev 2018-06-09 05:05:06 följande:

    Så länge demokrati inte leder till att ett land går käpprätt mot fördärvet tycker jag det verkar bra med demokrati, då antar jag att demokrati är ett utmärkt påhitt, men annars vet jag ärligt talat inte - alltså om jag ska vara heeelt ärlig.


    Påhitt? Demokrati är det vackraste vi har, och ska värnas varje dag.
Svar på tråden Vad tycker ni om Jimmie Åkesson?