• Anonym (Ångerfull)

    Lämnade bort mitt barn i England..

    Vet nu inte vad jag ska ta mig till, VARFÖR!? Jag adopterade bort mitt barn i England medan jag bodde där help me Gud! Så ledsen för detta. Jag var ganska sinnesförvirrad, men det bryr de sig inte om nu. Jag var låg, deprimerad och helt desperat efter att flytta hem till Stockholm igen. Byggde upp mig själv och efter ett år ville jag ha tillbaka min son, men jag blev ganska snabbt stoppad. Lagen i England ger mig inga rättigheter verkar det som, och det hela försvårar till det med att jag ju själv skrivit under. Nån som är duktig på engelska lagar här? :-/

  • Svar på tråden Lämnade bort mitt barn i England..
  • LFF
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:24:53 följande:

    Fast det är jag som har fött mitt barn kan man inte slåss om vårdnaden då eller umgängesrätt?


    Förstod du ingenting av vad som menas med adoption? Du frånsäger dig ALLA rättigheter till ditt biologiska barn. I vissa fall kan det finnas en viss "ångerrätt" men det brukar då handla om några månader, inte ett helt år senare (och det är så vitt jag vet bara i USA jag hört talas om detta).

    Information om adoption från brittiska regeringens sida vad gäller bioförälderns rätt:

    www.gov.uk/child-adoption/birth-parents-your-rights

    "Once your child is adopted, you no longer have parental responsibility for them.

    Depending on the child?s situation, you may be able to stay in contact with them. This is often done using letters and photographs (and sometimes meetings) through the agency responsible for arranging the adoption."

  • Anonym (.)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:31:57 följande:

    Hur adopterar jag tillbaka!!!? Snälla ge mig tips på hur jag kan göra det. Kontakta familjen och se hur de trivs med barnet, erbjuda pengar, muta myndigheter? jag är öppen för allt!


    Då får du ansöka om att få adoptera tillbaka. Vet du vilka dom är som tog hand om ditt barn?
  • Anonym (Ångerfull)
    taquine skrev 2018-06-19 14:29:48 följande:

    Ja, det är du som fött barnet men du valde att adoptera bort det, när adoptionen väl gått igenom har du ingen rätt till det längre. 

    Det skulle ju vara om du vet vilka föräldrarna är som skulle gå med på att du fick träffa barnet.


    Jag vet vilka dom är, jag valde ju själv ut dom personligt. De har dock bytt nr och lever under skyddad adress, däremot vet jag hur jag kan kontakta dom ändå men gör det helst inte
  • Anonym (k)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:31:57 följande:
    Hur adopterar jag tillbaka!!!? Snälla ge mig tips på hur jag kan göra det. Kontakta familjen och se hur de trivs med barnet, erbjuda pengar, muta myndigheter? jag är öppen för allt!
    Varför frågar du här? Hade du varit seriös hade du ju vänt dig till Adoptionsmyndigheten i England, de kan svara på dina frågor.
  • Maria 434
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:31:57 följande:

    Hur adopterar jag tillbaka!!!? Snälla ge mig tips på hur jag kan göra det. Kontakta familjen och se hur de trivs med barnet, erbjuda pengar, muta myndigheter? jag är öppen för allt!


    Det kan du inte, du valde att adoptera bort barnet efter 3 månader och det var ditt beslut.

    Barnet är nu 2 år, dvs varit 21 månader med sin familj.

    Du gjorde ett val, ditt val, och att du nu ångrar dig är ju trist men inget varken barnet eller familjen ska drabbas av.
  • Anonym (Blomman)

    Jag måste tyvärr oxå fråga, tror du att det bästa för barnet är att slitas upp från sin trygghet? Barnet känner bara till sina nuvarande föräldrar. Tänk igenom detta noga, du lämnade barnet av egoistiska skäl, agera inte därefter igen.

  • Anonym (.)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:35:34 följande:

    Jag vet vilka dom är, jag valde ju själv ut dom personligt. De har dock bytt nr och lever under skyddad adress, däremot vet jag hur jag kan kontakta dom ändå men gör det helst inte


    Varför har dom skyddad adress? Du kan ju be dom om att få träffa barnet, barnet har rätt till sitt biologiska ursprung och att känna till det och adoptivföräldrar ska stötta barnet i rotsökande.
  • Maria 434
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:35:34 följande:

    Jag vet vilka dom är, jag valde ju själv ut dom personligt. De har dock bytt nr och lever under skyddad adress, däremot vet jag hur jag kan kontakta dom ändå men gör det helst inte


    Åh de lever under skyddad adress, pga dig då gissar jag
  • Anonym (k)
    Anonym (.) skrev 2018-06-19 14:38:55 följande:
    Varför har dom skyddad adress? Du kan ju be dom om att få träffa barnet, barnet har rätt till sitt biologiska ursprung och att känna till det och adoptivföräldrar ska stötta barnet i rotsökande.
    Tror du att ett 3-årigt barn frågar efter sina biologiska föräldrar av sig själv?
  • Anonym (.)
    Anonym (k) skrev 2018-06-19 14:40:13 följande:

    Tror du att ett 3-årigt barn frågar efter sina biologiska föräldrar av sig själv?


    Nej men ts kan be om att få träffa barnet.
Svar på tråden Lämnade bort mitt barn i England..