• Anonym (Arg)

    Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??

    Jag är tillsammans med en kille som alltid är så hård och jobbig och elak då han blir irriterad/arg. Varför blir han så? Ibland funderar jag på att göra slut i de stunder då han är arg men det är så svårt för att han är hur bra som helst annars, men förvandlas till ett monster då han är arg. Förstår ni? Han är ju inte arg jämt och då vill man ju inte göra slut sedan då det gått över...

    Men då han är arg då, vad gör han då? Han blir elak. Säger fula saker och kastar saker och håller på. Det är som att alla hans problem sköljer över honom på en gång då han blir arg.

    Jag har t.o.m sagt åt honom en gång då han var elak åt sin mamma hos honom, det kändes konstigt att gå mellan dem men jag kunde inte hålla igen... Hans mamma är sjuk, psykiskt, så hon går inte riktigt alltid att räkna med och denna gången hade hon kokat kaffe på fel sätt tydligen. Min kille tycker det är *typiskt* att hon inte ens ska få kaffet rätt.

    Sedan leder det ena till det andra och det var när en ugnsplåt var i vägen för honom och han sade till sin mamma att ta den och stoppa upp den i röven som jag var tvungen att ingripa... hur kan man säga så till sin mor? Jag tyckte synd om henne...

    Sedan har han sagt fula saker till mig med, även om min familj har han hintat saker... Behöver kanske inte rabbla upp allt han gjort i sin aggression. Men vad ska man göra med sådant beteende?? Sedan när han är glad är allt bortblåst och han blir den fina killen igen...

  • Svar på tråden Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Maja) skrev 2018-06-23 21:45:17 följande:

    Jag håller verkligen inte med. TS ska inte skämmas över någon annans beteende. Det får han skämmas för själv!

    Det är fult att påstå att TS dessutom accepterar skit. Det tror jag inte att hon gör, därav trådstarten.

    Och att ni själva inte skulle kunna hamna i samma situation stämmer bara om ni själva är oempatiska. Och det verkar ni ju vara om ni skriver ett sådant inlägg eller "håller med" om det. Det uppvisar en total brist på förståelse och empati.

    separation.se/som-empatisk-person-ar-det-oerhort-svart-att-lamna-en-narcissist/

    separation.se/narcissisten-kidnappar-din-hjarna-2/


    Tack för snälla ord, fastän man kanske behöver hårda ord ibland för att komma till insikt. Men jag tar lätt illa vid mig så det kändes skönt att få lite mildare ord mot mig :) Och du har så rätt, jag tror det är lätt att stå och säga och bedöma då man står utanför det... Lätt att hamna i också...
  • Arboga
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-24 00:51:48 följande:
    Nejdå det gör jag absolut inte. Jag vill inte ens ha barn ännu så det är ingen fara... Dessutom vill jag få barn när det är stabilt liksom, vill inte bli en eventuell ensamstående. Jag är snart 25 år så jag tror jag ska hinna ännu med det då jag känner mig redo
    Bra.
    Då passar ju alternativ 2 ypperligt.
  • Anonym (Arg)
    Arboga skrev 2018-06-24 08:55:40 följande:

    Bra.

    Då passar ju alternativ 2 ypperligt.


    Det är så svårt =( Önskar någon skulle förstå... Eller det kanske ni gör? Jag har ingen att prata med IRL... Det svårt att bara göra slut då man tycker om honom. Det är ju endast när han är arg/irriterad som det kan bli så att han beter sig elakt... Jag vet att det låter som skräp det jag säger för de flesta, att jag bara skyddar honom.

    Men jag vet att han uppvisat beteende ibland som jag inte vill ha, men det är något som bara är så svårt med att lämna... Känns som att det vore konstigt att ta bort honom från mitt liv... med de andra killarna som behandlat mig illa så har det inte känts lika, dem ville jag bara ifrån, kändes bra att slippa, kändes inte som att vi hörde ihop. Men med nuvarande pojkvän så känns det som att vi på något sätt hör ihop, att det är omöjligt att vi inte skulle umgås längre. Varför tror ni jag kånne såhär? Kan man vara själsfrände fast vi inte får det riktigt alltid att funka?
  • Anonym (Värdera dig själv högre)
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-24 10:02:18 följande:

    Det är så svårt =( Önskar någon skulle förstå... Eller det kanske ni gör? Jag har ingen att prata med IRL... Det svårt att bara göra slut då man tycker om honom. Det är ju endast när han är arg/irriterad som det kan bli så att han beter sig elakt... Jag vet att det låter som skräp det jag säger för de flesta, att jag bara skyddar honom.

    Men jag vet att han uppvisat beteende ibland som jag inte vill ha, men det är något som bara är så svårt med att lämna... Känns som att det vore konstigt att ta bort honom från mitt liv... med de andra killarna som behandlat mig illa så har det inte känts lika, dem ville jag bara ifrån, kändes bra att slippa, kändes inte som att vi hörde ihop. Men med nuvarande pojkvän så känns det som att vi på något sätt hör ihop, att det är omöjligt att vi inte skulle umgås längre. Varför tror ni jag kånne såhär? Kan man vara själsfrände fast vi inte får det riktigt alltid att funka?


    Det är ju endast när han är arg och irriterad som han beter sig elakt skriver du.

    Ja det är ju just det som är grejen i destruktiva relationer.

    Ungefär som folk säger han är snäll när han inte slår mig eller barnen. Eller han är bra så länge han är nykter.

    Förstår du? Du okejar ett beteende som får dig att må dåligt. Han är ju så fin när han är snäll... men där emellan då? Hur hanterar du det, och hur påverkar det dig när han inte är snäll?

    Om er relation fortsätter som nu kommer du ha en ryggsäck full av kränkande saker han sagt och gjort mot dig. Och du tror det är ditt fel och försöker anpassa dig mer och mer, din självkänsla sjunker då varken han eller du själv respekterar dig.

    Trasiga tjejer väljer trasiga killar och vice versa, och det är alltid den med störst empati som blir förloraren. Tyvärr.

    Beter man sig dåligt mot sin själsfrände som din kille gör mot dig och andra? Är du likadan? Kallar du honom fula saker, får utbrott, skyller ifrån dig och surar? Kallar du din mamma fula saker och blir galen när han är med?

    Ni är inte själsfränder!

    Du borde jobba med dig själv och värdera dig själv högre, och hitta en kille som också gör det!
  • AndreaBD
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-24 10:02:18 följande:
    Det är så svårt =( Önskar någon skulle förstå... Eller det kanske ni gör? Jag har ingen att prata med IRL... Det svårt att bara göra slut då man tycker om honom. Det är ju endast när han är arg/irriterad som det kan bli så att han beter sig elakt... Jag vet att det låter som skräp det jag säger för de flesta, att jag bara skyddar honom.

    Men jag vet att han uppvisat beteende ibland som jag inte vill ha, men det är något som bara är så svårt med att lämna... Känns som att det vore konstigt att ta bort honom från mitt liv... med de andra killarna som behandlat mig illa så har det inte känts lika, dem ville jag bara ifrån, kändes bra att slippa, kändes inte som att vi hörde ihop. Men med nuvarande pojkvän så känns det som att vi på något sätt hör ihop, att det är omöjligt att vi inte skulle umgås längre. Varför tror ni jag kånne såhär? Kan man vara själsfrände fast vi inte får det riktigt alltid att funka?
    Det där är en illusion. Du är fortfarande ung, du kommer att träffa många männsikor i ditt liv i olika sammanhang. Och du kommer att ha saker gemensamt med många.  Det är ju möjligt att ni har en del gemensamt. Men det väger inte alls upp att han faktiskt inte är relationsduglig. Det är han som inte är kapabel att föra en vettig relation. Och det är en grundförutsättning.

    Jag har själv varit i destruktiva förhållanden, så jag vet hur fel man kan tänka där. Och senare tänker man: Om jag bara hade vetat då, att det är meningslöst, så hade jag ju gjort slut istället för att plåga mig. Jag var övertygad om då, att kärlek är det viktigaste och att man kan få det att fungera, att partnern kan ändra sig, att man kan göra något. Nu är jag mer än dubbelt så gammal som du och vet att det inte går, att man måste hitta en vettig partner. Man kan inte ta en som inte är vettig och hoppas att han ändrar sig- oavsett hur trevlig han kan vara ibland. ALLA människor har också trevliga sidor.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-24 00:49:42 följande:
    Tack för ditt långa och utförliga svar. (Jag läser alla era andras kommentarer också såklart).

    Jag har som sagt blivit illa behandlad tidigare i förhållanden, och då kommit över en som jag nästan kan ge diagnosen narcissist åt själv. Jag tycker inte att denna kille är på samma sätt som honom, även om han beter sig hemskt dåligt ibland... Men det är något som inte är lika som den andra... Kan man inte vara *normal* och ändå bli sådär arg, slänga ur sig fula saker o hålla på?
    Nej det är ju just det "normala" folk inte gör. Visst kan man bli arg någon gång, det kan alla, men att återkommande bete sig som han gör - nej, så gör faktiskt de flesta inte alls, inte i närheten. Jag tror aldrig jag ens sett en person bete sig som du beskriver. 
  • Arboga
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-24 10:02:18 följande:
    Det är så svårt =( Önskar någon skulle förstå... Eller det kanske ni gör? Jag har ingen att prata med IRL... Det svårt att bara göra slut då man tycker om honom. Det är ju endast när han är arg/irriterad som det kan bli så att han beter sig elakt... Jag vet att det låter som skräp det jag säger för de flesta, att jag bara skyddar honom.

    Men jag vet att han uppvisat beteende ibland som jag inte vill ha, men det är något som bara är så svårt med att lämna... Känns som att det vore konstigt att ta bort honom från mitt liv... med de andra killarna som behandlat mig illa så har det inte känts lika, dem ville jag bara ifrån, kändes bra att slippa, kändes inte som att vi hörde ihop. Men med nuvarande pojkvän så känns det som att vi på något sätt hör ihop, att det är omöjligt att vi inte skulle umgås längre. Varför tror ni jag kånne såhär? Kan man vara själsfrände fast vi inte får det riktigt alltid att funka?
    Jodå, jag förstår precis, han vet att han kan säga precis vad han vill till dig och sen skylla på allt möjligt konstigt och du bara står där och ser söt ut och blir kär på nytt..

    När du nämner att han inte alls är som dom andra killarna som har gjort dig illa så blir jag väldigt illa till mods, varför har du haft massa killar som har behandlat dig illa? Det är precis som att du tror att det är normalt och det bara är så att det bara finns såna killar.
    -Sen att det känns annorlunda med denna killen beror nog på att han har manipulerat dig så att du känner som du gör?
    Han är inte ett dugg bättre än de andra.

    Själsfrände..? Icke, det låter så fint men om det nu är så att det finns folk som är ens själsfrände så är den inte aggressiv mot den andre.

    Dumpa din fjant till man och ta dig en riktig funderare om vad du vill ha för kille egentligen och nöjd dig inte med en som är snäll ibland.

    Jag kan lova dig att när du dumpar han så kommer han be på sina bara knän att du ska ta tillbaka honom och om du gör det så kommer allt bli precis som vanligt igen, om inte lite värre.

    Dumpa!
    Du fixar det, jag lovar.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Arg) skrev 2018-06-24 00:49:42 följande:
    Tack för ditt långa och utförliga svar. (Jag läser alla era andras kommentarer också såklart).

    Jag har som sagt blivit illa behandlad tidigare i förhållanden, och då kommit över en som jag nästan kan ge diagnosen narcissist åt själv. Jag tycker inte att denna kille är på samma sätt som honom, även om han beter sig hemskt dåligt ibland... Men det är något som inte är lika som den andra... Kan man inte vara *normal* och ändå bli sådär arg, slänga ur sig fula saker o hålla på?
    Nej, det är inte normalt. De flesta gör det inte då de har spärrar mot ett sådant beteende. Din man har problem som inte är normala.

    Jag är ledsen att säga det.

    Har du testat att ringa till en kvinnojour och rådfråga lite?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Maja) skrev 2018-06-23 22:28:26 följande:

    Ber man en psykiskt sjuk mor att köra upp en plåt i röven saknar man empati, skam och skuld. Likaså om man kastar saker i hemmet.


    Mm då jag pratade med honom efteråt så sade han att det har varit så mycket hela hans liv med hans mor och att han nog ibland får dåligt samvete
Svar på tråden Vad ska jag gör med min aggressiva pojkvän??