• Frallanz

    BF mars 2019 - stannar på FL

    Hej på er!

    De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

    Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

    Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

    Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

  • Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Frallanz

    Får be om ursäkt, men kommer vara off i tråden pga att jag mår fasligt dåligt pga dagligt illamående. Klarar inte av att titta in i någon form av skärm utan att känna mig åksjuk just nu, så ville bara hoppa in och tala om det. Återkommer när och om jag mår bättre, ska försöka kika in o säga hej de gånger illamåendet lagt sig men det är väldigt tungt just nu, men sånt man får tåla helt enkelt! Mycket sömn och lite näring, lever på vattenmelon och äpplen just nu, men man är ändå inte matglad i denna 30 graders hetta, haha. Vecka 7 (6+1) och siktar in oss på vul på onsdag! :) Kram på er o Lycka till allesammans och hoppas ni får må så bra som det bara går, håll tråden i liv så hörs vi snart! <3

  • aleakim90

    Så många vi har i tråden nu :)

    Hur mår alla?

    Själv är jag lite extra trött. Brukar sova mellan 23 och 9, men nu orkar jag knappt hålla mig vaken till 21 trots en powernap på em. Vaknar dock 06 så det är lite jobbigt. Ena dagen känner jag inget i bröst eller livmoder och nästa spänner det som bara den överallt. Det får ju en dock att känna som att där är något därinne och det är ju bra. Har inte riktigt fattat att jag är gravid än, någon som känner likadant? Är det någon som och blir väldigt matthelt plötsligt, nästan så jag får sätta mig ner någon minut för att sen känna mig som vanligt? Inte yr utan vara matt.

  • November2017

    Plussade idag! Småblödde i tre dagar så kollade bara för säkerhets skull om jag ändå var gravid då jag varit lite illamående och det var jag!! Inte sjunkit in än. Dessutom är jag 39 år! Fantastiskt! Har en liten gosse här hemma som snart blir 8 månader.

  • Elinmariajosefin
    aleakim90 skrev 2018-07-15 19:27:56 följande:

    Så många vi har i tråden nu :)

    Hur mår alla?

    Själv är jag lite extra trött. Brukar sova mellan 23 och 9, men nu orkar jag knappt hålla mig vaken till 21 trots en powernap på em. Vaknar dock 06 så det är lite jobbigt. Ena dagen känner jag inget i bröst eller livmoder och nästa spänner det som bara den överallt. Det får ju en dock att känna som att där är något därinne och det är ju bra. Har inte riktigt fattat att jag är gravid än, någon som känner likadant? Är det någon som och blir väldigt matthelt plötsligt, nästan så jag får sätta mig ner någon minut för att sen känna mig som vanligt? Inte yr utan vara matt.


    Jag är extremt trött! En kombination av grav och värmen skulle jag tro. Blir helt matt så fort jag gör nåt och väldigt flåsig. Min mage är jättesvullen och brösten ömmar som tusan! Illamåendet är inte värsta sortens än som tur är utan kommer och går :)
  • Vivvi79
    November2017 skrev 2018-07-15 20:11:11 följande:

    Plussade idag! Småblödde i tre dagar så kollade bara för säkerhets skull om jag ändå var gravid då jag varit lite illamående och det var jag!! Inte sjunkit in än. Dessutom är jag 39 år! Fantastiskt! Har en liten gosse här hemma som snart blir 8 månader.


    Hej

    Jag är också 39 år, väntar en planerad sladdis! Känns overkligt. Tredje barnet för mig! BF 1/3.
  • minimera

    Hoppar in här :) Plussade idag, bf 23/3 och det är tredje barnet. Känns fortfarande helt overkligt! Mått konstigt i en vecka ungefär och nu på morgonen fick jag det bekräftat, jag är gravid! Är ?lite äldre? jag med, blir 34 i år :)

  • Janesan

    Hej! Idag var jag på ett tidigt vul.

    Blev flyttad fyra dagar bakåt. Men de kunde konstatera att jag var gravid. De såg hinnsäcken och gulesäcken och någon litet litet liggande i hinnsäcken. Så vi ska tillbaka om två veckor för att konstatera att hjärtat slår. Nu var det förtidigt att se.

    Men att man är gravid är ett faktum

  • Janesan
    nist skrev 2018-07-13 22:27:07 följande:

    Plussade idag så hoppar in här jag med och hoppas pyret vill stanna i magen. Kul att följas åt :)

    BF-LISTA;

    Meej - 6/3

    Frallanz - 7/3

    Långväntanefterdig - 9/3

    Jansan - 11/3

    Bunny om speed 13/3

    Nicciz 17/3

    LittleSunshine 18/3

    Aleakim90 - 19/3

    Elinmariajosefin - 8/3

    Nist 23/3


  • Ninnis01
    Janesan skrev 2018-07-16 16:28:28 följande:

    Hej! Idag var jag på ett tidigt vul.

    Blev flyttad fyra dagar bakåt. Men de kunde konstatera att jag var gravid. De såg hinnsäcken och gulesäcken och någon litet litet liggande i hinnsäcken. Så vi ska tillbaka om två veckor för att konstatera att hjärtat slår. Nu var det förtidigt att se.

    Men att man är gravid är ett faktum


    Hej

    Vad fint att se något.

    Vilken vecka är du i nu?
  • November2017
    Vivvi79 skrev 2018-07-16 08:09:33 följande:

    Hej

    Jag är också 39 år, väntar en planerad sladdis! Känns overkligt. Tredje barnet för mig! BF 1/3.


    Grattis!! Jag är beräknad 19 mars :)
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL