• Frallanz

    BF mars 2019 - stannar på FL

    Hej på er!

    De trådar jag hittat hittills verkar ha fortsatt på FB så tänkte att jag skapar en tråd för oss som har BF i mars och som stannar här på FL för fortsatt kontakt :)

    Är idag v 5 (4+4), tredje försöket med andra barnet, dem två tidigare försöken slutade i mf mars och maj så håller tummarna för att detta pyret stannar :) vul inbokat 18/7 kommer då vara i vecka 7 (6+5).

    Mina symtom är molvärk och illamående till och från, ömma bröstgårdar och blir illamående om jag inte äter såfort jag känner minsta hunger. Med sonen som idag är 3 hade jag noll symtom, förutom trötthet. Heller aldrig känt något vid de två mf jag fick så dessa symtom är helt nya :)

    Det var lite om mig, hoppas vi kan följas åt och hålla liv i tråden :) Kram på er! <3

  • Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL
  • Elinmariajosefin
    Frallanz skrev 2018-07-18 12:00:30 följande:

    Hej tjejer!

    In och uppdaterar lite, idag är en helt okej dag då illamåendet inte är sådär jättejobbigt JUST NU (pepparpeppar). Var på vul imorse, såg en böna med ett tickande hjärta. Flyttades fram från 6+5 till 7+2 så är i vecka 8.

    Fick även två olika mediciner utskrivna mot illamåendet, så håller mina tummar så hårt att dem ska hjälpa någorlunda så jag kan äta nåt annat än fil och vattenmelon. Tappat 2,5 kg på två veckor... inte fy skam det heller men man vill helat inte droppa någon vikt under graviditeten kanske...

    Läst era inlägg, ber om ursäkt för att jag inte hänger här så ofta men ska försöka hänga med lite mer när och om illamåendet lugnat sig.

    Kram på er alla!


    Åh va härligt att få se ett tickande hjärta! Och skönt att illamåendet gett sig något.

    Jag gjorde vul i torsdags i v 5+6 och då såg man ett fladder. Hade velat göra vul denna eller nästa vecka men alla kliniker har semesterstängt eller så tar de bara emot akuta fall. Haft två missfall innan så är jätteorolig och har dessutom haft små små blödningar. Men jag hoppas och ber att det vill lyckas denna gång!

    Hoppas du blir kvitt illamåendet snart och kan njuta av sommaren och graviditeten! Kram
  • Frallanz
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-18 13:43:46 följande:

    Åh va härligt att få se ett tickande hjärta! Och skönt att illamåendet gett sig något.

    Jag gjorde vul i torsdags i v 5+6 och då såg man ett fladder. Hade velat göra vul denna eller nästa vecka men alla kliniker har semesterstängt eller så tar de bara emot akuta fall. Haft två missfall innan så är jätteorolig och har dessutom haft små små blödningar. Men jag hoppas och ber att det vill lyckas denna gång!

    Hoppas du blir kvitt illamåendet snart och kan njuta av sommaren och graviditeten! Kram


    Ja det var skönt o se att det faktiskt händer nåt därinne :) man såg verkligen att därinne va ett foster o ett hjärta som fladdrade. Förstår din oro! Haft två missfall jag med, mars och maj i år så detta är tredje försöket och hoppas nu att bönan stannar. Kan du inte ringa o säga att du haft blödningar då, så kanske du får komma in? Detär nog ingen fara ska du se! Grattis till plusset förresten :)
  • Shibby

    Hej Hej,

    Hoppar gärna in här om jag får, har försökt skumma igenom inläggen, men är i sommarstugan med en gammal dator så det har gått sådär =) ...

    Jag är 27 år gammal, har en dotter som fyller 3 år i höst och har BF 25/3 enligt preglife!

  • aleakim90

    Vad mysigt med alla som fått se att där är något där inne :) själv går mina symtom upp och ner. Knappt illamående och bara lite molvärk i magen och spänningar i brösten. Börjar tvivla på att jag är gravid, men grabtest visade v3+ i förgår. Skall dock ta hcg på vc på måndag för att se om de ökat rätt sen sist. Har även planerat in ett privat ultraljud 5/8. Är då troligen v 8. Vill se att där är något som tickar där inne även om det inte stannar så vill jag veta att det funnits något där. Fick även tid för kub idag till september.

    Skall tillbaka till jobbet idag efter 5v semester. Känns sådär och kommer nog ha över allt eftersom det är en infektionsavdelning. Skall dessutom försöka hålla mig vaken hela natten trots min trötthet som nog är störta symtomet jag känner. Kan sova 24/7 just nu.

  • Nicciz
    Elinmariajosefin skrev 2018-07-18 13:37:40 följande:

    Jag hade mens 1/6 och jag är i v 6+5 idag. Så det låter troligt att dina appar stämmer. På inskrivningen brukar man inte få se nåt med hjälp av vul utan för att få göra det behöver du vända dig till en gynekolog. Dock är det extremt svårt att få tid i semesterperioden. Jag har haft två missfall innan och ville göra ett vul för att se att allt såg bra ut. Lyckades med nöd och näppe få en tid förra veckan på en privatklinik innan de stängde för semestern. Men det är säkert olika var i landet man bor. Jag bor utanför Uppsala.

    När de räknar ut bf på mvc så går de alltid efter sista mensen, oavsett om du vet när du haft äl. Det är först i v11-12 som de brukar kunna säga säkert med hjälp av vul vilket datum bf blir.

    Prova ring och be om ett vul, det skadar ju aldrig att försöka!


    Tack för ditt svar! Då bör jag ligga rätt i tid. Jag kontaktar MVC och ber om VUL. Man kan ju inte annat än fråga!
  • minimera

    Nu är det min tur att känna oro. Haft bruna flytningar sedan igår, även pyttelite rött igår. Jag VET att det inte är någon fara, men ändå springer tankarna iväg. Stack till på höger sida igår så då började tankarna på utomkveds att komma. Är mer orolig denna gången än de två förra. Kanske för att denna grav är planerad och efterlängtad, mina tidigare barn är båda två oplanerade. Är i v 5 (4+3).

  • Irmisans

    Härligt att läsa allas funderingar!

    Jag lyckades få ett hälsosamtal hos mvc förra veckan och blev framflyttad så är nu i vecka 9. Alltså bf slutet av februari eller början av mars. Gick över tiden förra gången så räknar med det den här gången med :)

    Har som ni andra molvärk och humörsvängningar, är svullen på magen och sover hela tiden. Dock har jag bara kräkts några få gånger vilket är jätteskönt (peppar peppar) då jag var sjukskriven hela förra graviditeten på grund av det :)


    Oplanerad Mamma
  • Cornelia34

    Hej!

    34 år och plussade 16 juli!!! Enligt beräkningen på förra mensens första dag och appen Preglife skulle jag alltså vara i v 5.

    BF 23/3.

    Hade en oplanerad graviditet för 10 år sedan med missfall i vecka 8. Inga barn eller graviditeter sedan dess. Känns så galet kul nu med rätt man ???? lite nervös för missfall men känns ändå bra och hoppfullt. Blev gravid efter 2-3 månaders försök.

    Mått lite illa men inga stora besvär. Ömma bröst. Framförallt jobbig yrsel!

    Känner mig grön kring allt med graviditeter och barn så ser fram emot många bra tips här på FL.

    Önskar er alla lycka till ????

  • NellaH

    31 år och väntar vårt första barn. Tog sig nästan innan vi ens han tänka tanken. Är i vecka 7+4.

    Har varit superdålig, fick en läkartid där dem först trodde att jag hade kristallsjukan. Men det visade sig sen att jag var gravid. Varit sängliggandes i över två veckor, extrem yrsel och kräks massor. Känslig för dofter, sambon åt ett chips på nedervåningen och jag kräks direkt. Har levt på blåbärssoppa sen förra måndagen.

    Har testat alla råd som går att få utan resultat. Fick igår Lergigan komp utskrivet och peppar peppar så har jag inte kräkts på 24h nu. Läst att många har haft problem med att bli sjukskrivna och tråkiga läkare. Men där ska jag inte klaga, supergulliga och blev sjukskriven direkt.

    Ska bli kul att följa alla ????

Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL