• Anonym (P)

    SD varför är du för / emot?

    Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

    Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

  • Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Emot)

    [quote=78890679][quote-nick]Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 08:41:25 följande:[/quote-nick][/quote]

    Vad är problemet?! Sverige godkänner inte abort i vecka 22!!!

  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Emot) skrev 2018-07-18 08:48:16 följande:

    [quote=78890679][quote-nick]Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 08:41:25 följande:[/quote-nick]


    Vad är problemet?! Sverige godkänner inte abort i vecka 22!!![/quote]

    Vad är problemet att inse att sverige kan godkänna aborter i vecka 21+6 (vecka 22)
  • Anonym (Emot)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 08:37:03 följande:

    Jag hade hellre haft en abortgräns vid vecka 12 än att kunna göra fri abort så sent och ångra sig för resten av livet . Ju senare en abort genomförs desto större psykiskt lidande för modern då man skapat mer band till barnet än om aborten genomförts senare. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur dåligt jag skulle komma att må efter det och jag känner mig nästan lurad att imgen förvarna mig om hur foster ser ut i den veckan m.m för den bilden av mitt barn som jag aborterade och fick föda fram kommer aldrig försvinna. Antar att du är man


    Jag kan förstå att det är en hemsk upplevelse. Men oavsett din erfarenhet vill inte jag att staten ska bestämma om en kvinna får lov att göra abort eller inte mellan veckan 13-17. Det ska inte vara ett myndighetsbeslut.

    Jag tänker inte heller gå in på varför du inte gjorde abort tidigare eller din anledning till den. Det är irrelevant. Men du måste ändå förstå ditt eget beslut i det och att det finns andra som är i din sits där abort var det bästa alternativet. Genom att rösta på SD tar du bort den möjligheten för andra kvinnor.

    Varför skulle jag va man? Jag argumenterar ju för kvinnors rätt till sin egen kropp!
  • Anonym (Emot)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 08:51:08 följande:

    Vad är problemet?! Sverige godkänner inte abort i vecka 22!!!


    Vad är problemet att inse att sverige kan godkänna aborter i vecka 21+6 (vecka 22)[/quote]

    Men inte utan anledning! Och det gör socialstyrelsen beslut om. Inte kvinnan själv!
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Emot) skrev 2018-07-18 08:58:46 följande:

    Jag kan förstå att det är en hemsk upplevelse. Men oavsett din erfarenhet vill inte jag att staten ska bestämma om en kvinna får lov att göra abort eller inte mellan veckan 13-17. Det ska inte vara ett myndighetsbeslut.

    Jag tänker inte heller gå in på varför du inte gjorde abort tidigare eller din anledning till den. Det är irrelevant. Men du måste ändå förstå ditt eget beslut i det och att det finns andra som är i din sits där abort var det bästa alternativet. Genom att rösta på SD tar du bort den möjligheten för andra kvinnor.

    Varför skulle jag va man? Jag argumenterar ju för kvinnors rätt till sin egen kropp!


    Jag kan lova att inte bara jag utan dom allra flesta som gjort så sena aborter hade hellre sett en abortgräns vid vecka 12. Hade du varit kvinna och genomfört en abort så sent så hade du förstått vad jag menar
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Emot) skrev 2018-07-18 09:00:32 följande:

    Vad är problemet att inse att sverige kan godkänna aborter i vecka 21+6 (vecka 22)


    Men inte utan anledning! Och det gör socialstyrelsen beslut om. Inte kvinnan själv![/quote]

    Kvinnan skickar in en ansökan och Socialstyrelsen godkänner. Anledningen kan vara att mamman är mycket psykisk sjuk eller mycket ung och då handlar det om att modern är så instabil och inte att fostret inte är livsdugligt. Och som sagt så får man inte glömma att trots dessa omständigheter genomförs ytterst få aborter redan efter vecka 12.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 08:47:18 följande:
    phpSxvfMB44703.jpg
    Du har svårt att ta till dig fakta, gå till källan och inte någon artikel som råkar styrka det du tycker bör vara sant.
    Här är studien som refereras i alla artiklarna du och jag har länkat till.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4438860/

    "22 weeks; 5–11%"

    Som sagt; SD:are har inte så bra koll på fakta.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-18 09:03:42 följande:
    Jag kan lova att inte bara jag utan dom allra flesta som gjort så sena aborter hade hellre sett en abortgräns vid vecka 12. Hade du varit kvinna och genomfört en abort så sent så hade du förstått vad jag menar
    Hur kan du veta vad andra kvinnor tycker och tänker?
    Men det går i linje med din kommentar om "sinnessjukt".

    Du verkar ha lite svårt att sätta dig in i andras situation och har en skev verklighetsuppfattning.
  • Anonym (aldrig SD)

    Jag kan första synen på abort SD:are har, det är verkligen inte en lätt fråga.
    Man ställer kvinnans rätt till sin egen kropp mot något som kan komma att bli ett människoliv.

    Däremot måste man vara idiot eller rasist om man accepterar att man röstar på personer som gick med i ett parti med rasistiska punkter i sitt partiprogram.

  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-18 09:27:08 följande:

    Du har svårt att ta till dig fakta, gå till källan och inte någon artikel som råkar styrka det du tycker bör vara sant.

    Här är studien som refereras i alla artiklarna du och jag har länkat till.

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4438860/

    "22 weeks; 5?11%"

    Som sagt; SD:are har inte så bra koll på fakta.


    Detta är fakta. Och fakta ändras hela tiden eftersom utvecklingen blir bättre för varje år. När är den artikeln skriven egentligen? Läkare hade aldrig försökt rädda foster om det var så liten chans som du påstår och många hade fått stora handikapp vilket är väldigt ovanligt hos förtidigt födda då de allra flesta barn kan räddas och klara sig utan större eller inga handikapp. Och du, smart att dra alla över en kant.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?