• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow
    LLW skrev 2018-08-01 22:36:15 följande:

    Ska absolut testa poddarna! Har lyssnar klart på både ivf och ruvarpodden så behöver något nytt :)

    Inga känningar alls, inte ens ont i brösten som jag brukar ha. Ingen spotting heller, innan jag tog bort polypen hade jag alltid spotting varje dag en vecka innan mens. Skönt att slippa! Har du några känningar än?

    Tog ett test imorse som var negativt, men jag var helt inställd på det så det gjorde inte lika ont som vanligt. Har fullt fokus på ivf:en nu. Shit, ska dit om några timmar. Hur ska man kunna sova?


    Hur gick det för er idag?:)
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-08-02 17:29:33 följande:

    Vilka härliga nyheter!


    Ja blev så otroligt glad och tacksam, hoppas att de överlever så jag får bli ruvare from lördag:) Hur är allt med dig?
  • Jooosen
    jaktenpaflow skrev 2018-08-02 18:16:40 följande:

    Så spännande!:) Tack snälla!! Hur går det för dig när hade du ditt första samtal?


    Vi har bara fått hem godkänd remiss så ska välja bland 5 kliniker här i Sthlm! Vi har bestämt vilken så ska försöka nå dom nästa vecka efter sommarstängning o förhoppningsvis är det inte såååå lång väntetid! Var detta din första ivf omgång?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-08-02 18:19:04 följande:

    Ja blev så otroligt glad och tacksam, hoppas att de överlever så jag får bli ruvare from lördag:) Hur är allt med dig?


    Hoppas också på det och det låter som bra odds med 6 stycken!

    Bra här! Bortsett från att jag håller på att smälta bort i värmen. ;)
  • LLW
    jaktenpaflow skrev 2018-08-02 18:18:05 följande:

    Hur gick det för er idag?:)


    Sådär! Gick igenom alla våra provsvar och fick veta att vi inte kan börja förens om ca 2 månader, eftersom jag först måste göra en konisering då jag har cellförändringar. Kändes riktigt tråkigt att behöva vänta ännu längre. Har haft idag som mål så länge och sen lades det på ännu mer väntetid :/ men försöker fokusera på att vi iallafall är i gång! :)
  • jaktenpaflow
    Jooosen skrev 2018-08-02 19:07:13 följande:

    Vi har bara fått hem godkänd remiss så ska välja bland 5 kliniker här i Sthlm! Vi har bestämt vilken så ska försöka nå dom nästa vecka efter sommarstängning o förhoppningsvis är det inte såååå lång väntetid! Var detta din första ivf omgång?


    Just det så var det, ni valde Sophiahemmet va? Jag har en tid där typ den 26 augusti så säg till när ni ska ringa och boka så kan jag ringa och avboka den precis innan nu ringer haha:) I våras när jag opererade bort mina äggledare så bokade jag en tid där. Sen hittade jag ju en i Uppsala med sommaröppet så tog den trots att vi bor i Sthlm:)

    Ja det är första och förhoppningsvis den enda IVF omgången. Hoppas så att det tar sig..:( Eller iallafall att vi får några blastocyster till frysen..
  • jaktenpaflow
    LLW skrev 2018-08-02 21:13:46 följande:

    Sådär! Gick igenom alla våra provsvar och fick veta att vi inte kan börja förens om ca 2 månader, eftersom jag först måste göra en konisering då jag har cellförändringar. Kändes riktigt tråkigt att behöva vänta ännu längre. Har haft idag som mål så länge och sen lades det på ännu mer väntetid :/ men försöker fokusera på att vi iallafall är i gång! :)


    Usch vad trist när man sett fram emot och hoppats på något. Men ändå så skönt att bollen är i rullning!! :)
  • Jooosen
    jaktenpaflow skrev 2018-08-02 21:37:39 följande:

    Just det så var det, ni valde Sophiahemmet va? Jag har en tid där typ den 26 augusti så säg till när ni ska ringa och boka så kan jag ringa och avboka den precis innan nu ringer haha:) I våras när jag opererade bort mina äggledare så bokade jag en tid där. Sen hittade jag ju en i Uppsala med sommaröppet så tog den trots att vi bor i Sthlm:)

    Ja det är första och förhoppningsvis den enda IVF omgången. Hoppas så att det tar sig..:( Eller iallafall att vi får några blastocyster till frysen..


    Ja precis!! Haha ja jag säger till då :p.. vi ville ju göra utredning där först men kom aldrig fram i telefonen! Så är så rädd att den kommer bli knepigt att nå dom, speciellt efter sommarstängt! Hoppas inte. Å va skönt med sommaröppet! Vad heter det stället? Ja hoppas verkligen det går bra!!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Kumminsilver

    Hoppar in här. Igår startade mensen och idag var jag på ultraljudsundersökning för att se så det inte fanns cystor osv. Hon hittade en liten cysta på 1 cm men den var utanför äggstocken och inget att oroa sig över sa hon, utan helt normalt tydligen... Känns lite oroväckande ändå tycker jag. Hur som helst, livmodern såg ut som den skulle och hon tyckte jag hade bra äggreserv. Fick grönt ljus att starta medicinerna så idag var sprutdag 1. Detta blir andra ivf-omgången. Första gången tog jag gonal-f men nu blir det menopur av någon anledning.

  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-08-02 22:42:13 följande:

    Hoppar in här. Igår startade mensen och idag var jag på ultraljudsundersökning för att se så det inte fanns cystor osv. Hon hittade en liten cysta på 1 cm men den var utanför äggstocken och inget att oroa sig över sa hon, utan helt normalt tydligen... Känns lite oroväckande ändå tycker jag. Hur som helst, livmodern såg ut som den skulle och hon tyckte jag hade bra äggreserv. Fick grönt ljus att starta medicinerna så idag var sprutdag 1. Detta blir andra ivf-omgången. Första gången tog jag gonal-f men nu blir det menopur av någon anledning.


    Hej och välkommen! Härligt att vara igång! Har du gjort IVF tidigare eller är det första gången?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018