• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-02 18:19:04 följande:

    Ja blev så otroligt glad och tacksam, hoppas att de överlever så jag får bli ruvare from lördag:) Hur är allt med dig?


    Åååå va roligt. Håller alla tummarna.
  • Kumminsilver
    Akira Öken skrev 2018-08-02 23:05:57 följande:

    Hej och välkommen! Härligt att vara igång! Har du gjort IVF tidigare eller är det första gången?


    Ja det är skönt att vara igång och känna att det händer något och att man inte bara går runt och väntar. Har gjort ivf 1 gång tidigare (och försök med frysta embryon från det sen) och fick då 14 ägg som blev 6 st AA blastocyster. Två graviditeter blev det av dessa men missfall båda gånger tyvärr. Förhoppningsvis går det bättre denna gången *håller tummarna*.
  • Percafluviatilis

    Har inom loppet av en månad fått två gravidbesked. Hur överlever man? Jag känner att jag kommer glida ifrån dessa vänner för jag pallar inte se vad som sker med dem. Man känner sig så hemsk och vidrig.

  • LLW
    Percafluviatilis skrev 2018-08-03 11:40:33 följande:

    Har inom loppet av en månad fått två gravidbesked. Hur överlever man? Jag känner att jag kommer glida ifrån dessa vänner för jag pallar inte se vad som sker med dem. Man känner sig så hemsk och vidrig.


    Så jävla tufft är det <3 min bästa vän blev gravid av misstag, hennes kille ville inte ens behålla barnet men hon lyckades övertala honom. Känns som ett hån när man själv kämpar och misslyckas om och om igen.

    Går och väntar på att en annan vän ska berätta att hon är gravid, vet att dom nyligen börjat försöka.

    Går inte att komma ifrån att det är förjävligt. Men försöker tänka att mina chanser att bli gravid inte minskar för att de blir gravida. Men den tanken är ibland svår att hålla fast i. Har inga svar, men är det för jobbigt är det alltid helt okej att ta avstånd från dem ett tag. Ditt eget välbefinnande måste komma i första hand!
  • Percafluviatilis
    LLW skrev 2018-08-03 12:01:06 följande:

    Så jävla tufft är det <3 min bästa vän blev gravid av misstag, hennes kille ville inte ens behålla barnet men hon lyckades övertala honom. Känns som ett hån när man själv kämpar och misslyckas om och om igen.

    Går och väntar på att en annan vän ska berätta att hon är gravid, vet att dom nyligen börjat försöka.

    Går inte att komma ifrån att det är förjävligt. Men försöker tänka att mina chanser att bli gravid inte minskar för att de blir gravida. Men den tanken är ibland svår att hålla fast i. Har inga svar, men är det för jobbigt är det alltid helt okej att ta avstånd från dem ett tag. Ditt eget välbefinnande måste komma i första hand!


    Ja, det går liksom inte att komma ifrån på något vis. Allra jobbigast är att jag gifter mig nästa vecka och nu fick veta detta. Kommer tänka på detta så mycket under dagen.. Hoppades att det inte skulle ske innan bröllopet. Vidriga infertilitet.
  • Kumminsilver
    Percafluviatilis skrev 2018-08-03 11:40:33 följande:

    Har inom loppet av en månad fått två gravidbesked. Hur överlever man? Jag känner att jag kommer glida ifrån dessa vänner för jag pallar inte se vad som sker med dem. Man känner sig så hemsk och vidrig.


    Sånt där är jättejobbigt. Jag slutar alltid följa folk som blir gravida/får barn på Facebook för att slippa se deras bilduppdateringar men kan fortsätta vara vänner där ändå. Min ena kusin fick barn förra året och jag kunde inte alls glädjas utan mådde bara så dåligt. Har undvikit henne och nu har vi knappt haft kontakt alls på över ett år. Har hört att de börjat prata om syskon... Och samtliga av mina andra kusiner har berättat att de funderar på att börja försöka få till första snart och jag får ångest bara jag tänker på det... Känner mig lite rutten som är så avundsjuk och missunnsam men kan inte hjälpa det.
  • Percafluviatilis
    Kumminsilver skrev 2018-08-03 13:10:11 följande:

    Sånt där är jättejobbigt. Jag slutar alltid följa folk som blir gravida/får barn på Facebook för att slippa se deras bilduppdateringar men kan fortsätta vara vänner där ändå. Min ena kusin fick barn förra året och jag kunde inte alls glädjas utan mådde bara så dåligt. Har undvikit henne och nu har vi knappt haft kontakt alls på över ett år. Har hört att de börjat prata om syskon... Och samtliga av mina andra kusiner har berättat att de funderar på att börja försöka få till första snart och jag får ångest bara jag tänker på det... Känner mig lite rutten som är så avundsjuk och missunnsam men kan inte hjälpa det.


    Ja... Det går liksom inte att förhålla sig till det. De jag känner är inte personer som kommer uppdatera om det på sociala medier så mycket men jag kommer nog inte orka ha kontakt med dem. Jag orkar verkligen inte.
  • LLW
    Percafluviatilis skrev 2018-08-03 12:13:39 följande:

    Ja, det går liksom inte att komma ifrån på något vis. Allra jobbigast är att jag gifter mig nästa vecka och nu fick veta detta. Kommer tänka på detta så mycket under dagen.. Hoppades att det inte skulle ske innan bröllopet. Vidriga infertilitet.


    Fy fan. Är det personer som kommer på bröllopet? Vet dom om er sits?

    Vi gifte oss för några månader sen och ville ha barnfritt. En av gästerna tog ändå med sig sitt barn, kunde tydligen inte hitta barnvakt. Ärligt talat kunde hennes kille stannat hemma med barnet då han inte kände någon där, knappt oss som gifte oss. Det sista man vill på SIN dag är att påminnas om någonting dåligt. Nu gick det bra tillslut, jag var så inne i min bubbla att jag knappt märkte barnet.

    Jag tror och hoppas att er dag kommer bli helt fantastisk och att du kommer vara så uppfylld med kärlek och förväntningar på dagen att du inte kommer ha tid att tänka på något annat. <3
  • jaktenpaflow
    Jooosen skrev 2018-08-02 21:59:35 följande:

    Ja precis!! Haha ja jag säger till då :p.. vi ville ju göra utredning där först men kom aldrig fram i telefonen! Så är så rädd att den kommer bli knepigt att nå dom, speciellt efter sommarstängt! Hoppas inte. Å va skönt med sommaröppet! Vad heter det stället? Ja hoppas verkligen det går bra!!!


    Men hade ni inte gjort utredning?:) Tror inte de är knepiga att nå:) Ja så skönt, det är andra året nu de ha öppet under sommaren. Rätt ny klinik GynHälsans Fertilitetsklinik heter dem:)
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-08-02 23:21:04 följande:

    Ja det är skönt att vara igång och känna att det händer något och att man inte bara går runt och väntar. Har gjort ivf 1 gång tidigare (och försök med frysta embryon från det sen) och fick då 14 ägg som blev 6 st AA blastocyster. Två graviditeter blev det av dessa men missfall båda gånger tyvärr. Förhoppningsvis går det bättre denna gången *håller tummarna*.


    Vad tråkigt att höra om missfallen. Har de hittat någon förklaring till dem? Har ni embryon kvar i frysen eller börjar ni om med en ny behandling? Håller också tummarna för att det går bättre den här gången!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018