• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-08-14 10:28:43 följande:

    Hej!! Så roligt med ny tråd! 

    Ska göra mitt första FET i stimulerad cykel nu i nästa cykel efter 2 misslyckade färskförsök. Negativt första gången och positivt andra gången (OJ vilken lycka att se ett plus!!!) med tidigt missfall bara ett par dagar senare tyvärr. 

    Jag är 34 och min man likaså, försökt i 3 år att bli gravida och har egentligen ingen förklaring varför det inte fungerar, vi fick 2 embryon till frysen under senaste försöket som vi nu ska försöka väcka till liv

    Känner igen flera här i tråden sedan tidigare och hoppas verkligen det är vår tur nu!! Härligt om man kan peppa, trösta och finnas där för varann då det är tufft med behandlingarna både fysiskt och psykiskt. Gör mina IVF i Prag, på Gennet klinken.

    Kram alla ser fram emot att följas åt till många plus!


    Hej igen och välkommen! Hoppas verkligen att det går hela vägen nu! Sätter ni in båda samtidigt?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-08-14 16:19:37 följande:

    Tack. Ja precis. Jag har så svårt att ens se framför mig att ja e gravid, med magen o allt. Har inte läst igenom så noga här men vad är din status nu? Kram !


    Nedregleras just nu med Suprefact sedan två veckor tillbaka. Imorgon ska vi på ultraljud för att planera fortsatt behandling med Menopur.
  • Akira Öken
    LillaAw skrev 2018-08-14 17:28:34 följande:

    Imorgon har jag mitt äggplock och är väldigt nervös. Men förra gången gick det bra och det är med samma läkare som jag gillar. Hoppas äggen har bra kvalitet den här gången.


    Förstår att du är nervös, men det kommer säkert att gå jättebra! Ska tänka på dig imorgon.
  • Saner

    Idag fick vi tillbaka 1 av våra frysta 4 blacocyster. Hoppas den stannar kvar. Test om 15 dagar....Gud va långsamt de dagarna kommer ta hehe.

  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-08-14 20:11:56 följande:

    Nedregleras just nu med Suprefact sedan två veckor tillbaka. Imorgon ska vi på ultraljud för att planera fortsatt behandling med Menopur.


    Lycka till massor..!!!
  • Saner
    Inalina skrev 2018-08-14 10:28:43 följande:

    Hej!! Så roligt med ny tråd! 

    Ska göra mitt första FET i stimulerad cykel nu i nästa cykel efter 2 misslyckade färskförsök. Negativt första gången och positivt andra gången (OJ vilken lycka att se ett plus!!!) med tidigt missfall bara ett par dagar senare tyvärr. 

    Jag är 34 och min man likaså, försökt i 3 år att bli gravida och har egentligen ingen förklaring varför det inte fungerar, vi fick 2 embryon till frysen under senaste försöket som vi nu ska försöka väcka till liv

    Känner igen flera här i tråden sedan tidigare och hoppas verkligen det är vår tur nu!! Härligt om man kan peppa, trösta och finnas där för varann då det är tufft med behandlingarna både fysiskt och psykiskt. Gör mina IVF i Prag, på Gennet klinken.

    Kram alla ser fram emot att följas åt till många plus!


    Usch så tråkigt de inte gick vägen. Håller tummarna för denna FET. När tror du det sker? Ja gjorde mitt första idag. Nervöst
  • Hontmail
    Akira Öken skrev 2018-08-14 20:11:56 följande:

    Nedregleras just nu med Suprefact sedan två veckor tillbaka. Imorgon ska vi på ultraljud för att planera fortsatt behandling med Menopur.


    Jag ska göra exakt samma som dig imorgon. Kolla nedregleringen med Synarela och göra upp start med Menopur. Skönt jag inte är igång sist av alla. Känns som hela familjeliv redan är ruvare. Har känts så frustrerande att bara sitta och vänta.
  • Kumminsilver
    Akira Öken skrev 2018-08-13 22:08:13 följande:
    Grattis till fint resultat! Hoppas att det går bra nu!
    Tack, ja det får vi hoppas!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-13 22:21:17 följande:
    Men wow!!! Vilka toppenresultat!! Så himla kul!!! Hoppas verkligen att de befruktas och växer till sig fint!! Och så skönt att du inte kände något under plocket, perfekt dag! Odlar de vidare till blastocyster om ni får många befruktade?

    Svullnaden har blivit ännu värre:( Funderar på att ringa kliniken imorgon. Ser ut som att jag är gravid i 6 månaden och magen helt stenhård:( I övrigt mår jag bra och jag har inte ont eller så..
    Ja verkligen! Nja det gör de ibland om paret vill och har möjlighet, men oftast verkar de odla till dag 3 och jag fick tid till embryoåterföring redan innan äggplocket så det fanns liksom ingen diskussion om det alls. Så på torsdag ska jag få ett tredagars insatt, om det finns nåt alltså.

    Vad jobbigt, men ändå skönt att du inte har ont! Ringde du idag? Jag sitter också här med uppblåst, stenhård "gravid"mage. Det började på riktigt några timmar efter att jag tagit första östrogen- och progesterontabletterna i morse. Måste gå lätt framåtlutad också för annars drar det och spänner för mycket i magen. Förhoppningsvis lägger det sig snart för oss båda.
  • Kumminsilver
    Saner skrev 2018-08-14 20:16:48 följande:

    Idag fick vi tillbaka 1 av våra frysta 4 blacocyster. Hoppas den stannar kvar. Test om 15 dagar....Gud va långsamt de dagarna kommer ta hehe.


    Åh vad spännande! Hoppas det går vägen nu då! Förstår att det går långsamt. Tycker att väntan på graviditetstest är bland det jobbigast med varje försök. Då kan man ju inte göra något annat än att vänta.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018