• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    Carpan14 skrev 2018-08-16 16:37:56 följande:

    Hej!

    Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

    Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.


    Hej! Roligt att du vågade din in Solig Så spännande med ruvardag 13, du har inte tjuvtestat ännu? Man har väldigt mycket stöd i trådarna här på FL så jag känner mig mer positiv än något annat att ha FL-systrar som förstår allt man går igenom, vare sig det är bra eller mindre bra saker som händer Glad! stort lycka till!!
  • LillaAw
    Kumminsilver skrev 2018-08-16 13:54:15 följande:

    Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.

    Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.


    Grattis :) härligt att ni fick så många! Hoppas du mår bättre från överstimuleringen snart!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Akira Öken
    LillaAw skrev 2018-08-16 10:03:12 följande:

    Vi fick reda idag på att vi har 5 befruktade ägg som ska odlas i 5 dagar och sättas in på måndag om det blir något. Är rädd och orolig att inget ska klara sig till dag 5. Förra gången fick vi 3 befruktade som alla dog. Usch denna oro och väntan :/


    Förstår öron! Man vet aldrig hur det ska bli. Men 5 befruktade låter bra. Håller tummarna för dem och er.
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-08-16 13:54:15 följande:

    Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.

    Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.


    Härligt! Skönt om ni även skulle få några till frysen.

    Ska du på återbesök för att kolla att dina värden inte försämras och så?
  • jaktenpaflow
    Carpan14 skrev 2018-08-16 16:37:56 följande:

    Hej!

    Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

    Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.


    Välkommen! Det här är en härlig tråd och du kan få mycket pepp och stöd!:)

    Usch ja den där ruvningstiden... Jag vågade inte testa men sen fick jag bekräftad grav vid blodprov då jag blivit lätt överstimulerad. Så du ruvar på två rackare? Vart går ni någonstans?
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-16 13:39:24 följande:

    Ååh grattis!! Hoppas det går ela vägen nu också då!


    Tack snälla!! Ja jag hoppas verkligen det!:)
  • Akira Öken
    Kawi skrev 2018-08-16 15:35:20 följande:

    Funderar på en sån praktisk grej inför uppstart IVF-behandling - hur gör man  med alla läkarbesök, för det blir ju en del? Tänker på frånvaro från jobb. Särskilt om man har långt att åka, så lär det ju bli en del timmar som läggs på det, totalt sett. Tar ni ut ledighet..? En fundering som dök upp hos mig :)


    Tänker att det beror lite på vad man har för arbete och vilken relation man har till sin chef. Jag berättade för chefen vid ivf-behandling 2. Jag sjukskriver mig vid ägguttag, men använder flextid vid läkarbesök.
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-16 13:54:15 följande:

    Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.

    Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.


    Grattis till ruvningen!! Så spännande!:) Håller verkligen tummarna. Men wow vilka toppenresultat! Hoppas ni får många fina blastocyster till frysen:) Usch jag vet hur det känns. Har själv blivit överstimulerad och gått upp 5 kg:( Ser ut som att jag är gravid i 8e månaden. Så himla jobbigt både psykiskt och fysiskt. Folk tror ju att jag är höggravid. Ska tillbaka till läkaren imorgon. Jobbar du som vanligt?
  • Akira Öken
    Carpan14 skrev 2018-08-16 16:37:56 följande:

    Hej!

    Hoppar in i tråden om det är ok. Har dock redan genomgått en IVF i höstas som resulterade i minus och är inne på mitt andra och är just nu på ruvardag 13.

    Har inte haft mod att skriva här innan, varför vet jag inte. Är rädd för att bli tvungen att informera om ett minus när man såklart bara önskar plus.


    Hej och välkommen!

    Vad spännande med ruvardag 13! Hur mår du och hur har behandlingen varit för dig?

    Man behöver inte känna sig tvungen att informera om något, utan du kan lugnt dela med dig att precis det du önskar. :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018