• Loppan84

    Följas åt ner i vikt med start i augusti?

    Är det nån mer som ska jobba för viktnedgång som vill följas åt?

    Skriver typ en ?mall? här som andra också kan följa om ni vill vara med.

    Bakgrund:

    Jag har en son på 20 mån. Rätt efter förlossningen gick jag ner nästan hela gravidvikten och låg där tills jag slutade amma. Sen dess (sista 8 mån) har jag sakta men säkert gått upp 8 kg. Jag började nämligen äta väldigt mkt socker när jag ammade då amningen triggade ett sjukt sötsug som jag tyvärr har fortsatt underhålla. Så det är dags att ta tag i detta.

    Vikt/mått

    Väger 66 kg till mina 164 cm. Midjemått 85 cm, höftmått 100 cm.

    Mål:

    57 kg. Midjemått 75 cm, höftmått 95 cm.

    Kost:

    Prövar äta sockerfritt. Ska ligga på nettokalorier på ca 1400 per dag enligt appen Lifesum som jag använder.

    Träning:

    - högintensiv träning (löpning, spinning etc här måste jag prova mig fram pga det var längesen jag gjorde detta) 1 gång/vecka minst.

    - ashtangayoga (intensiv styrkeyoga som jag är van vid och motiverar mig) 2-3 ggr per vecka.

    - snabba promenader/cykling till och från jobb (ca 2 km per väg) 2 dagar per vecka

  • Svar på tråden Följas åt ner i vikt med start i augusti?
  • BossHoss
    sobrio88 skrev 2018-11-22 10:21:35 följande:
    Det kanske i och för sig är möjligt att man kan men jag har läst mig till att bär innehåller en del kolhydrater (inte i närheten av andra efterrätter men ändå) och jag försöker hålla en låg nivå på kolhydraterna. Dessutom tycker jag att om man äter samma sak varje dag så blir det inget speciellt med det. Som det är nu så är det en sån sak jag unnar mig på helgen för jag tycker det är gott och om det är nåt speciellt. Typ som igår när jag fick tillbaka resultatet på en tenta och kände att jag ville fira lite Skrattande
    Kör man på strikt LCH skall man inte äta mer än 20g kolhydrater om dagen, hur man lägger upp det är ju upp till var och en, jag åt en lite burk pringles chips härromdagen, inga problem, för det var mitt kolhydrats intag den dagen.

    Men vist vill man ha det som något speciellt så skall man inte äta det varje dag

    Och nu skall jag ta min frukost ser jag...
    Mmm
    Proteindrink och Linfröolja Kräks
  • sobrio88
    BossHoss skrev 2018-11-27 08:36:39 följande:

    Kör man på strikt LCH skall man inte äta mer än 20g kolhydrater om dagen, hur man lägger upp det är ju upp till var och en, jag åt en lite burk pringles chips härromdagen, inga problem, för det var mitt kolhydrats intag den dagen.

    Men vist vill man ha det som något speciellt så skall man inte äta det varje dag

    Och nu skall jag ta min frukost ser jag...

    Mmm

    Proteindrink och Linfröolja 


    Jag tycker det fort springer iväg till de 20 grammen även om man äter bra mat. Det finns ju lite kolhydrater i grönsaker också och för att jag ska bli mätt så behöver jag äta en del Vad åt du mer den dagen om du lyckades klara 20 g även med pringles?

    För övrigt har jag inget av värde att rapportera den här veckan. Är på väg att få mens så vikten står stilla just nu (skyller på det iaf, åt lite god mat i helgen så det kan nog kanske också spela in )
  • Loppan84
    sobrio88 skrev 2018-11-27 09:20:23 följande:

    Jag tycker det fort springer iväg till de 20 grammen även om man äter bra mat. Det finns ju lite kolhydrater i grönsaker också och för att jag ska bli mätt så behöver jag äta en del Vad åt du mer den dagen om du lyckades klara 20 g även med pringles?

    För övrigt har jag inget av värde att rapportera den här veckan. Är på väg att få mens så vikten står stilla just nu (skyller på det iaf, åt lite god mat i helgen så det kan nog kanske också spela in )


    Om vikten står still mensvecksn så tar jag det som nedgång på ca 0,5 kg den veckan för jag rasar alltid 1-1,5 veckan efter så då blir det ca 0,5 fördelat på de två veckorna ;) går upp mkt vätska runt ägglossning också ca 2 kg men vara kortare än mensen (ca 1 dygn, max 2, men runt mensen är det snarare 4-5)
  • Loppan84

    Sjuka barn i 6 dagar här och försöker jobba ikapp på kvällarna så har knappt varit utanför dagen, absolut inte hunnit träna. Och småäter gör man ju också när man bara går hemma :-/ Men ligger kvar på 63-63,5 denna veckan så får se det som positivt.

  • BossHoss
    sobrio88 skrev 2018-11-27 09:20:23 följande:
    Jag tycker det fort springer iväg till de 20 grammen även om man äter bra mat. Det finns ju lite kolhydrater i grönsaker också och för att jag ska bli mätt så behöver jag äta en del Vad åt du mer den dagen om du lyckades klara 20 g även med pringles?

    För övrigt har jag inget av värde att rapportera den här veckan. Är på väg att få mens så vikten står stilla just nu (skyller på det iaf, åt lite god mat i helgen så det kan nog kanske också spela in )
    Fan ingen aning vad jag åt den dagen.
    Tror mest det var kyckling faktiskt och lite för lite överlag.

    Sedan så kan det hända att jag går över gränsen lite lite om jag känner kroppen behöver det, men normalt sett så äter jag proteindrinkar, kött, purepasta, korvar, ost,  och fett av olik slag, LCHF bröd är bara dåligt oftast, finns lite "knäckebröd som är gott"

    tränar  dryga timmen varje dag
  • BossHoss
    Loppan84 skrev 2018-11-27 09:27:18 följande:

    Och småäter gör man ju också när man bara går hemma :-/


    NEJ man dricker sig mätt i så fall, du får inte komma med ursäkter, det är sådant som gör att man inte håller vikten efter lyckat resultat heller.
    Bit ihop och ta ett glas vatten eller vad du nu dricker.. 
  • Loppan84
    BossHoss skrev 2018-11-27 09:30:35 följande:

    NEJ man dricker sig mätt i så fall, du får inte komma med ursäkter, det är sådant som gör att man inte håller vikten efter lyckat resultat heller.

    Bit ihop och ta ett glas vatten eller vad du nu dricker.. 


    Hur går det för dig själv? Ser att du bara varit inne här och talat om hur alla ska äta men inte delat ett ord om dig själv ;) denna tråden var tänkt för att de som kämparna med att gå ner i vikt skulle peppa varandra så dela gärna vad ditt mål är och vad din plan är också, inte bara pika andra ;) och om du nu vill ha kommentarerna på vad man ska eller inte ska äta - pringles känns ju som det absolut sämsta man kan äta faktiskt så det tycker jag du ska hålla dig borta från
  • BossHoss
    Loppan84 skrev 2018-11-27 09:41:58 följande:
    Hur går det för dig själv? Ser att du bara varit inne här och talat om hur alla ska äta men inte delat ett ord om dig själv ;) denna tråden var tänkt för att de som kämparna med att gå ner i vikt skulle peppa varandra så dela gärna vad ditt mål är och vad din plan är också, inte bara pika andra ;) och om du nu vill ha kommentarerna på vad man ska eller inte ska äta - pringles känns ju som det absolut sämsta man kan äta faktiskt så det tycker jag du ska hålla dig borta från
    Jodå jag har gått ner ganska ok, men väger eller mäter inte. Får snart ta nya hål i skärpet, har byxor som sitter löst som jag inte kunde ha förr.
    Så jodå det går åt rätt håll
    Men jag har ganska långt kvar till mitt mål, så kanske nästa sommar närmar jag mig lite..

    Pika?
    Vet inte vad du anser om att peppa och stötta. Men för mig är det inte att stryka medhårs när man slarvar utan att säga ifrån.
    Jag har haft en enda ätar dag som jag fick äta vitt bröd på sedan i augusti och jag tror på att man hjälper varandra genom att stötta mer när man slarvar än när det går bra.. för det svåra är att va karaktär i alla lägen.

    Och äter man LCHF som jag gör så får jag tex äta friterade svålar, rent smör, fet bacon osv så i det fallet var just pringels helt ok för mig att äta, enligt min diet.
  • BossHoss
    Loppan84 skrev 2018-11-27 09:41:58 följande:
    Hur går det för dig själv? Ser att du bara varit inne här och talat om hur alla ska äta men inte delat ett ord om dig själv ;) denna tråden var tänkt för att de som kämparna med att gå ner i vikt skulle peppa varandra så dela gärna vad ditt mål är och vad din plan är också, inte bara pika andra ;) och om du nu vill ha kommentarerna på vad man ska eller inte ska äta - pringles känns ju som det absolut sämsta man kan äta faktiskt så det tycker jag du ska hålla dig borta från
    Ser däremot att jag inte nämnt om mig själv, men var med i två andra trådar inom liknande område, så kan ha slarvat lite i denna tråd med det
Svar på tråden Följas åt ner i vikt med start i augusti?