• baralillatant

    Udda kalasideér?

    Hej!

    Tio tjejer, åtta år gamla.

    Någon som har kretiva ideér till ett kalas?

    Badhus har vi redan haft.

    Bowling känns dom lite för små för.

    Bio är inte riktigt att umgås.

    Nån som kommer på nått annat?

    Vi bor inte i storstad så det finns tex inget lekland.

  • Svar på tråden Udda kalasideér?
  • baralillatant
    Almina skrev 2018-08-15 21:28:01 följande:

    Här är gympasalar billiga att hyra, men sånt kan ju förstås variera.

    Många idrottsföreningar har klubbstugor som de hyr ut, men där kan ju priserna också variera. Är någon i familjen aktiv i någon förening så kan man i land få rabatt.

    Har dottern någon fritidsaktivitet? Var utövas den? Är det en lokal man kan hyra? Kanske för en liknande aktivitet.

    Annars är det svårt att veta vad det finns för ställen där ni bor (eftersom vi inte vet var det är...).


    Poängen är ju att det inte ska vara en allmän grej som alla vet om. Därför spelar det ingen roll om ni vet var jag bor.

    Vill höra av dom som själva har kommit på något ovanligt.

    Behöver ju inte bara en lokal, utan främst en aktivitet.
  • nnnnnnnn
    skogskalas? pysselkalas? spelkalas med familjespel/brädspel? spa-kalas? om man har badkar eller bastu är det en bonus, annars kanske man kan fixa fotbad och ansiktsmasker? bowling funkar även för 8-åringar, det finns räcken till sidorna så att man inte slår ner i rännan hela tiden fångarna på fortet - liknande finns på flera ställen, man kan även ordna egna utmaningar hemma med allt från kasta bollar i hink på tid, till frågesport. 2 lag eller alla samarbetar. laga mat-kalas? alla hjälps åt med att laga maten och baka tårtan vattenpistols-kalas, vattenkrig utomhus med så stora vattenpistoler man kan få tag på. Väderberoende...
  • Elsis

    Vi har haft kalas på 4hgården, då ingick visning av djur och ponnyridning. Det var så klart utomhus, men äta kunde vi göra inne. Det var ett höstkalas.

  • Duckan

    Varför skulle de vara för små för bowling? Dottern har både haft och varit på flera bowlingkalas sen 6 års ålder.

  • baralillatant
    Duckan skrev 2018-08-16 09:05:17 följande:

    Varför skulle de vara för små för bowling? Dottern har både haft och varit på flera bowlingkalas sen 6 års ålder.


    Ja varför skulle jag kunna bedöma att min egen dotter är för liten?? Verkar ju totalt orimligt att jag känner mitt barn??
  • baralillatant
    Elsis skrev 2018-08-15 23:59:33 följande:

    Vi har haft kalas på 4hgården, då ingick visning av djur och ponnyridning. Det var så klart utomhus, men äta kunde vi göra inne. Det var ett höstkalas.


    Bra ide, fanns ingen nära oss tyvärr :)
  • Duckan
    Ja varför skulle jag kunna bedöma att min egen dotter är för liten?? Verkar ju totalt orimligt att jag känner mitt barn?? 

    Trist svar då det går att tolka som att ni inte ens har provat att bowla och med tanke på att många barn är yngre än 8 år när de gör det så tänkte jag att det kanske bara var något ni fått för er att de är för små för. Ska absolut inte komma med fler förslag.
  • baralillatant
    Duckan skrev 2018-08-16 11:29:58 följande:

    Ja varför skulle jag kunna bedöma att min egen dotter är för liten?? Verkar ju totalt orimligt att jag känner mitt barn?? 

    Trist svar då det går att tolka som att ni inte ens har provat att bowla och med tanke på att många barn är yngre än 8 år när de gör det så tänkte jag att det kanske bara var något ni fått för er att de är för små för. Ska absolut inte komma med fler förslag.


    Sluta tolka och läs vad det står så ska du se att det går bättre.
  • asdfgh

    Ute i skogen och grilla korv, dricka varm choklad mm tycker jag jag låter helt ok för ett höstkalas. Vi kommer antagligen göra något sånt om ett par år för vår yngsta som fyller i slutet på oktober (fyller 5 nu så väntar ett par år innan vi blandar in eld )

Svar på tråden Udda kalasideér?