• carolol

    Negativt test pga testat för tidigt? Följas åt mot plus?

    Hej!

    Är just nu på BIM-5 och ÄL+10 och kunde inte hålla mig från att ta ett gravtest som visade totalnegativt. Är första försöket sedan MA i v.12 i slutet på juni. Har inte känt några stora symtom men lite lätt illamående stundtals och väldigt trött samt lite molvärk. Men har försökt intala mig själv att jag bara inbillar mig då jag inte vill bli alltför besviken om det inte går vägen, men nu har jag som sagt tagit ett test som visat negativt. Vet att det finns flera trådar om detta men tänkte skapa en ny som är aktuell där vi kanske kan följas åt. Finns det någon där ute som varit i samma situation som senare fått plus när det gått några dagar? Tänker om det fortfarande kan finnas en chans för mig denna månad?

  • Svar på tråden Negativt test pga testat för tidigt? Följas åt mot plus?
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-21 18:02:10 följande:

    Nej det är klart! Vilka tester använder du?Det skojar man inte bort, tror jag blir knäpp snart. Fick en lite ljusrosa flytning här nu på eftermiddagen och tänkte att ja, nu kommer mensen. Men läste om att många som varit gravida fått en ljusrosa flytning och nu tänker jag att jag ska sluta stressa över detta. Det blir som det blir.. kommer min mens nu så vet jag ju iallafall att kroppen funkar. Men varför skulle jag ha som mensvärk i 3 dygn utan mens? Min kropp har aldrig betett sig så inför mensen tidigare. Det är väl därför jag tvivlar på att det är mens... haha ja. Det är mycket i huvudet nu!


    Jag har använt CB digitala båda gångerna, min kropp har aldrig heller haft sån konstig ?mens? och bara det gör ju att man blir nervös. Jag hade som mensvärk under hela tiden men ingen mens vilket gör en förvirrad och stressad. Det hade ju bara varit enklare om det var ett plus på testen så man kan släppa nervositeten och ovissheten över det hela :)
  • luthia
    Nathaliiie90 skrev 2018-08-21 20:01:49 följande:

    Jag har använt CB digitala båda gångerna, min kropp har aldrig heller haft sån konstig ?mens? och bara det gör ju att man blir nervös. Jag hade som mensvärk under hela tiden men ingen mens vilket gör en förvirrad och stressad. Det hade ju bara varit enklare om det var ett plus på testen så man kan släppa nervositeten och ovissheten över det hela :)


    Okej. Jag har använt RFSU:s stickor och idag apotek hjärtats egna. Imorgon ska jag prova CB ?testa tidigt?. Spännande! ;)

    Ja jag håller med dig.. den här ovissheten är sjukt jobbig. Jag har en så konstig känsla i livmoder-trakten just nu, känns inte riktigt som mensvärk utan som att nåt ?sitter fast?. ?Mensvärken? jag har haft tidigare under dagen är som om jag haft riklig mens. Men som sagt ingen mens. Och flytningen har återgått till vitt. Nästan lite trådigt. Senast igår tog jag ett ägglossningstest som var negativt.
  • luthia


    Morgonens test. Det är väl negativt va? Vinklar jag det tycker jag mig se ett väldigt svagt blått streck men tror nog att hjärnan spelar mig ett spratt... fortfarande som lite mensvärk men ingen som helst blödning.
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-22 08:26:44 följande:

    Morgonens test. Det är väl negativt va? Vinklar jag det tycker jag mig se ett väldigt svagt blått streck men tror nog att hjärnan spelar mig ett spratt... fortfarande som lite mensvärk men ingen som helst blödning.


    Tyvärr så ser det där ut som negativit, Det jag tyckte var konstigt med mitt test var att det stod inte gravid sen under stod det 2-33+ har kontaktat clearblue för att se vad det betyder men ej fått något svar någon av er som vet vad det betyder?
  • luthia
    Nathaliiie90 skrev 2018-08-22 09:31:56 följande:

    Tyvärr så ser det där ut som negativit, Det jag tyckte var konstigt med mitt test var att det stod inte gravid sen under stod det 2-33+ har kontaktat clearblue för att se vad det betyder men ej fått något svar någon av er som vet vad det betyder?


    Nä visst är det neg... ägglossningstest också negativt. Vet inte vad kroppen grejar med!

    Nä ingen aning faktiskt..
  • Nathaliiie90
    luthia skrev 2018-08-22 14:41:31 följande:

    Nä visst är det neg... ägglossningstest också negativt. Vet inte vad kroppen grejar med!

    Nä ingen aning faktiskt..


    Tråkigt och höra! Vilket ägglossningstest använder du?
  • luthia
    Nathaliiie90 skrev 2018-08-22 15:27:28 följande:

    Tråkigt och höra! Vilket ägglossningstest använder du?


    Jag använder testlagrets tester.
  • carolol
    luthia skrev 2018-08-21 18:02:10 följande:

    Nej det är klart! Vilka tester använder du?Det skojar man inte bort, tror jag blir knäpp snart. Fick en lite ljusrosa flytning här nu på eftermiddagen och tänkte att ja, nu kommer mensen. Men läste om att många som varit gravida fått en ljusrosa flytning och nu tänker jag att jag ska sluta stressa över detta. Det blir som det blir.. kommer min mens nu så vet jag ju iallafall att kroppen funkar. Men varför skulle jag ha som mensvärk i 3 dygn utan mens? Min kropp har aldrig betett sig så inför mensen tidigare. Det är väl därför jag tvivlar på att det är mens... haha ja. Det är mycket i huvudet nu!


    Ja det är ju också så att man uppmärksammar kroppens olika symtom mer när man försöker bli gravid, ibland uppmärksammar man nog sånt man alltid känt men inte tänkt på tidigare bara för att man verkligen känner efter.. om du förstår hur jag menar? Man blir ju helt störd av det haha..

    Ang. äl-test hörni... jag har köpt clearblues digitala äl-test och undrar hur de fungerar, har inte fått hem dem ännu. Har man äl när det blir en smiley eller visar det bara på att man snart ska få äl?
  • Zandylina

    Hur går det för er andra? Själv sitter jag har antingen BIM+1 eller BIM-2, har som sagt oregelbunden cykel så vet ej riktigt, test var negativt idag med trots illamående, lätt molvärk, ömma bröstvårtor, idag fick jag igen kraftig hugg på högt sidan vid äggstocken å nu efter en lätt rosaaktigt slemmig flytning när torka mig på toa, tem gått ner pyttelite men ändå högre än brukar. Så nu sitter man å undrar om kan va nidblödning å ägglossning var senare än trott eller om mensen på gång känns ej samma som det brukar vid mens dock, också 2 senaste dagarna haft lätt för gråta å vart tröttare än vanligt samt haft svårt somna. Men med min otur så e det säkert mensen på gång. Suck

  • EnBlivandeWestring
    Zandylina skrev 2018-08-23 13:47:34 följande:

    Hur går det för er andra? Själv sitter jag har antingen BIM+1 eller BIM-2, har som sagt oregelbunden cykel så vet ej riktigt, test var negativt idag med trots illamående, lätt molvärk, ömma bröstvårtor, idag fick jag igen kraftig hugg på högt sidan vid äggstocken å nu efter en lätt rosaaktigt slemmig flytning när torka mig på toa, tem gått ner pyttelite men ändå högre än brukar. Så nu sitter man å undrar om kan va nidblödning å ägglossning var senare än trott eller om mensen på gång känns ej samma som det brukar vid mens dock, också 2 senaste dagarna haft lätt för gråta å vart tröttare än vanligt samt haft svårt somna. Men med min otur så e det säkert mensen på gång. Suck


    Jag fivk utslag på ägglossningstest idag men ligger i sängen dunderförkyld och med feber så här blir nog inget mysande. Lekte dock i måndags och igår så håller i alla fall mina tummar
    Kärlek till er
Svar på tråden Negativt test pga testat för tidigt? Följas åt mot plus?