• Anonym (..)

    Hostar brunt slem

    Hej! Jag är en tjej på 26 år som är rökare och har rökt sedan jag var 13 år.

    jag har det senaste halvåret haft slemmig hosta, får typ som ett lock av slem i halsen som jag måste ?hosta/kraxa bort?

    Jag for in på akuten för några dagar sedan för att jag hade ont under båda revbensbågarna, men dom hittade ingenting fel..

    nu ikväll så har jag börjat få ännu mer ont kring revbenen, mitten i bröstet och bak i ryggen, det gör mer ont när jag andas in..

    Jag brukar aldrig se slemmet jag hostar upp eftersom jag typ alltid sväljer ner det direkt igen. (äckligt jag vet)

    Men ikväll så såg jag att det jag hostade upp var typ mörkbrunt..

    Vafan kan detta va? Kol? Lungcancer?

    Något annat som inte är farligt?

    jag har en läkartid för någonting annat den 23dje, borde jag kunna vänta tills dess och ta upp detta då, eller borde jag åka in på akuten redan ikväll?

    Min pappa har KOL så känner mig dum som ens fortsatt röka efter jag fått veta det :/

  • Svar på tråden Hostar brunt slem
  • Anonym (Madde)

    Harklar jag mig på morgonen så kommer det ut brunt slem/saliv för mig också, som är icke-rökare.

    Men du borde verkligen sluta röka förstås om du inte vill riskera allvarliga hälsoproblem eller en för tidig död. Ju förr destå bättre, helst idag.

Svar på tråden Hostar brunt slem