• Jennymaria84

    IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

    Hej!

    Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

    Vore kul att följa några fler! ??

  • Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • LimeLime
    Kawi skrev 2018-09-30 12:51:31 följande:

    Ja man kan ju inte styra över kroppen tyvärr.. men kliniken vet i alla fall vad som är bäst, man får tänka så.

    Lycka till på tisdag!


    Absolut, jag litar helt på dem och jag vill ju inte bli sjuk. Så bara hålla tummarna. Tack! :)
  • Carinrebecca
    Mangoodream skrev 2018-09-30 13:00:20 följande:

    Hej, jag har testdag 11/10 och det känns spännande. Lutinus är inget kul, huvudvärk förstoppad och torr i munnen. Jobbigt när man inte vet hur det kommer gå. Antingen barn eller genomgå ivf igen.


    Vi har testdag 13/10 så vi ligger väldigt nära varandra. Spännande men också väldigt jobbig väntan. När hade ni insättning? Jag pendlar mellan att bara försöka leva livet så vanligt som möjligt till att redan nu börja fundera över symptom. Och jag håller med dig om Lutinus, inte någon jätterolig upplevelse. Förhoppningsvis gör vi det inte i "onödan"!
  • Kawi
    Mangoodream skrev 2018-09-30 13:00:20 följande:

    Hej, jag har testdag 11/10 och det känns spännande. Lutinus är inget kul, huvudvärk förstoppad och torr i munnen. Jobbigt när man inte vet hur det kommer gå. Antingen barn eller genomgå ivf igen.


    Spännande, då har jag testdag dagen efter dig! Men ev tjuvtestar man väl innan... :)

    Verkligen jobbigt med ovissheten, pendlar mellan hoppfullhet och total pessimism, och en känsla av att det är typ en promilles chans att man ska lyckas.
  • H@llon

    Beräknad mens igår, fast jag har trott hela tiden att den ska komma idag. Tog ett gravtest idag för säkerhetsskull, negativt såklart. Nu går jag här och väntar och väntar. Jag kör långa programmet vilket betyder att jag ska ringa kliniken så fort jag får mens och ska då få veta när jag ska börja med Gonal-F. Vill ju bara komma igång..

  • celiasilver

    Hoppar också in här :) Gör min första IVF via carl von linne kliniken

    Efter kort stimulering gjordes äggplock 25/9, fick ut 12 ägg 11 befruktades, 
    igår gjordes ET och fyra övriga ägg gick till frysen.

    Så nu är det bara att vänta tills den 13/10 för att kolla om det blev något.

    För mig känns det hela så overkligt fortfarande. Trots att alla steg är klara så känns det fortfarande lite halvluddigt och svårt att ta in. Kanske bra på ett sätt eftersom jag inte heller är speciellt nervös eller orolig?

    Överväger om det är någon slags mental försvarsmekanism :) Är det någon annan som känner igen sig?

  • Kawi
    H@llon skrev 2018-10-01 09:41:30 följande:

    Beräknad mens igår, fast jag har trott hela tiden att den ska komma idag. Tog ett gravtest idag för säkerhetsskull, negativt såklart. Nu går jag här och väntar och väntar. Jag kör långa programmet vilket betyder att jag ska ringa kliniken så fort jag får mens och ska då få veta när jag ska börja med Gonal-F. Vill ju bara komma igång..


    Heja, snart är du igång! Förstår att väntan är seg, dagarna kryper ju fram... Kram till dig!
  • Kawi
    celiasilver skrev 2018-10-01 10:49:54 följande:

    Hoppar också in här :) Gör min första IVF via carl von linne kliniken

    Efter kort stimulering gjordes äggplock 25/9, fick ut 12 ägg 11 befruktades, 
    igår gjordes ET och fyra övriga ägg gick till frysen.

    Så nu är det bara att vänta tills den 13/10 för att kolla om det blev något.

    För mig känns det hela så overkligt fortfarande. Trots att alla steg är klara så känns det fortfarande lite halvluddigt och svårt att ta in. Kanske bra på ett sätt eftersom jag inte heller är speciellt nervös eller orolig?

    Överväger om det är någon slags mental försvarsmekanism :) Är det någon annan som känner igen sig?


    Kul, då ligger vi i fas! Vi gör vår första IVF på privat klinik i Göteborg, äggplock 24/9 och insättning i söndags, 29/9. Testdag 12/10!
    För mig känns det också helt surrealistiskt, det hör väl ihop med att man liksom inte trodde att man skulle hamna där man är idag, jag vet inte..? så det känns helt overkligt Pendlar mellan att inte tro att det är sant eller att det ligger ett embryo i magen, och att vara bombsäker på att det inte finns en chans att det kommer funka..


    Spännande tid nu, och dagarna kryper ju verkligen fram... 

  • celiasilver
    Kawi skrev 2018-10-01 10:59:25 följande:

    Kul, då ligger vi i fas! Vi gör vår första IVF på privat klinik i Göteborg, äggplock 24/9 och insättning i söndags, 29/9. Testdag 12/10!
    För mig känns det också helt surrealistiskt, det hör väl ihop med att man liksom inte trodde att man skulle hamna där man är idag, jag vet inte..? så det känns helt overkligt Pendlar mellan att inte tro att det är sant eller att det ligger ett embryo i magen, och att vara bombsäker på att det inte finns en chans att det kommer funka..


    Spännande tid nu, och dagarna kryper ju verkligen fram... 


    Sedär vad roligt :)

    Hur känns det för dig såhär efteråt rent fysiskt? Fivk du de här "skojiga" lutinus tabletterna?

    Det måste vara något sådant, jag hade faktiskt lite roligt åt min stackars man när de gjorde ET.  Han frågade försynt läkaren "är det säkert att det inte ramlar ut nu då?" följt av "Inte ens om hon hoppar eller springer, den är ju så liten den där?" 

    (Bäst var att vi dessutom fick med oss en lapp där de faktiskt skrivit att embryot inte trillar ut om man hoppar, nyser eller dylikt :D)


    För mig känns det liksom "bara bra", nästan så det blir lite antiklimax när reaktionerna som jag förväntade mig ha uteblir. Antar att allt kommer när jag står där på morgonen den 13 istället...

    och helt sant det går i snigelfart...

  • Mangoodream
    celiasilver skrev 2018-10-01 10:49:54 följande:

    Hoppar också in här :) Gör min första IVF via carl von linne kliniken

    Efter kort stimulering gjordes äggplock 25/9, fick ut 12 ägg 11 befruktades, 

    igår gjordes ET och fyra övriga ägg gick till frysen.

    Så nu är det bara att vänta tills den 13/10 för att kolla om det blev något.

    För mig känns det hela så overkligt fortfarande. Trots att alla steg är klara så känns det fortfarande lite halvluddigt och svårt att ta in. Kanske bra på ett sätt eftersom jag inte heller är speciellt nervös eller orolig?

    Överväger om det är någon slags mental försvarsmekanism :) Är det någon annan som känner igen sig?


    Hej jag försöker koppla bort allt. Orkar inte analysera och leta symtom. Vårt första försök och har testdag 11/10. Ruvar på två embryon. Du fick många ägg. Grattis. Vi fick tre som befruktades. Får se om en kan gå till frysen.
  • Jeanetty

    Äggplock för mig imorgon bitti och förhoppningsvis återföring på fredag.

    Var på vul igår och av de 6 blåsor som fanns innan hormonstimuleringen hade 2 växt som de skulle, 18 resp. 19 mm stora. En liten på 11 mm.

    Känns hopplöst, vad är oddsen att de befruktas och klarar sig till fredag liksom? :(

Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF